Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2008, 21:09
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hee allen,

Een tijd geleden (jaartje oid.) had ik een erg leuk programmaatje op mijn Windows computer dat de harde schijven in de gaten hield, en op basis daarvan een datum en jaartal gaf wanneer je harde schijf het mogelijk zou kunnen gaan begeven. Op internet kon ik het niet vinden. Ik heb wel een baggerlading aan andere programma's maar juist die ene die ik wil zit er niet bij .

Nu ben ik de naam kwijt en hoop ik dat een van jullie de naam met mij zou kunnen delen! (Mijn harde schijf maakt bij het opstarten van de computer rare cirkelzaag geluiden, en ik wil weten wat dat programma ervan vindt )

Mijn dank is zeer groot voor de gouden tip!
Oud 30-09-2008, 21:30
M@rco
M@rco is offline
Ik ken dat programma niet, maar met Speedfan kun je de SMART waardes uitlezen en hij kan ook een soort rapport genereren waarin de waardes van jouw harde schijf worden vergeleken met de gemiddelde waardes voor die schijf. Maar hecht niet al teveel waarde aan dergelijke programma's. Ook al zegt zo'n programma dat alles goed is, je harde schijf kan het alsnog begeven (en andersom kan het uiteraard ook). Zeker een programma wat een datum voorspelt lijkt me uiterst dubieus...
Oud 30-09-2008, 21:40
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Ik ken dat programma niet, maar met Speedfan kun je de SMART waardes uitlezen en hij kan ook een soort rapport genereren waarin de waardes van jouw harde schijf worden vergeleken met de gemiddelde waardes voor die schijf. Maar hecht niet al teveel waarde aan dergelijke programma's. Ook al zegt zo'n programma dat alles goed is, je harde schijf kan het alsnog begeven (en andersom kan het uiteraard ook). Zeker een programma wat een datum voorspelt lijkt me uiterst dubieus...
Inderdaad, een programma dat een datum durft te geven leek mij ook best dubieus: dat is een van de redenen waarom ik er nu naar op zoek ben. Ik wil kijken hoe lang mijn harde schijf nog te leven zou hebben, en kijken of dat klopt met de echte crash-datum .
Ik heb alle belangrijke dingen in ieder geval al in een backup staan, dus van mij mag die crashen als ik dat programma heb! (en dan kijk ik of het programma een goede datum af heeft gegeven )

Speefan ziet er wel goed uit, ik denk dat ik die maar houd tot ik de naam van dat andere programma weet Dank voor de tip
Oud 30-09-2008, 21:48
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Oh ohh: Speedfan zegt wat ik al dacht:
"NOTE : your hard disk Spin Retry Count attribute current value (205) is below the normal range (252 - 253) reported for your specific hard disk model. This means that your hard disk was unable to start the motor at the first attempt and that additional retries were needed. This is not a good sign and you should keep an eye on your hard disk. "

"The overall fitness for this drive is 45%."
Oud 02-10-2008, 01:53
Verwijderd
"Your hard disk was never below any attribute threshold. This is good."
Aww, toelichting voor de n44bjes. SpeedFan
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 21:31
Koning
Koning is offline
Pff grootmoeders bangmakerij dit.
Reageren

Regels voor berichten