Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2008, 18:41
Lyne
Lyne is offline
Ik wil al een tijdje naar Amerika, het lijkt me gewoon heel erg leuk. Ik weet alleen nog niet precies hoe ik dit ga doen, omdat ik niet heel erg veel geld heb. Ik dacht dus aan een programma via school, dan zou ik gewoon in Nederland collegegeld moeten betalen. Ik weet alleen niet of dit kan omdat ik Nederlands recht studeer. De andere optie is om een jaar vrij te nemen en een soort work&travel programma te doen.

Via google vind ik echt een heleboel opties waardoor het een beetje overweldigend is allemaal. Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn die dit hebben gedaan, en hoe dit is bevallen (en welke organisaties goed zijn). Op hoeveel geld moet ik ongeveer gaan rekenen?

Alvast bedankt.

(Ik weet trouwens niet of ie goed staat)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2008, 18:50
kweety
kweety is offline
Ik zit zelf op dit moment in Zweden met een Erasmusbeurs, dat is voor uitwisselingen in Europa. Maar er bestaat ook zo'n soort of beurs voor buiten europa.
Ik kan hier zelf vakken kiezen die me leuk lijken, ook al hebben ze niet zo veel met mijn opleiding in Nederland te maken.
Toen ik ben begonnen met uni uitzoeken en zo, ben ik naar de mobiliteitscoordinator van mijn opleiding gegaan, en het international office. Hebben ze denk ik ook wel op jouw uni. En zij kunnen je meestel meer vertellen over de mogelijkheden. Bij ons was er echter wel de eis aan verbonden dat je tot december van je 2e jaar nominaal moest lopen (en dat was maar 15% of zo), maar dat verschilt hier zelfs per opleiding.

Dus ik zou zeggen, zoek het international office op.
Oud 21-09-2008, 21:33
Lyne
Lyne is offline
Wat betekent dat, nominaal lopen?

Dat is wel een goede tip inderdaad, morgen eens vragen of ze zo'n international office hebben hier.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 21:45
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Wat betekent dat, nominaal lopen?
Dat je niet achterloopt, dat je dus alle vakken tot dan toe hebt gehaald.

Een uitwisseling via je universiteit is heel handig ja, dan betaal je gewoon hier collegegeld (wat een stuk minder is dan in Amerika). Dat je Nederlands Recht studeert maakt meestal niet heel veel uit, behalve dan dat je kans hebt dat je de vakken die je in het buitenland doet niet ipv vakken in Nederland kan doen, en je dus waarschijnlijk wat uit gaat lopen met je studie.
Oud 22-09-2008, 09:55
Lyne
Lyne is offline
Ja dat dacht ik zelf dus ook al, het heeft niet echt toegevoegde waarde voor mijn studie hier. Maar ik moet bijvoorbeeld volgend jaar in het eerste blok een minor doen, die zou ik dan mischien wel in Amerika kunnen doen.

Ik ga het straks even navragen (gaat niet zo vroeg open bij ons).
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 00:08
kweety
kweety is offline
ik zit nu in het buitenland, ook voor mij minor, omdat ik hier wel vakken mag volgen met betrekking tot mijn studie en dat kan in nederland niet zo goed. Beetje vaag, maar goed. Zolang je een beurs en gewoon in nederland collegegeld en zo moet betalen is het goed te doen.

Wel moet je opletten dat je uni van te voren je vakken goedkeurt, of in mijn geval, zegt dat uni is van een voldoende niveau dat je alle vakken die je wilt mag volgen.
Oud 02-10-2008, 13:18
FulbrightCenter
FulbrightCenter is offline
Kijk ook zeker even op www.fulbright.nl. Daar vind je heel veel informatie over studeren in de VS. Het Fulbright Center is een non-profitorganisatie, en wordt gefinancierd door de Amerikaanse en Nederlandse overheid. Dit betekent dat het een onafhankelijke organisatie is en er spelen dus geen enkele commerciële belangen.
Het advies is inderdaad ook altijd indien je weinig geld beschikbaar hebt om eerst via je eigen univeristiet te kijken welke uitwisselingspartners er zijn. Echter, houd er rekening mee dat het in de meeste gevallen niet veel universiteiten zijn dus dat je weinig keus hebt.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 10:04
Lyne
Lyne is offline
Hee ik wist niet dat jullie hier ook zaten, maar ik zal zeker eens kijken! Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten