Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2008, 19:34
Sofiieee
Sofiieee is offline
Haai iedereen
Ik heb echt een rotleraar wiskunde.. Hij kan niet uitleggen dat is zoo kut. Vorig jaar stond ik een 9 op wis maar nu een 5!! Toen had ik een andere leraar maar die is weg.. Ik vind hem echt zoo stom.. wat moet ik doen? dit is niet zo goed voor mijn cijfer enzo xD Ik vind het onnozel om op bijles te gaan want als die man goed zou uitleggen zou ik makkelijk hogere cijfers kunnen halen.
Weet iemand een oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2008, 19:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Maar als je het niet begrijpt, kun je die man dan niet om meer uitleg vragen? Gewoon doorvragen van: "Ja, maar ik begrijp nog niet wat u precies bedoelt."

Anders naar je wiskundeleraar van vorig jaar gaan en vragen of hij in een pauze/buiten je lessen wat extra wil uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 20:02
DaanVos
DaanVos is offline
Of gewoon heel goed je huiswerk maken en de theorie doorlezen.
als je dan iets niet snapt moet je doen wat duivelaartje zei
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 20:30
xLuna.
xLuna. is offline
Dit komt me erg bekend voor !
2 jaar geleden haalde ik prima cijfers, die leraar kon alles echt op zo een manier uitleggen dat iedereen het van de eerste keer begreep.
Vorig jaar had ik iemand die niets kon uitleggen, echt heel de klas zat daar maar wat te gapen en te denken "Wat vertelt die man nou toch ?". Gevolg was dat ik wiskunde minder leuk vond en er dus ook minder moeite voor deed waardoor ik slechtere cijfers haalde.
Dit jaar heb ik weer een goede leeraar die wiskunde opnieuw "boeiend" kan maken, en haal ik betere cijfers !

Ik denk dat je gewoon, zoals DaanVos en duivelaartje al zeiden, je theorie heel grondig moet leren en voldoende oefeningen maken. Eventueel ouders, buren, klasgenoten, .. vragen om hulp. En anders je leraar van vorig jaar om uitleg vragen.
Ook op dit forum kan je overigens altijd terecht met vragen als je iets niet begrijpt !
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 15:07
T_ID
T_ID is offline
Mja, en gaan praten met de leidinggevenden van de school. En peil onder klasgenoten wat zij er van vinden, want met meer sta je sterker.

Maar ja, ook dan loop je kans dat de school fluitend een klas verneukt door er niets aan te doen. Mij overkwam het ook. Het hele jaar door was er niets mis met de man volgens de leiding, en werden leerlingen die openlijk aan hem twijfelden gestraft. Maar eind van het jaar werd de man wel ontslagen.
Oud 01-10-2008, 15:37
Verwijderd
ja, gewoon aankaarten, want je hebt recht op goed onderwijs
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 15:46
Tripp
Tripp is offline
Ik heb dat ook wel eens gehad. De Economie lerares in de 4e kon echt zo SLECHT uitleggen dat ook al leerde en leerde ik maar. Mijn cijfers waren allemaal een 4 of 5. Toen ik dat jaar daarna examen deed had ik een andere economie leraar. Toen ben ik uiteindelijk geslaagd met een 6,4 op mijn eindlijst.

Als dat mens in de 4e nou wat beter kon uitleggen, dan had ik wel een 7 gemiddeld gestaan. *angry*

Ik weet zelf niet wat je hier tegen kunt doen. Maar misschien dat het volgend jaar wel beter voor je word. En dat je dan weer je cijfer op kan halen. Ik weet hoe frustrerend zo'n leraar is. *zucht*
Oud 06-10-2008, 15:11
Verwijderd
'k heb ook zo enen. Zijn toetsen zijn even moeilijk als die van toen ik 5u wiskunde volg terwijl ik nu maar 3u heb! dan zit hij ons nog te verwijten van kleine kinderen ook omda we (nix kunnen) sorry ma da's erover vind ik (srr, ben nogal gefrustreerd)
En dean verschieten zulke leerkrachten er dan van dat je buizen hebt!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 20:38
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
'k heb ook zo enen. Zijn toetsen zijn even moeilijk als die van toen ik 5u wiskunde volg terwijl ik nu maar 3u heb! dan zit hij ons nog te verwijten van kleine kinderen ook omda we (nix kunnen) sorry ma da's erover vind ik (srr, ben nogal gefrustreerd)
En dean verschieten zulke leerkrachten er dan van dat je buizen hebt!
Wattes? "dan verschieten zulke leerkrachten ervan dat je buizen hebt"?! Die moet je even uitleggen
Oud 07-10-2008, 14:37
Kitten
Kitten is offline
Ik heb het idee dat de TS in de tweede of derde zit. Dat betekend dat ze op dit moment nogal sterke stappen krijgt in het verschil qua niveau wiskunde. Vooral van de 1ste naar de 2de kan een probleem zijn. En omdat de stof van vorm veranderd, zul je ook zien dat de manier van uitleggen veranderd. Misschien heb je daar net zo veel moeite mee als met de andere uitleg van je leraar?

Misschien moet je het er eens met hem over hebben. Leg uit dat je het soms moeilijk vind om zijn uitleg te volgen en vraag of hij misschien tips heeft om er meer uit te krijgen. Een leraar zal zich echt wel realiseren dat een leerling niet altijd goed aansluit bij zijn manier van lesgeven (ik had zelf een hekel aan klassikale uitleg). Goede kans dat je er gewoon met je huidige leraar uit kan komen, en dan blijkt ie gewoon prima zijn werk te doen.

Normaal gesproken zal een school trouwens ingrijpen als een klas bij een leraar onder de maat presteerd terwijl dit eerder niet het geval was.
Oud 10-10-2008, 19:08
Armoed
Armoed is offline
Klinkt bekend. Kreeg ook een keer een wiskundeleerkracht die niet uit kon leggen en 95% van de klas daalde met 2-3 punten.
Oud 22-10-2008, 17:52
jjaacckk5
jjaacckk5 is offline
erger dan mijn wiskunde lerares kan het niet zijn die legt niks uit en flipt als je iets niet snapt Laatst heeft ze echt letterlijk iemand de klas uit GEGOOID. En ze zegt dat sommige kinderen in een gesticht thuishoren als ze het niet snappen. Mja, misschien kan je bijles vragen aan vrienden of je ouders.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 22:37
Noddy
Noddy is offline
Ik snap dat het heel vervelend is. Toch is bijles geen schande hoor! (wel van een andere leraar natuurlijk)
Maar zoals al is gezegd: je hebt recht op goed onderwijs. Ik zou je school duidelijk maken dat je leraar geen goede leraar is.
Oud 27-10-2008, 11:58
SimonP
SimonP is offline
Als je thuis een 1½ uur per week meer besteedt aan wiskunde, gaat het weer net zo goed!
Oud 27-10-2008, 18:12
Lizza
Lizza is offline
Ja dat ken ik! Ik heb nu al 3 jaar leraren die echt niet kunnen uitleggen. Ik doe tweetalig dus wiskunde is in het Engels, dat is ook het grootste probleem denk ik. Die leraren spreken echt heel slecht Engels en kunnen het daarom ook niet uitleggen. Als ik dingen dan niet snapte en vroeg of ze het nog eens wilden uitleggen legden ze het meestal op precies dezelfde manier uit. Daar heb je dus niet veel aan. Gelukkig snapte ik het meestal wel door wat er in het boek over geschreven stond. Maar als ik jou was zou ik het gewoon aan vrienden vragen die het wel snappen of bijles nemen van een docent die wel kan uitleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten