Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 12:23
11568
11568 is offline
Ik kwam deze school tegen op internet, en mij spreekt de opleiding Audiovisuele & interactieve vormgeving wel aan. Ook lijkt mij dit tot nu toe de meest leuke school wat betreft grafische opleidingen.
Wie zit er op deze school en wat vind je er zelf van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2005, 15:09
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik zit nu in het eerste jaar en ik vind het echt supersuperleuk.
leuke mensen, leuke leraren, leuke (maar soms ook niet ) opdrachten...
het enige madeel vind ik het "inbliepen", als je op school komt moet je met je pasje klokken, en ook weer als je weggaat. zo kunnen ze precies zien wanneer je op school was, want je mag maar 10% afwezig zijn. ik vind dat bliepen wel wat overdreven maargoed...
het eerste jaar is propedeusejaar, dus krijg je alle richtingen.
ik wil zelf grafisch vormgeven gaan doen, of ruimtelijk.
tot nu toe hebben we voor audiovisueel een animatiefilmpje gemaakt, en nu zijn we bezig met een infozuil met touchscreen voor toeristen.

meer weten? gewoon vragen!

Laatst gewijzigd op 06-11-2005 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:42
11568
11568 is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 06-11-2005 @ 16:09 :
ik zit nu in het eerste jaar en ik vind het echt supersuperleuk.
leuke mensen, leuke leraren, leuke (maar soms ook niet ) opdrachten...
het enige madeel vind ik het "inbliepen", als je op school komt moet je met je pasje klokken, en ook weer als je weggaat. zo kunnen ze precies zien wanneer je op school was, want je mag maar 10% afwezig zijn. ik vind dat bliepen wel wat overdreven maargoed...
het eerste jaar is propedeusejaar, dus krijg je alle richtingen.
ik wil zelf grafisch vormgeven gaan doen, of ruimtelijk.
tot nu toe hebben we voor audiovisueel een animatiefilmpje gemaakt, en nu zijn we bezig met een infozuil met touchscreen voor toeristen.

meer weten? gewoon vragen!
Hmm, klinkt in elk geval erg positief Wat voor vakken heb je , welke zijn verplicht?
Dat inbliepen...is goed voor me vrees ik
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:49
poetic_tragedy
ja hahaha is eigenlijk ook wel goed voor mij dat bliepen

nou ik zal alle vakken wel ff zeggen

ten eerste heb je als vakken alle richtingen: grafisch ontwerp en vormgeving (gov), ruimtelijk ontwerp en vormgeving (rov), onderhoud restauratie en decoratie (ord), interieur styling en presentatie (isp), en audiovisuele en interactieve vormgeving (aiv).

daarnaast krijg je engels, duits, nederlands, marketing, kunstgeschiedenis, fotografie, digitale vaardigheden en geloofsvorming. duits, marketing en geloof heb je maar 1x in de 2 weken, de rest 1x in de week.

alle vakken zijn in principe verplicht. aan het begin van het jaar moesten we bij engels en duits een instaptoets. had je minder dan x aantal fouten, dan had je vrijstelling voor die 2 vakken voor de eerste periode. de rest van het schooljaar is dat niet geloof ik.

en je zit ook in principe van 9 tot 5 op school.
ik heb wel bijvoorbeeld op dinsdagochtend vrij, de ochtend is dan bedoeld voor workshops, maar die heb je ook maar 1x in de paar maanden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:27
11568
11568 is offline
Geen wiskunde dus, geweldig
Die tijden zijn dan wel weer minder...maar goed, het is en blijft school natuurlijk. Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:54
11568
11568 is offline
Ohja nog iets,
die kamers die via de school lopen...daar heb ik ook maar meer info over aangevraagd. Weet jij daar iets van? [St. Joseph ofzo]
En die toelatingstest..wil ik ook wel meer van weten.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 20:53
poetic_tragedy
over de kamers weet ik niet veel, ik woon niet in boxtel, maar in maastricht
ik kreeg wel een lijst met kameradressen bij de grote envelop zeg maar.

toelatingstest is verdeeld in 2 delen.
de eerste keer ga je er een dag (of halve dag, weet ik niet meer) heen, en moet je daar een opdracht maken.

als eerste moest je gewoon wat dingen over jezelf invullen.
ik moest 2 schilderijen maken (gewoon knippen en plakken, en op A5 formaat ongeveer) waarin minimaal 5 verschillende kleuren, en de tekst boxtel in zat. en het moest dynamisch zijn. de 1 werd opgehangen in een gemeentehuis, de ander in een zwembad. je hebt dan ook iets van 25 minuten per schilderij, en zorg dat je m af hebt! ze kijken er ook wel naar of je in een bepaalde tijd iets kunt maken.
ook kreeg ik 6 advertenties waarvan ik er 2 ofzo moest kiezen die bij actieve 50+ers pasten. en ook uitleggen waarom.
verder moesten we een kamer inrichten en 2 manieren bedenken om t schilderij (wat je dus eerder hebt gemaakt) op het plafond boven het zwembad te hangen, zonder het zwembad leeg te laten.

2e deel is een gesprekje. ze vragen dan nog wat dingetjes over wat je gemaakt hebt enzo. ze kijken natuurlijk ook naar je motivatie e.d.

ik weet niet of ze dezelfde opdrachtne gebruiken, maar misschien heb je er wat aan
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 09:51
Jolt
Jolt is offline
@poetic_tragedy

welke klas zit jij?mijn zusje zit ook in het 1e jaar, ze moest wel leuke dingen maken, die stoel was wel grappig
Oud 09-11-2005, 13:03
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik wilde ook naar st lucas
maar vond het uiteindelijk toch maar beetje zonde van mn havo dimploma!

maar als ik het hbo niet red, ga ik het dus eeeeecht wel doen!
vind die fotografie opdrachten die een vriendin van me moet maken zoooo leuk (ik mag er altijd op haha!)

nee super schooltje hoor!!
Oud 09-11-2005, 18:52
Verwijderd
Een vriend van mij gaat nu voor het tweede jaar naar St. Lucas en van hem hoor ik alleen maar positieve verhalen. Alles is volgens hem goed geregeld en de begeleiding is fantastisch. De school heeft voor hem een stage geregeld bij de bekende fotograaf Ron Tetteroo.

Deze school lijkt mij zeker een aanrader!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:27
11568
11568 is offline
Klinkt lekker positief allemaal [zeker in tegenstelling tot wat ik heb gehoord over andere grafische scholen]

Ik heb iig al een inschrijvingsformulier aangevraagd en aanvraag voor een studentenwoning op de post gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:04
poetic_tragedy
ik zit in het eerste jaar ja
die stoel vond ik niet zo leuk, dat vind ik namelijk t minst leuke vak

ik vond het eerst ook zonde van mijn havodiploma, maar kunstacademies vond ik zo'n koude sfeer hebben... t leek me helemaal niks... daarbij komt dat ik beter eerst mbo kon doen, dan heb je al een betere basis.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:44
Verwijderd
Even een upje, ik wil misschien ook naar het Sint Lucas, en daar had ik wat vraagjes over.

Is Duits verplicht, moet je dus op de middelbare ook Duits gehad hebben?

Dat orientatiejaar, waarin je dus alle richtingen hebt, kun je daarin blijven zitten op bijvoorbeeld restauratie en decoratie als je toch kiest voor een andere richting?

Ik kan namelijk helemaal niet schilderen, maar ben wel creatief en kan ook wel met computers overweg. Ben vandaag naar de open dag geweest en zag er allemaal heel leuk uit.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 15:14
poetic_tragedy
Citaat:
Bossen schreef op 28-01-2006 @ 00:44 :
Even een upje, ik wil misschien ook naar het Sint Lucas, en daar had ik wat vraagjes over.

Is Duits verplicht, moet je dus op de middelbare ook Duits gehad hebben?

Dat orientatiejaar, waarin je dus alle richtingen hebt, kun je daarin blijven zitten op bijvoorbeeld restauratie en decoratie als je toch kiest voor een andere richting?

Ik kan namelijk helemaal niet schilderen, maar ben wel creatief en kan ook wel met computers overweg. Ben vandaag naar de open dag geweest en zag er allemaal heel leuk uit.
je krijgt wel duits, 1x in de 2 weken. Maar het stelt niet veel voor hoor. ik heb zelf maar 2 jaar duits gehad op de middelbare school en ik ben er echt slecht in. maar daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, t telt ook niet echt mee ofzo.

Om over te gaan moet je tenminste 2 van de 5 richtingen voldoende staan, waaronder natuurlijk de richting die je kiest. eitje dus
verder beoordelen ze je ook op 'competenties' als 'een ontwerp maken' of 'plan van aanpak opstellen'.
maar eigenlijk telt alleen de laatste periode van het jaar echt mee.
en ja ord vind ik ook geen leuk vak, ik kan ook niet schilderen.
ze leren je gewoon allerlei technieken met schilderen, t is niet zo dat je de mona lisa moet gaan schilderen ofzo
maar dat komt zeker goed
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:06
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 30-01-2006 @ 16:14 :
je krijgt wel duits, 1x in de 2 weken. Maar het stelt niet veel voor hoor. ik heb zelf maar 2 jaar duits gehad op de middelbare school en ik ben er echt slecht in. maar daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, t telt ook niet echt mee ofzo.

Om over te gaan moet je tenminste 2 van de 5 richtingen voldoende staan, waaronder natuurlijk de richting die je kiest. eitje dus
verder beoordelen ze je ook op 'competenties' als 'een ontwerp maken' of 'plan van aanpak opstellen'.
maar eigenlijk telt alleen de laatste periode van het jaar echt mee.
en ja ord vind ik ook geen leuk vak, ik kan ook niet schilderen.
ze leren je gewoon allerlei technieken met schilderen, t is niet zo dat je de mona lisa moet gaan schilderen ofzo
maar dat komt zeker goed
Oooh kijk dat valt reuze mee, er zijn zelfs 2 richtingen die me wel aanspreken en waar ik waarschijnlijk allebei wel redelijk goed in ben, dus dat moet geen probleem zijn. En Duits telt niet echt mee, dus het is niet noodzakelijk om dat als eindexamenvaak gedaan te hebben?

Weet je dan misschien welke vakken wel verplicht zijn, moet ik richting techniek gaan (wiskunde + natuurkunde) of maakt dat niet veel uit?

In ieder geval bedankt, die info kon ik niet halen uit de info folder.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 18:49
poetic_tragedy
Citaat:
Bossen schreef op 31-01-2006 @ 16:06 :
Oooh kijk dat valt reuze mee, er zijn zelfs 2 richtingen die me wel aanspreken en waar ik waarschijnlijk allebei wel redelijk goed in ben, dus dat moet geen probleem zijn. En Duits telt niet echt mee, dus het is niet noodzakelijk om dat als eindexamenvaak gedaan te hebben?

Weet je dan misschien welke vakken wel verplicht zijn, moet ik richting techniek gaan (wiskunde + natuurkunde) of maakt dat niet veel uit?

In ieder geval bedankt, die info kon ik niet halen uit de info folder.
volgens mij maakt dat niet veel uit hoor, ik zie er iig niks van op de site staan. ik heb zelf havo gedaan, cultuur en maatschappij.
je kan anders ook eens bellen als je het zeker wilt weten
en nee duits hoef je niet als examenvak te hebben grhad, had ik ook niet. t is meer zo dat je een beetje duits moet kunnen als je klaar bent met die opleiding. er zit zelfs een meisje bij ons in de klas die nog nooit van haar leven duits heeft gehad, dus...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:18
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 31-01-2006 @ 19:49 :
volgens mij maakt dat niet veel uit hoor, ik zie er iig niks van op de site staan. ik heb zelf havo gedaan, cultuur en maatschappij.
je kan anders ook eens bellen als je het zeker wilt weten
en nee duits hoef je niet als examenvak te hebben grhad, had ik ook niet. t is meer zo dat je een beetje duits moet kunnen als je klaar bent met die opleiding. er zit zelfs een meisje bij ons in de klas die nog nooit van haar leven duits heeft gehad, dus...
Oke mooi, al ben ik wel bang dat ik omdat ik op het VMBO zit minder kans maak toegelaten te worden. Maar goed dan kies ik gewoon een richting waarmee ik ook nog iets anders kan doen zou ik hier niet teogelaten worden, en dan dus in ieder geval een richting zonder duits.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 20:03
blackaerox
blackaerox is offline
Hallo,

Ik had een vraagje ik heb ook wel interresse in het Sint Lucas maar ik krijg de site: www.sintlucas.nl niet geopend. Is er soms een andere site van deze school?
Wie heeft telefoonnummer, e-mail adres, of andere mogelijkheden om hun te berijken.

Groeten Paul
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 21:32
ThunderW
ThunderW is offline
Citaat:
blackaerox schreef op 06-03-2006 @ 21:03 :
Hallo,

Ik had een vraagje ik heb ook wel interresse in het Sint Lucas maar ik krijg de site: www.sintlucas.nl niet geopend. Is er soms een andere site van deze school?
Wie heeft telefoonnummer, e-mail adres, of andere mogelijkheden om hun te berijken.

Groeten Paul
de site ligt plat, misschien is ie morgen wel weer up
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 17:11
Choke
Choke is offline
Ik zit nu ook in het 1e jaar van Sint Lucas.
Ik vind het een hele fijne school. Ze zijn heel relaxt wat betreft lessen. Je logt je in.. je doet je ding en logt je weer uit. Je plant gewoon je eigen dingen een beetje in. (althans, zo doe ik het )
Fijne school, goede begeleiding. Weinig leren en veel doen. Dat staat mij wel aan.
Oud 23-03-2006, 17:17
Choke
Choke is offline
Citaat:
Choke schreef op 23-03-2006 @ 18:11 :
Ik zit nu ook in het 1e jaar van Sint Lucas.
Ik vind het een hele fijne school. Ze zijn heel relaxt wat betreft lessen. Je logt je in.. je doet je ding en logt je weer uit. Je plant gewoon je eigen dingen een beetje in. (althans, zo doe ik het )
Fijne school, goede begeleiding. Weinig leren en veel doen. Dat staat mij wel aan. Alleen kan ik hetn iet goed vinden met Meneertje Fotografie bij ons op school...
Oud 25-03-2006, 15:27
poetic_tragedy
Citaat:
Choke schreef op 23-03-2006 @ 18:17 :
luix (of hoe schrijf je t)?
die heb ik gelukkig niet, hoor dat ie heel erg streng is
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 20:43
Verwijderd
Heej.

Ik kom volgend jaar naar sintlucas als ik mijn examens haal en daar ga ik wel vanuit.En nu ben ik op zoek naar een kamer in boxtel.Aangezien ik het te ver vind om te reizen.

Als je iemand kent of ergens van vrienden of mensen op het sintlucas te horen krijgt dat er een kamer vrij komt.Of mischien heb je zelf wel ergens een kamer vrij.Laar het mij dan weten en voeg mij toe op msn.

Alvast bedankt en ik zie jullie volgend jaar .

Didi

diditje64@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 08:13
poetic_tragedy
je krijgt van het sintlucas telefoonnummers ed van kamerverhuurders in boxtel
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 10:24
Verwijderd
Ze hebben me inderdaad ook vertelt dat ik een formulier ontvang met een aantal kamers er op.Maar ik zou toch al graag wat zekerheid willen en eventueel zelf alvast opzoek gaan naar een kamer.Want als ik geen kamer kan regelen word het heel moeilijk voor mij om te reizen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2006, 16:42
poetic_tragedy
waar kom je vandaan? ik heb 3/4 van het jaar gereisd vanuit maastricht, 2,5 uur enkele reis. t is op zich wel te doen, allen na die 3/4 jaar trok ik t niet meer en ben ik antikraak gaan wonen in boxtel. maar daar moet ik in september uit, dus ben zelf ook op zoek naar een nieuwe kamer
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 13:37
Verwijderd
Ik reis vanuit boxmeer dat is ongeveer 2 uur reizen.Dus vergeleken met jou wel te doen alleen kut verbindingen.Maar toch zoek ik een kamer dan heb ik ook nog wat vrije tijd want ik hoorde dat je super veel huiswerk hebt.

Maar als je iets over vrije kamers hoord melt dat dan even.

Didi
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 14:22
M.ariiska
M.ariiska is offline
ik ga volgend jaar naar sint lucas toe..
ma ik ga ok op en neer reize.. van uit vierlingsbeek
ik woon zelf in groeningen ma da ligt naast vierlingsbeek
ma dan moet ik ook 2uur reize da is minder
maar het lijkt me egt wel een leuke school
ben egt wel blij dat ik was toe gelate
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 14:02
trespass
trespass is offline
hoi, ik wil beginnen met een studie op het sintlucas college in boxtel, weet iemand iets over de toelatings procedure? moet je ook iets laten zien, want ik ben bijvoorbeeld niet echt goed in tekenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten