Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2008, 14:14
mepsteen
mepsteen is offline
Bij al mijn video bestanden die ik zelf afspeel krijg ik een extreem donker beeld, het maakt niet uit wat voor media player ik gebruik (van quicktime tot WMP, tot powerdvd.)

Met de sliders van helderheid werken werkt niet, want dan raken de kleuren ook verstoord.

wie weet wat dit is of hoe ik dit kan verhelpen?
Oud 05-10-2008, 22:42
T_ID
T_ID is offline
Wellicht een probleem met de codec zelf? Dat is als het goed is de enige constante factor als je verschillende programma's en bestanden getest hebt.
Oud 06-10-2008, 07:14
freyk
freyk is offline
Werkt quicktime ook met codecs? (of je alle videobestanden ook met quicktime kan afspelen?)
Zo niet, dan denk ik eerder aan videodriver instellingen. Dit zag ik aan een paar topics, toen ik zocht naar een oplossing voor dit probleem.
Wat voor een videokaart heb je, mepsteen.
Oud 06-10-2008, 08:51
Verwijderd
Inderdaad, codecs of drivers. Dus, K-lite codec pack installeren + drivers updaten, dikke kans dat het daarna weer goed zit.

Drivers vind je gewoon op de site van je videokaartmakert, dat zal in de meeste gevallen www.amd.com of www.nvidia.com zijn, afhankelijk van de videokaart natuurlijk. Welke videokaart je hebt kun je opzoeken in de device manager.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 08:54
M@rco
M@rco is offline
Ik zou ook aan videokaartdrivers denken en niet zozeer aan codecs.
Oud 06-10-2008, 08:58
dumble
dumble is offline
tuurlijk werkt quicktime met codecs, maaruh ik zie dat je zegt;
"van quicktime tot WMP, tot powerdvd"
Geloof me, geen van deze bovenstaande players is goed. Wat je kan doen is een codecpack instaleren zodat bovenstaande players wel goed werken. Maar je kan beter 1 van de mediaplayers hieronder instaleren. (installeer nooit codecpacks over andere codecpacks heen, zorg altijd dat je voorgaande codecs verwijderd)

Heb je dit dan al geprobeerd?
"van VLC mediaplayer tot TheKMplayer tot GOMplayer"

Deze drie mediaplayers zijn freeware en hebben geen externe codecs nodig, installeer ze niet alle 3. Begin eerst maar met VLC.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zou ook aan videokaartdrivers denken en niet zozeer aan codecs.
Inderdaad, kijk eens naar de brightness e.d. bij 3d versnelling.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 16:46
mepsteen
mepsteen is offline
ik heb het probleem kunnen oplossen door alles bij het Nvidia controll panel terug te zetten naar zn originele staat, was schijnbaar ineens allemaal naar links verschoven.

tnx voor de reply's
Reageren

Regels voor berichten