Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2008, 13:06
frozenangel
frozenangel is offline
Stelling: leraren mogen geen kinderen krijgen, omdat ze veel meer hun kind gaan controleren en veel meer gaan eisen van hun kind. maar niet altijd hoor! ik wil graag weten of jullie er voor zijn of er tegen. ik bedoel maar, het zijn ook maar mensen ofzo en ze kunnen zelf doen wat ze willen maar het is wel zo dat hun kind ook een trauma kan krijgen aan al dat gepest en al dat gezeik over hoe kut hun leraar wel niet is. Of dat ze alleen met jou omgaan om een wit voetje bij jou ouder(s) te halen als dat kind bijvoorbeeld les krijgt van jou vader of moeder.
nou ik hoor het nog wel probeer wel zo goed mogel te zeggen wat je ervan vind
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2008, 13:20
Verwijderd
Bullshit. Op de basisschool waren er ook kinderen die bij hun moeder in de klas zaten, nooit een probleem geweest. op de middelbare zou dit ook niet zo'n probleem zijn, en als het wel een probleem is krijgt die klas een andere leraar.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 13:21
T_ID
T_ID is offline
Tegen, met uitzondering van leraren godsdienst.
Oud 02-10-2008, 13:25
Verwijderd
Je moet het kind ook niet bij de ouder in de klas zetten.
Maar verder is de stelling natuurlijk onzin, mijn moeder is lerares op een basisschool en met mij is (bijna) niks mis.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 14:12
Verwijderd
haha, bijna? eerder veel mis.

maar even gericht op de topic. Inderdaad is het bizar om mensen te discrimineren om geen kinderen te krijgen, omdat ze leraar zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 16:34
Tripp
Tripp is offline
Wat een stomme stelling.
Oud 02-10-2008, 16:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Inderdaad, wat een stomme stelling. Dan zouden pedagogen, enz. in principe ook geen kinderen mogen krijgen. Je zou juist blij moeten zijn met docent als ouder, die kan je met bepaalde vakken dan goed helpen met huiswerk.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 17:40
Verwijderd
Dat kinderen niet bij hun ouders in de klas worden geplaats vind ik begrijpelijk. Maar dat leraren geen kinderen zouden mogen krijgen slaat natuurlijk nergens op
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 19:55
Nona
Nona is offline
Wat wil je doen, verplichte sterilisatie? Chemische castratie? Boetes invoeren voor als ze toch kinderen krijgen? De kinderen wegnemen?

Totaal onhaalbaar natuurlijk, en ik denk ook dat het lang niet voor ieder kind slecht is om een leraar als ouder te hebben. Mijn moeder geeft ook les in het basisonderwijs, en hoewel ze daar pas na mijn basisschool terecht is gekomen heeft ze me op het vwo wel kunnen helpen met het structureren van werkstukken en dergelijke.
Ik denk wel dat het beter zou zijn als scholen het beleid zouden hebben dat ouders niet hun eigen kinderen in de klas mogen hebben. Zeker als het gaat om basisscholen, waar vrijwel alle vakken door dezelfde leraar gegeven worden. Je kijkt toch anders tegen je eigen kinderen aan en dat kan vervelende gevolgen hebben. Zo zat ik bij het zoontje van het schoolhoofd in de klas op de basisschool. Die man kende alle vervelende gewoontes van zijn zoon en kon er helemaal niets van hebben. Echt naar voor hem als hij eens in kwam vallen.
Oud 02-10-2008, 22:00
Femic
Femic is offline
Zo goed mogel?
Oud 03-10-2008, 13:18
Verwijderd
Voor! En zullen we dan ook meteen een communistische staat beginnen, en net als China mensen vertellen hoeveel kindjes ze mogen krijgen van welk geslacht?

Leuk toch!!

Ehhhh, volkomen onzin die statement. Of je ouders leraar of lerares zijn zou niets te maken moeten hebben met wat voor een person jij uiteindelijk word. Tenzij de ouder sowieso al een 'slechte' ouder is, en dus al niet aan kinderen had moeten beginnen vind ik dit onzin, onhaalbaar en ben ik het totaal niet eens met de stelling.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 14:47
Verwijderd
Mijn beide ouders zijn leraar (basisschool) en ik heb er nog nooit problem mee gehad.
Sterker nog, mijn moeder gaf les waar ik ook op school heb gezeten en ik heb er alleen maar leuke reacties op gekregen. 'Jij bent de dochter van Juffrouw X .... ' en dan keken ze me aan alsof ik een beroemdheid was.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 18:47
Verwijderd
Zullen we op dezelfde manier even kinderen van tandartsen (mogen niet snoepen itt leeftijdsgenoten), doktoren (Bouwen geen immuunsysteem op), politieagenten (te streng aan regels meoten houden is slecht voor creativiteit) et al de revue laten passeren? Zullen we gewoon meteen alle werkende ouders verbieden kinderen te krijgen?

Slaat nergens op. Zie ook 2e alinea Arenda.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 14:05
Verwijderd
Citaat:
He, mijn mama heeft godsdienstles gegeven en ze is toch heus een echte agnost, niet te kort door de bocht grapjas
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 18:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
He, mijn mama heeft godsdienstles gegeven en ze is toch heus een echte agnost, niet te kort door de bocht grapjas
Het zou te fout zijn om nu te reageren met: 'en zie wat er van gekomen is!'
Oud 05-10-2008, 21:53
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Tuttut! Ik studeer Wereldgodsdiensten met als doel Levensbeschouwing les te gaan geven aan het VWO. 'Godsdienst' is over het algemeen wel iets meer christelijk gericht, maar het is eigenlijk een beetje gezeur over termen. (Ik wil in ieder geval niet les geven over puur het christendom, maar over alle grote wereldreligies, ethiek en filosofie).

In ieder geval geloof ik dat ik in de meeste discussies op Religie aan 'jouw kant' stond, dus niet te voorbarig hè

Oja en; wat een onzin stelling. Ik ken zoveel leraren met kinderen die echt niet iedere dag gaan kijken of ze hun huiswerk wel af hebben of niet. Bovendien laten ze die kinderen vaak naar een andere school gaan om rare situaties te voorkomen. Ennem, is het nou wel zo slecht om te kijken of ze hun huiswerk maken? Soms is het zelfs een voordeel. Een vriend van mij had een vader die Engels les gaf aan een andere school. Hij keek al zn opdrachten na op spelfouten, heel handig

Maargoed, ik wil geen kinderen dus voor mij hoe dan ook geen probleem
Oud 06-10-2008, 10:27
tonio
tonio is offline
Tegen.
Zat zelfs in de 6de bij een jongen in de klas en zijn vader gaf les aan ons. Was helemaal geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 13:38
Mara
Mara is offline
Dit is net zo'n goede stelling als die verzonnen was door een klasgenote van mij:
"Vreemdgaan voor je 18e is horizonverbredend". Gewoon geen relatie beginnen en dan gaan rondhoeren was blijkbaar geen optie.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 09:10
remy476
remy476 is offline
Domme stelling...mij moeder geef ook les en k ben er niet slechter op geworden.
Oud 07-10-2008, 13:13
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
. ik bedoel maar, het zijn ook maar mensen ofzo
Oud 07-10-2008, 20:22
Ieke
Ieke is offline
En wie wil er dan nog leraar worden?

Citaat:
doktoren (Bouwen geen immuunsysteem op),
Juist niet, die nemen eerder beestjes mee naar huis waardoor ze in aanraking komen met meer beestjes.
Oud 08-10-2008, 12:06
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Tuttut! Ik studeer Wereldgodsdiensten met als doel Levensbeschouwing les te gaan geven aan het VWO. 'Godsdienst' is over het algemeen wel iets meer christelijk gericht, maar het is eigenlijk een beetje gezeur over termen. (Ik wil in ieder geval niet les geven over puur het christendom, maar over alle grote wereldreligies, ethiek en filosofie).

In ieder geval geloof ik dat ik in de meeste discussies op Religie aan 'jouw kant' stond, dus niet te voorbarig hè

Oja en; wat een onzin stelling. Ik ken zoveel leraren met kinderen die echt niet iedere dag gaan kijken of ze hun huiswerk wel af hebben of niet. Bovendien laten ze die kinderen vaak naar een andere school gaan om rare situaties te voorkomen. Ennem, is het nou wel zo slecht om te kijken of ze hun huiswerk maken? Soms is het zelfs een voordeel. Een vriend van mij had een vader die Engels les gaf aan een andere school. Hij keek al zn opdrachten na op spelfouten, heel handig
Qft.
Van ouders die huiswerk maken stimuleren is nog nooit iemand slechter geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Het zou te fout zijn om nu te reageren met: 'en zie wat er van gekomen is!'
Poe, zo'n intelligent en veelzijdig kind wil iedereen toch hebben
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 16:56
Verwijderd
Pff, mijn moeder heeft mijn broertje in de klas, en ze trekt hem zelfs voor... Naja, ze wilde zelf naar een tentoonstelling, waar mijn broertje mischien iets aan zou hebben voor een werkstuk wat ze dus had opgegeven, en vroeg of hij dan ook mee wou. Mijn broertje was nou niet bepaald blij met die aandacht. En ik kan alleen maar in een deuk liggen om hem. Was ook al super grappig aant begin van het schooljaar toen hij hoorde dat ma hem les ging geven, sjonge wat blies hij dat probleem op zeg, hij heeft wel geteld 1 uurtje les van mams.

Verder is mijn ma al een aantal jaren lerares en sinsdien is de controle op ons als kinderen alleen maar achteruit gegaan, dus laat leraren maar lekker kinderen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 18:16
Lizza
Lizza is offline
Dat slaat toch helemaal nergens op Leraren geven les omdat ze van werken met kinderen houden denk ik. Dus ik neem aan dat ze dan zelf ook wel kinderen willen en dat ze er heus wel mee kunnen omgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten