Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2008, 16:30
YvanSoftware
YvanSoftware is offline
Ik vroeg me af of flashkaarten voor de ds illegaal zijn. Je hebt verschillende nederlandse sites die ze aanbieden. Ik begrijp dat illegale kopiën illegeel zijn (duh), maar de homebrew zou ik wel graag kunnen draaien. DSLinux zou zeer leuk zijn

Ik ben belg, dus ik zou ook willen weten hoe het zit met de Belgische wetgeving...

Yvan
Oud 23-08-2008, 17:25
sainty
sainty is offline
Die kaarten zelf zijn niet illegaal, het is gewoon een opslagkaart die je in de DS kan steken. Eigenlijk is het hetzelfde als bijvoorbeeld SD-kaarten, dus wel legaal. Als je echter games speelt die je niet hebt gekocht is dat wel illegaal.
Oud 23-08-2008, 18:40
Young Predator
Young Predator is offline
Weet je wat illegaal is?

Wachten op games die nooit uit gaan komen in Europa.

€40,- voor een game betalen die je na een week al uitgespeeld hebt.

Ik heb een R4 voor me DS, sindsdien geen game meer gekocht en vele honderden euro's bespaard.
Oud 23-08-2008, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat illegaal is?

Ik heb een R4 voor me DS, sindsdien geen game meer gekocht en vele honderden euro's bespaard.
Gast, zal ik je is een verhaal vertellen. Een kennis van een kennis van een vriend van een zus van me opa die is pas illegaal bezig.

Hij heeft een download programma die automatisch van elke release blog de nieuwste programma's, muziek en games download. Vervolgens zet hij ze op een 1TB hardeschijf en verkoopt het voor 500 euro per stuk. Hij heeft een PS2 met meer dan 100 gebrande spellen, maar ook een x-box, een wii en een omgebouwde xbox 360. Bovendien heeft hij een auto waar hij koeienolie in stopt als benzine. Fucking hell wat verveel ik me.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 10:03
Verwijderd
Sowieso maakt het bij de DS weinig uit of ie in EUropa komt als ie maar in Amerika komt, regio-vrij holadiejee
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 10:05
YvanSoftware
YvanSoftware is offline
Ik zou het gebruiken voor homebrew, want ik schrijf er zelf en op een echte ds in plaats van een emulator werkt het wel iets leuker. Heb een SuperCard SD besteld in duitsland. 40€, incl. verzendkosten. Kmoet wel mijn DS flashen, maar dat is al gebeurt met de slot-1 kaart van een vriend. Heb er flashme v8a opgezet en eerlijk gezegd werkt die flashme veel beter. Kan nu ook de helderheid van mijn scherm aanpassen op mijn gewone ds... Voor die supercard moet je wel de games patchen, dus dat moet ik nog wel even bekijken.

Bedankt voor de snelle respons,
Yvan
Oud 25-08-2008, 09:49
Young Predator
Citaat:
Sowieso maakt het bij de DS weinig uit of ie in EUropa komt als ie maar in Amerika komt, regio-vrij holadiejee
Dat is niet geheel waar.

Japan of US only betekend import. Import houdt in: lang wachten en meer betalen.
Oud 25-08-2008, 14:44
Verwijderd
Valt wel mee. Ik haal m'n US games bij de Nedgame vandaan. Die hebben ze meestal binnen een week of zelfs een halve week na de release binnen en het kost doorgaans geen cent duurder dan een Europese release
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 15:19
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Weet je wat illegaal is?

amen to that, niet te vergeten dat omdat je het spel niet koopt je goed bezig bent voor het mileu
Oud 25-08-2008, 16:00
Rob
Rob is offline
Citaat:
Ik vroeg me af of flashkaarten voor de ds illegaal zijn. Je hebt verschillende nederlandse sites die ze aanbieden. Ik begrijp dat illegale kopiën illegeel zijn (duh), maar de homebrew zou ik wel graag kunnen draaien. DSLinux zou zeer leuk zijn

Ik ben belg, dus ik zou ook willen weten hoe het zit met de Belgische wetgeving...

Yvan
Het proces zelf noch de equipment is niet illegaal, natuurlijk. Als jij je DS wilt gebruiken voor andere dingen dan games, moet je dat zelf weten. Zolang je geen copyright schendt door ROMs te downloaden van games die je niet hebt, is er geen probleem om er DSLinux op te draaien of DSOrganize.

(mij is het runnen van DSLinux trouwens niet gelukt op een EZFlash, maar ik denk wel dat ik wat verkeerd doe. ;x)
Oud 25-08-2008, 22:20
Maxic
Maxic is offline
Citaat:
Gast, zal ik je is een verhaal vertellen. Een kennis van een kennis van een vriend van een zus van me opa die is pas illegaal bezig.

Hij heeft een download programma die automatisch van elke release blog de nieuwste programma's, muziek en games download. Vervolgens zet hij ze op een 1TB hardeschijf en verkoopt het voor 500 euro per stuk. Hij heeft een PS2 met meer dan 100 gebrande spellen, maar ook een x-box, een wii en een omgebouwde xbox 360. Bovendien heeft hij een auto waar hij koeienolie in stopt als benzine. Fucking hell wat verveel ik me.
I LoL'd

Op samenkopen.net zijn vaak batches met R4's voor de DS, prima ding, koop er een 2GB kaartje bij voor 9 euro en je bent klaar. Ik heb er nu een jaar een ongeveer, en sindsdien inderdaad geen spel meer gekocht. Bovendien worden Japanse games soms al vertaald voor de Amerikaanse release dus heb je ze nog eerder ook.
Oud 26-08-2008, 07:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Haha, 2 'is het illegaal' topics van dezelfde persoon.

Enniewee, ja.
Oud 28-08-2008, 19:50
Stephen91
Stephen91 is offline
Citaat:
Die kaarten zelf zijn niet illegaal, het is gewoon een opslagkaart die je in de DS kan steken. Eigenlijk is het hetzelfde als bijvoorbeeld SD-kaarten, dus wel legaal. Als je echter games speelt die je niet hebt gekocht is dat wel illegaal.
Je mag zoiezo geen backups hebben van die games, of ze al hebt of niet.
En voor de duidelijkheid, ook al download je de roms en verwijder je ze na 24 uur, het is en blijft illegaal.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 22:45
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je mag zoiezo geen backups hebben van die games, of ze al hebt of niet.
En voor de duidelijkheid, ook al download je de roms en verwijder je ze na 24 uur, het is en blijft illegaal.
Nee, tot 24 uur is legaal, geloof ik, om het uit te proberen.
Oud 28-08-2008, 23:03
Verwijderd
Niet volgens de Nederlandse wet. Kopiëren zonder dat er een vergoeding tegenover staat mag niet.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 12:01
Young Predator
Oh er staat wel degelijk een vergoeding tegenover, alleen is dit in natura.

Stel je eens voor dat door Downloaders een Amerikaans spel de hemel in wordt geprezen. Je kan er dan donder op zeggen dat door deze mond-tot-mondreclame de verkoopcijfers stijgen. En welke developer wil nou geen positieve mond-tot-mondreclame? Zeker met de gedachte hem in een ander continent uit te brengen.

Tevens is het millieu-argument al naar boven gekomen. Geen verpakkingsmateriaal of andere millieubelastende middelen of methodes toegepast bij het in de winkels krijgen van het spel.

Winkels kost het klauwe met geld om hun schappen met de vele DS games te vullen. Het zou juist een uitstekende investering waard zijn grotendeels van DS games alleen als (betaalde) download beschikbaar te stellen.
Oud 31-08-2008, 15:31
Verwijderd
Met betrekking tot je eerste argument kan ik er op wijzen dat demo's/shareware al sinds jaar en dag bestaan. Als de developer deze goed ontwikkeld heeft moet dat (tesamen met reviews en vroege kopers) al voor voldoende reclame zorgen om sales te boosten.

Het milieu-hippie argument is an sich een prima argument, maar dit heeft niks te maken met het voorgaande aangezien dat om illegale downloads gaat. Met andere woorden, iemand heeft die shit geripped en verspreidt het zonder dat de developers er ook maar een cent van zien.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 15:32
Verwijderd
Waar kan je die dingen kopen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 17:21
Verwijderd
Zoek maar op google op DS en Flash card en dan kijken of je een Nederlandse site vindt.
Volgens mij kun je ook normale flash cards gebruiken die je gewoon in de elektronica winkel kunt kopen, maar ik ben daar niet zo in thuis
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 10:51
Young Predator
Demo's en shareware op de DS?

Link.
Oud 01-09-2008, 16:38
Verwijderd
Edit: Ach ik ga niet eens meer moeite doen. Games downloaden zonder dat er een vergoeding tegenover staat en/of zonder dat de ontwikkelaar het heeft vrijgegeven is en blijft illegaal.
Een smoesje als 'gratis reclame' door downloaders zal nergens als werkelijk 'betaling' gezien worden.

Wellicht doe je zo op je pik getrapt omdat je denkt dat ik met een mentaliteit van BREIN aan de gang ben, maar dat is niet zo.
Als mensen shit downloaden omdat ze het geld er niet voor over hebben gaan ze hun gang maar. Er wordt gewoon een vraag gesteld en daar wordt op geantwoord met de werkelijke gang van zaken.

Misschien dat ik zelf wat aggressief lijk over te komen in posts ofzo. Dat is niet m'n bedoeling. Het is meer een soort irritatie omdat het vaak gebeurt dat (hier (nog) niet openlijk overigens) downloaders mensen die wel gewoon betalen voor gek lopen te verklaren en te zeggen dat ze dom bezig zijn.
Laatst in een gameshop stond iemand recht achter me bij de kassa een gesprek met een ander (beide man, begin 30 op kleding afgaand een goede baan) te houden over dat ie een DS ging kopen. Al die games kon ie dan wel voor een maat krijgen, 100 voor een tientje of iets dergelijks. Echt in een trant van 'ik ben toch niet gek dat ik er voor ga betalen?'. Alsof mensen die wel betalen niet goed wijs zijn.
Het zijn wel de betalende mensen die er voor zorgen dat er nog steeds games worden uitgebracht.

Zoals ik al zei; download je gek, maar geef tenminste wat credit aan de mensen die er wel geld voor over hebben.

Laatst gewijzigd op 01-09-2008 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Edit: Ach ik ga niet eens meer moeite doen. Games downloaden zonder dat er een vergoeding tegenover staat en/of zonder dat de ontwikkelaar het heeft vrijgegeven is en blijft illegaal.
Een smoesje als 'gratis reclame' door downloaders zal nergens als werkelijk 'betaling' gezien worden.

Wellicht doe je zo op je pik getrapt omdat je denkt dat ik met een mentaliteit van BREIN aan de gang ben, maar dat is niet zo.
Als mensen shit downloaden omdat ze het geld er niet voor over hebben gaan ze hun gang maar. Er wordt gewoon een vraag gesteld en daar wordt op geantwoord met de werkelijke gang van zaken.

Misschien dat ik zelf wat aggressief lijk over te komen in posts ofzo. Dat is niet m'n bedoeling. Het is meer een soort irritatie omdat het vaak gebeurt dat (hier (nog) niet openlijk overigens) downloaders mensen die wel gewoon betalen voor gek lopen te verklaren en te zeggen dat ze dom bezig zijn.
Laatst in een gameshop stond iemand recht achter me bij de kassa een gesprek met een ander (beide man, begin 30 op kleding afgaand een goede baan) te houden over dat ie een DS ging kopen. Al die games kon ie dan wel voor een maat krijgen, 100 voor een tientje of iets dergelijks. Echt in een trant van 'ik ben toch niet gek dat ik er voor ga betalen?'. Alsof mensen die wel betalen niet goed wijs zijn.
Het zijn wel de betalende mensen die er voor zorgen dat er nog steeds games worden uitgebracht.

Zoals ik al zei; download je gek, maar geef tenminste wat credit aan de mensen die er wel geld voor over hebben.
Ik wil gerust geld uitgeven aan ds-spellen, maar geen 40 euro voor een spel dat steeds vastloopt en, als hij het doet zwaar kut is.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 12:43
Young Predator
@ Morridin

Ik respecteer het feit dat je games gewoon koopt. Het gaat hier voornamelijk over de DS. CD's. Wii-games en PC Games worden door mij dan weer gewoon gekocht waar andere ook weer illegaal bezig zijn. Alles wordt tot op de dag van vandaag nog genoeg gekocht om de productie ervan blijvend te houden.

Er zijn gewoon een aantal factoren die een flashkaart brilliant maken.
Het is makkelijk, goedkoop en snel. Dat dit door gedownloade software komt maakt het illegaal en dus voor veel mensen een morele kwestie

Ik vind dat je gewoon een dief van je eigen portemonee bent omdat je het waardevoller vindt te kiezen voor het beleid en regelementen in plaats van jezelf. In deze huidige economie mag en moet zelfs alles zo goedkoop mogelijk gemaakt worden. Dat zou zelfs verplicht moeten zijn. Mijn vraag aan jou is dan ook: vind je het waardevoller 'goed' of 'slecht' te zijn voor je eigen portemonee?

Stel jezelf maar eens voor wat voor andere goede dingen je zou kunnen doen met dat geld wat je overhoud.

Edit: en BREIN? daar hoor je nou helemaal niks meer van.

Laatst gewijzigd op 03-09-2008 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 00:31
Verwijderd
Oh het feit dat ik spullen koop heeft eigelijk niks te maken met supporten of vasthouden aan regels. het is meer dat ik het gewoon 'mooi' (anders kan ik het niet echt beschrijven) vind om zo'n game compleet met doosje en al in mn kast te hebben staan. Hetzelfde geldt voor dvd's etc.

Maar met games wacht ik doorgaans ook tot ik ze óf 2e hands zie of dat ze in prijs gedaald zijn. Slechts games die ik écht graag wil hebben betaal ik wel de volle mep voor.

Maar dat is ook weer zo'n keus die mensen voor zichzelf maken, willen ze het nu of een jaartje wachten en dan voor 1 of 2 tientjes
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 00:37
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Er zijn maar heel weinig games tegenwoordig het geld waar wat er voor gevraagd wordt.

Maar dat is weer een heel andere discussie.
Oud 04-09-2008, 09:48
Young Predator
Ja. Iets orgineel hebben heb ik voornamelijk met CD's en DVD's. Die zijn dan ook minder duur dan een game.

Maar wachten tot iets in prijs is gedaald ?

Alles waar ik op zit te azen goedkoper te kunnen krijgen dalen niet in prijs...
Oud 15-09-2008, 10:25
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Oh er staat wel degelijk een vergoeding tegenover, alleen is dit in natura.

Stel je eens voor dat door Downloaders een Amerikaans spel de hemel in wordt geprezen. Je kan er dan donder op zeggen dat door deze mond-tot-mondreclame de verkoopcijfers stijgen. En welke developer wil nou geen positieve mond-tot-mondreclame? Zeker met de gedachte hem in een ander continent uit te brengen.

Tevens is het millieu-argument al naar boven gekomen. Geen verpakkingsmateriaal of andere millieubelastende middelen of methodes toegepast bij het in de winkels krijgen van het spel.

Winkels kost het klauwe met geld om hun schappen met de vele DS games te vullen. Het zou juist een uitstekende investering waard zijn grotendeels van DS games alleen als (betaalde) download beschikbaar te stellen.
Beweer je nou dat je shit wel mag downloaden als je er daarna positief over gaat praten?

flashkaartjes voor de nds zijn niet illegaal, je kan ze ook gebruiken om muziek op te slaan en om homebrew te spelen, zodra je roms (waar copyright op zit) gaat spelen erop, is het niet meer zo legaal, maar uh, who cares, er komt echt geen fbi team je kamertje binnen stormen als je met je r4 kaartje zit te pielen
Oud 15-09-2008, 11:00
Young Predator
Citaat:
Beweer je nou dat je shit wel mag downloaden als je er daarna positief over gaat praten?
Ja? Je moet nou eenmaal de keuze kunnen maken om het wel te doen. Als dat betekent een mond-tot-mond reclamecampagne te starten in je school of vriendenkring doe ik dat wel.
Oud 16-09-2008, 13:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mwo, bij illegale muziek is zelfs aan te tonen dat het positief effect op de inkomsten van artiesten door meer concertbezoekers etc. Er is niet echt reden om aan te nemen dat het voor spelletjes anders zou werken. Het merendeel van mijn spellenkast is aangeschaft na een illegaal exemplaar geprobeerd te hebben.

Dat is geen juridisch argument natuurlijk, maar goed.
Oud 18-09-2008, 10:44
Crimson
Crimson is offline
Ik heb een DS sinds 'ie uit is in Amerika en ook sinds die tijd al heel wat spellen gekocht. Ik heb er nu denk ik nog een stuk of 15 in de kast staan, maar ook minstens zoveel al gehad en verpatst. Daar is dus een hoop geld naar toe gegaan, voordeel is wel dat ik veel spellen in Amerika heb gekocht; scheelt geld én wachten. Ook ben ik tot nu echt wel 2 of 3 van die kaartjes kwijt geraakt omdat ze gewoon ieniminie zijn, waaronder Mario Kart, één van mijn favoriete spellen.
Voor mij zou het dus ook veel geld schelen als ik zo'n kaart had plus ik zou natuurlijk de spellen kunnen downloaden die ik al eerder had, maar kwijt ben. Maar ik ben bang dat ik dan toch een beetje m'n tja.. Enthousiasme verlies? Nu kijk ik er echt naar uit om zo'n spel te kopen, het boekje te lezen.. etc. Als je maar alles kan downloaden wat je wilt ben je volgens mij veel sneller geneigd om na een paar keer spelen te zeggen ok leuk, next! Of is dat niet zo?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 11:43
Young Predator
Je noemt inderdaad het grote voordeel van een Flashkaart op.

Als je de game niet leuk vindt, dan speel je hem niet.

Stel je voor je wacht al lang op een game die eindelijk voor €40 in de winkel ligt. Maar hij is gigantisch teleurstellend.

Jammer dan, dan mag je verplicht een andere game waar je niet op zit te wachten omruilen.

Edit: en om antwoord te geven op je vraag, sinds ik mijn R4 heb heb ik mij constant met een selectie aantal games bezig gehouden. Mijn R4 staat niet eens vol. En aangezien het een 'HandHeld' blijft, kun je je prima vermaken zonder alle 10 nieuwe games die per week uitkomen te hebben geprobeerd.
Oud 18-09-2008, 13:07
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Mwo, bij illegale muziek is zelfs aan te tonen dat het positief effect op de inkomsten van artiesten door meer concertbezoekers etc. Er is niet echt reden om aan te nemen dat het voor spelletjes anders zou werken. Het merendeel van mijn spellenkast is aangeschaft na een illegaal exemplaar geprobeerd te hebben.

Dat is geen juridisch argument natuurlijk, maar goed.
dus verwaarloosbaar
Oud 05-10-2008, 18:41
asta
asta is offline
een action replay is een codemashientje.(weet ik veel hoe ik dat schrijf)
daarmee kan ik bepaalde dingen op de ds wat ik normaal niet kan. is dat dan wel illegaal?

groetjes de asta

Laatst gewijzigd op 06-10-2008 om 06:38.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 22:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
een action replay is een codemashientje.(weet ik veel hoe ik dat schrijf)
Machine. Voor dat soort dingen heb je internetwoordenboeken, en zelfs google.
Oud 06-10-2008, 06:37
asta
asta is offline
ok

groetjes de asta
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 17:16
Voleuse
Voleuse is offline
Ach man, Nintendo maakt al zoveel winst op alle shit die ik legaal voor mijn wii koop, dat ik me over dat flashkaartje echt niet meer schuldig voel
Oud 18-11-2008, 00:10
Verwijderd
Citaat:

fuuuuuuuuu
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 23:25
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten