Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf een gewone rode rattenslang van een jaar en nogwat. En dat is zo'n leuk beestje! Ik vind albino eigenlijk niet zo mooi. Niet echt natuurlijk. De tekening en zo van het dier is heeeeel mooi, maar de kleur zelf niet. En een rode rattenslang heeft gewoon een hele mooie kleur... Ik wil 'm in de toekomst ook wat tammer maken, hij weet nu al dat een tikje op het ruit betekent dat ie een muisje krijgt. Ik wil langzaam opbouwen dat ie niet zo bang meer is voor ons.
't zijn trouwens heeeeeeeeeele sterke beesten! Niet qua spierkracht, maar qua verdraagzaamheid. Want die van ons is 3 maand lang ontsnapt geweest, en is uiteindelijk teruggekomen, alsof ie nooit weggeweest is. Hij zag er nog goed doorvoed uit. Maar ik heb ook gehoord van mensen dat een slang een hele winter buiten heeft geleefd! En na de winter weer gevangen is! Onvoorstelbaar!!! 't Zijn zeker ook goeie slangen voor beginners! |
![]() |
|
![]() |
"aahh die elapha's blijven mooi vooral die albino's !
heb je ook nog meer reptielen, insecten of arachnide ??" Ja, ik heb ook nog een rode rattenslang, maar geen insekten of spinnen. Bij ons op school kweken we wel van die grote sprinkhanen, maar die zijn niet van mij alleen. Misschien dat ik later nog een slang neem ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoe oud is jouw slang eigenlijk? Mijne is ongeveer 3 jaar. Ik heb haar sinds een jaar, en ze is erg tam geworden. (was ze zeker niet toen ik haar kreeg!) Nu kan ik haar gewoon uit het terrarium halen en los op de bank laten. En het zijn zeker sterke slangen, vooral qua verdraagzaamheid, maar toch ook qua spierkracht. Voer jij je slang levend of dood voer? (Just curious)
||
![]() |
Citaat:
en een moeder die er bang voor was(ondertussen ![]() ik heb nu +/- 40 vogelspinnen zitten maar dat blijft maar groeien dat aantal als ik maar naar beurzen heb ![]() voor spinnen heb je niet veel ruimte nodig. afhankelijk van de soort pak je een bak maar de meeste soorten doen het perfect in bakken van 30x30x30 cm (niet veel dus) en er is eigenlijk niks om bang voor te zijn er zijn genoeg beginnersspinne(tjes) die totaal niet agressief zijn en de beet is te vergelijken met een bij/wespensteek (bij een allergische reactie is het verhaal anders maar das met bij-en en wespen hetzelfde) greetz Rob
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
en jou kamer te klein ?? ik ken een gast die heeft een kamer van +/- 2,5 x 1.5 m en die heeft er tussen de 150/200 ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Die van ons wordt nu ook wat tammer, maar alleen ik krijg m echt kalm. Maar dat ie echt tam begint te worden kan ik niet zeggen. Hij vindt het nog niet echt leuk om uit de bak(maar we belonen 'm telkens met een muisje als ie eruit komt, dat werkt wel ![]() PS zeg je het als het wat geworden is met je eieren? |
![]() |
|
![]() |
Oh ja, wij voeren dood voer ivbm de schaarste die je s'winters soms aan levend voer hebt...
Oh ja en nog even over de verdraagzaamheid: Vrienden van ons hadden een grijze rattenslang, en die is een hele winter(!) buiten geweest, en in het voorjaar weer gevonden... Levend en goed doorvoed. Dat beestje heeft dus een hele winter overleefd! [Dit bericht is aangepast door Kapee (07-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Muizen ofzo doe ik ook.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde. Verwijderd | 13 | 03-12-2003 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:30 |