Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2002, 21:28
Silverwolf
Silverwolf is offline
Hey, ik vroeg me af of er nog meer mensen slangen houden. Ik heb zelf een albino rattenslang van ongeveer 3 jaar. slangen zijn cool!
Oud 29-01-2002, 22:36
D@mien
D@mien is offline
Ik heb geen slangen helaas (mn moeder is als de dood voor reptielen...waarom weet ik niet)
Ze ruleren zwaar...
Oud 30-01-2002, 16:39
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ben bang voor slangen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:25
poecilotheria
poecilotheria is offline
aahh die elaphe's blijven mooi vooral die albino's !

heb je ook nog meer reptielen, insecten of arachnide ??

[Dit bericht is aangepast door poecilotheria (01-02-2002).]
Oud 31-01-2002, 17:27
poecilotheria
poecilotheria is offline
ps ik heb zelf geen slangen wel gehad maar die is dood gegaan van ouderdom (was een ondersoort van de kousenband weet de latijnse naam zo ff niet)

nu heb ik alleen nog maar spinnen

[Dit bericht is aangepast door poecilotheria (31-01-2002).]
Oud 31-01-2002, 19:13
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
ps ik heb zelf geen slangen wel gehad maar die is dood gegaan van ouderdom (was een ondersoort van de kousenband weet de latijnse naam zo ff niet)

nu heb ik alleen nog maar spinnen

[Dit bericht is aangepast door poecilotheria (31-01-2002).]
wat voor soort spinne? ben wel benieuwd naar, wil er namelijk ook, maar me moeder is er erg bang voor, verder zou ik graag slangen willen, maar ik heb een gebrek aan ruimte
Oud 31-01-2002, 21:27
Kapee
Kapee is offline
Ik heb zelf een gewone rode rattenslang van een jaar en nogwat. En dat is zo'n leuk beestje! Ik vind albino eigenlijk niet zo mooi. Niet echt natuurlijk. De tekening en zo van het dier is heeeeel mooi, maar de kleur zelf niet. En een rode rattenslang heeft gewoon een hele mooie kleur... Ik wil 'm in de toekomst ook wat tammer maken, hij weet nu al dat een tikje op het ruit betekent dat ie een muisje krijgt. Ik wil langzaam opbouwen dat ie niet zo bang meer is voor ons.

't zijn trouwens heeeeeeeeeele sterke beesten! Niet qua spierkracht, maar qua verdraagzaamheid. Want die van ons is 3 maand lang ontsnapt geweest, en is uiteindelijk teruggekomen, alsof ie nooit weggeweest is. Hij zag er nog goed doorvoed uit. Maar ik heb ook gehoord van mensen dat een slang een hele winter buiten heeft geleefd! En na de winter weer gevangen is! Onvoorstelbaar!!! 't Zijn zeker ook goeie slangen voor beginners!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 07:58
Silverwolf
Silverwolf is offline
"aahh die elapha's blijven mooi vooral die albino's !
heb je ook nog meer reptielen, insecten of arachnide ??"

Ja, ik heb ook nog een rode rattenslang, maar geen insekten of spinnen. Bij ons op school kweken we wel van die grote sprinkhanen, maar die zijn niet van mij alleen. Misschien dat ik later nog een slang neem
Oud 01-02-2002, 08:11
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
Kapee schreef:
Ik heb zelf een gewone rode rattenslang van een jaar en nogwat. En dat is zo'n leuk beestje! Ik vind albino eigenlijk niet zo mooi. Niet echt natuurlijk. De tekening en zo van het dier is heeeeel mooi, maar de kleur zelf niet. En een rode rattenslang heeft gewoon een hele mooie kleur... Ik wil 'm in de toekomst ook wat tammer maken, hij weet nu al dat een tikje op het ruit betekent dat ie een muisje krijgt. Ik wil langzaam opbouwen dat ie niet zo bang meer is voor ons.

't zijn trouwens heeeeeeeeeele sterke beesten! Niet qua spierkracht, maar qua verdraagzaamheid. Want die van ons is 3 maand lang ontsnapt geweest, en is uiteindelijk teruggekomen, alsof ie nooit weggeweest is. Hij zag er nog goed doorvoed uit. Maar ik heb ook gehoord van mensen dat een slang een hele winter buiten heeft geleefd! En na de winter weer gevangen is! Onvoorstelbaar!!! 't Zijn zeker ook goeie slangen voor beginners!
Hey, hartstikke leuk, ik heb ook nog een rode rattenslang, samen met mijn broertje, en 28 januari heeft die van mij (albino) eieren gelegd. Dus misschien heb ik eind maart/begin april nog wel een aantal slangetjes

Hoe oud is jouw slang eigenlijk? Mijne is ongeveer 3 jaar. Ik heb haar sinds een jaar, en ze is erg tam geworden. (was ze zeker niet toen ik haar kreeg!) Nu kan ik haar gewoon uit het terrarium halen en los op de bank laten. En het zijn zeker sterke slangen, vooral qua verdraagzaamheid, maar toch ook qua spierkracht. Voer jij je slang levend of dood voer? (Just curious)
Oud 01-02-2002, 16:08
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
wat voor soort spinne? ben wel benieuwd naar, wil er namelijk ook, maar me moeder is er erg bang voor, verder zou ik graag slangen willen, maar ik heb een gebrek aan ruimte
ik heb allemaal theraphosidea (oftewel in de volksmond vogelspinnen/tarantula's)

en een moeder die er bang voor was(ondertussen ) heb ik ook meegemaakt is idd minder.

ik heb nu +/- 40 vogelspinnen zitten maar dat blijft maar groeien dat aantal als ik maar naar beurzen heb

voor spinnen heb je niet veel ruimte nodig. afhankelijk van de soort pak je een bak maar de meeste soorten doen het perfect in bakken van 30x30x30 cm (niet veel dus)

en er is eigenlijk niks om bang voor te zijn er zijn genoeg beginnersspinne(tjes) die totaal niet agressief zijn en de beet is te vergelijken met een bij/wespensteek (bij een allergische reactie is het verhaal anders maar das met bij-en en wespen hetzelfde)

greetz Rob
Oud 02-02-2002, 14:18
black-rose
black-rose is offline
aj lof sneeks
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 19:41
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
ik heb allemaal theraphosidea (oftewel in de volksmond vogelspinnen/tarantula's)

en een moeder die er bang voor was(ondertussen ) heb ik ook meegemaakt is idd minder.

ik heb nu +/- 40 vogelspinnen zitten maar dat blijft maar groeien dat aantal als ik maar naar beurzen heb

voor spinnen heb je niet veel ruimte nodig. afhankelijk van de soort pak je een bak maar de meeste soorten doen het perfect in bakken van 30x30x30 cm (niet veel dus)

en er is eigenlijk niks om bang voor te zijn er zijn genoeg beginnersspinne(tjes) die totaal niet agressief zijn en de beet is te vergelijken met een bij/wespensteek (bij een allergische reactie is het verhaal anders maar das met bij-en en wespen hetzelfde)

greetz Rob
thanks voor de info, maar zelfs voor spinnen heb ik een ruimtegebrek, ik zou de bak dan op mijn kamer moeten zetten en die is maar 3 bij 2 ofzo en je begrijpt wel dat die spinnen never onder mogen komen te staan he(erger erger). ik vind het echt jammer, die tarantula's vind ik mooi en had ze ook graag gehad, maarja en als ik door een van die gebeten zou worden, zou ik royaal n allergische reactie krijgen(heb ik ook bij bijen en muggen.)
Oud 07-02-2002, 22:01
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
thanks voor de info, maar zelfs voor spinnen heb ik een ruimtegebrek, ik zou de bak dan op mijn kamer moeten zetten en die is maar 3 bij 2 ofzo en je begrijpt wel dat die spinnen never onder mogen komen te staan he(erger erger). ik vind het echt jammer, die tarantula's vind ik mooi en had ze ook graag gehad, maarja en als ik door een van die gebeten zou worden, zou ik royaal n allergische reactie krijgen(heb ik ook bij bijen en muggen.)
na dat je allergies bent voor bijen en muggen wil niet zeggen dat je allergies bent voor spinnen maar ja als je een rustige soort pakt dan word je echt niet gebeten als je een beetje oplet

en jou kamer te klein ?? ik ken een gast die heeft een kamer van +/- 2,5 x 1.5 m en die heeft er tussen de 150/200
Oud 07-02-2002, 22:09
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Silverwolf schreef:
Hey, hartstikke leuk, ik heb ook nog een rode rattenslang, samen met mijn broertje, en 28 januari heeft die van mij (albino) eieren gelegd. Dus misschien heb ik eind maart/begin april nog wel een aantal slangetjes

Hoe oud is jouw slang eigenlijk? Mijne is ongeveer 3 jaar. Ik heb haar sinds een jaar, en ze is erg tam geworden. (was ze zeker niet toen ik haar kreeg!) Nu kan ik haar gewoon uit het terrarium halen en los op de bank laten. En het zijn zeker sterke slangen, vooral qua verdraagzaamheid, maar toch ook qua spierkracht. Voer jij je slang levend of dood voer? (Just curious)
Ja ze zijn echt sterk!!! Niet normaal meer, die van ons is nu anderhalf jaar oud, en als die om je vinger heenwikkelt, dan voel je echt wel hoeveel kracht daarin zit! En dat voor een beestje van een meter lang!!! En die van ons is ook verdomde slim! Vooral voor een reptiel. Als je 3 keer kort achter mekaar op het ruitje klopt dan komt ie tevoorschijn omdat ie dan een muisje krijgt. En hij(of zij) weet precies waar en hoe ie moet ontsnappen... Is al een paar keer gebeurd Maar we hebben gaas als bescherming, maar dat beestje weet nu precies hoe dit het weg moet halen... Dus hebben we het extra vastgezet en kan ie nu niet meer ontsnappen. En hij weet ook dat als het schuifje op het klepje zit, dat ie dan niet kan ontsnappen. Echt verdomde toek is dat diertje!!!

Die van ons wordt nu ook wat tammer, maar alleen ik krijg m echt kalm. Maar dat ie echt tam begint te worden kan ik niet zeggen. Hij vindt het nog niet echt leuk om uit de bak(maar we belonen 'm telkens met een muisje als ie eruit komt, dat werkt wel )

PS zeg je het als het wat geworden is met je eieren?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 22:10
Kapee
Kapee is offline
Oh ja, wij voeren dood voer ivbm de schaarste die je s'winters soms aan levend voer hebt...

Oh ja en nog even over de verdraagzaamheid: Vrienden van ons hadden een grijze rattenslang, en die is een hele winter(!) buiten geweest, en in het voorjaar weer gevonden... Levend en goed doorvoed. Dat beestje heeft dus een hele winter overleefd!

[Dit bericht is aangepast door Kapee (07-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 08:45
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
mijn broer had er een...een afrikaanse huisslang van ongeveer een meter lang (geloof ik) alleen die is een weekje of 2 geleden gestorven...
Oud 15-02-2002, 18:53
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
Kapee schreef:
Oh ja, wij voeren dood voer ivbm de schaarste die je s'winters soms aan levend voer hebt...

Oh ja en nog even over de verdraagzaamheid: Vrienden van ons hadden een grijze rattenslang, en die is een hele winter(!) buiten geweest, en in het voorjaar weer gevonden... Levend en goed doorvoed. Dat beestje heeft dus een hele winter overleefd!

[Dit bericht is aangepast door Kapee (07-02-2002).]
Je moet gewoon levend voer fokke..
Muizen ofzo doe ik ook.
Oud 16-02-2002, 10:21
Verwijderd
Zolang je ze geen ratten en muizen voert vind ik ze ok...Daarna haat ik ze
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 19:13
drama
drama is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
Zolang je ze geen ratten en muizen voert vind ik ze ok...Daarna haat ik ze

Die slang kan er niks aan doen dat ie muizen en ratten eet...

Hmmz, ik zoek een vegetarische slang

Reageren

Regels voor berichten