Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 21:32
Maija
Maija is offline
Mijn maag knort heel snel, zelfs als ik zelf nog niet eens het gevoel heb dat ik honger heb

wat doe ik fout.. mischien verkeerd eetritme..

het hoort echt hard, andere mensen horen het.. en dan wijs ik ze dr niet op.

water drinken helpt niet..
Oud 08-11-2004, 21:39
rare kwast
rare kwast is offline
*tis niet je maag die knort tis je darm die zich schoonspoeld maar dat terzijde*

ik herken je probleem ik heb dat ook vrij snel...ze zeggen altijd dat water drinken helpt..nou nie dus
ik probeer niet te snacken maar wel gewoon een soort tussendoortjes te eten zoals een banaan of een appel
een goed en stevig ontbijt is al een begin *dat is tenslotte de belangrijkste maaltijd van de dag*
verder zou ik het ook niet echt weten..
Oud 09-11-2004, 07:44
flutterby
flutterby is offline
Wat eet jij bij je drie hoofdmaaltijden?

Je moet bij iedere hoofdmaaltijd voldoende eten, sommige mensen eten tussen de middag zo'n 2 boterhammen waar dus een normaal mens niet een hele dag op kan leven zonder tussendoortjes te nemen. Let er dus op dat je echt goed eet tijdens je ontbijt, lunch en avondeten. Tussendoortjes zijn er niet als maaltijdvervanging.
Oud 09-11-2004, 07:59
Verwijderd
Ik heb een gelezen dat dat knorren ook niet van de honger was, maar van het verteren van 'grote' stukken eten. Of het waar is weet ik ook niet. Iig voldoende en gezond eten (iig drie maaltijden en eventueel twee of drie tussendoortjes (fruit ofzo)), goed kauwen en dat soort dingen lijkt me sowieso goed.
Oud 09-11-2004, 17:11
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-11-2004 @ 08:59 :
Ik heb een gelezen dat dat knorren ook niet van de honger was, maar van het verteren van 'grote' stukken eten. Of het waar is weet ik ook niet. Iig voldoende en gezond eten (iig drie maaltijden en eventueel twee of drie tussendoortjes (fruit ofzo)), goed kauwen en dat soort dingen lijkt me sowieso goed.
Ik denk dat er verschillende soorten 'knorren' zijn. Als ik veel heb gegeten, knort mijn buik, maar dat voel je dan meer in je darmen. Als ik een tijd niet heb gegeten en dus honger heb, knort mijn buik ook, en dat voel ik dan meer in mijn maag, dat voelt ook 'leger'.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik voel wel een duidelijk verschil tussen de twee 'knorren.'
Oud 11-11-2004, 17:10
Poeki
Poeki is offline
Hé dat heb ik ook. Ik eet 's ochtends om 7.00 altijd 3 sneetjes brood met beleg. Als ik om 8.45 op school ben heb ik geen honger maar mijn buik doet wel raar. Het is niet hetzelfde geluid als het knorren van honger. Je zou het eigenlijk moeten horen, maar dat gaat niet. Misschien heb ik een hele grote maag ofzo. Ik weet niet wat het is. Het is helemaal een ramp als je een toets moet maken. Ik eet dan van te voren een hoop. Boterkoek helpt goed of bananen.

Citaat:
BizZz schreef op 08-11-2004 @ 22:32 :
Mijn maag knort heel snel, zelfs als ik zelf nog niet eens het gevoel heb dat ik honger heb

Oud 11-11-2004, 20:27
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Iets eten met veel vezels? Fruit oa? Iets waar in ieder geval veel vezels in zitten zodat je maag lekker aan de gang kan met ze... en verder... Iets meer eten gewoon en relaxen! Want van stress krijg je luchtbellen in je maag, (althans...ik dan ) en dat geeft ook dat lege gevoel in je maag

succes dan maar
Oud 11-11-2004, 21:19
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb net 24 uur niks gegeten en mijn maag knorde pas echt een uur voor de 24 uur om waren.
Veel thee drinken helpt wel beetje.

Normaal heb ik t wel vaak als ik 's morgens wakker word meestal als ik uitgeslapen heb en dan nog blijf liggen. Hebben jullie dat ook?
Oud 12-11-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 09-11-2004 @ 18:11 :
Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik voel wel een duidelijk verschil tussen de twee 'knorren.'
Dat is dan jammer, omdat er maar 'één soort' is.

Dat jij het anders ervaart, komt waarschijnlijk door een combinatie van honger en het geknor.

Het knorren en het hongergevoel gaan meestal samen, omdat je meestal met een vast ritme eet, en de tijd die je gemiddeld tussen 2 maaltijden hebt is ongeveer de tijd die je darm nodig heeft om zich te legen.

Honger en het 'knorren' zijn twee verschillende dingen, die in onze levensritme vaak samenvallen.
Oud 12-11-2004, 14:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik knor ook wel eens als ik net heb gegeten. Maar mijn buik knort om de twee of drie uur, ik heb gewoon altijd honger. Dus eet ik maar weer een boterham.
Oud 20-10-2008, 16:26
ikpraatffmee
ikpraatffmee is offline
Citaat:

Hi, Jah ik heb ook altijd een knorrende maag altijd bij de zelfde les en altijd als het stil is. ik weet echt niet wat ik moet doen normaal eet ik onder de les en dan gaat het over. maar ik heb binnen kort mijn eerste examens en als het stil is ben ik echt bang dat mijn maag heeel hard gaat knorren. maar jah onder het examen kan ik niet eten. weet iemand wat ik moet doen of moet ik gewoon heel veel eten voor mijn examen. het is maar 2 uur maar als het stil is voel ik gewoon dat mijn maag niet stil wil zijn. het kan ook zijn dat het tussen mijn oren zit, dat ik mezelf gewoon bang maar maar toch. wie kan mij helpen
Oud 20-10-2008, 17:29
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
topics van vier jaar oud moet je niet uppen!
Oud 20-10-2008, 17:36
Balance
Balance is offline
ikpraatffmee: open even een nieuw topic. Dit topic is 4 jaar oud namelijk.

Regels voor berichten