Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2008, 13:37
henky14
henky14 is offline
Ik wil erg graag gaan studeren aan de universiteit van Alaska. Ik doe nu gymnasium en zit in mijn examenjaar. Het ziet er naar uit dat ik zeker ga slagen. Maar nu mijn vraag: Is het gemakkelijk om een studenten visum aan te vragen in Amerika en kan je naar je studie een vast visum aanvragen en amerikaans staatsburger worden?

gr,

Robbert
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2008, 13:47
Vinniebar
Vinniebar is offline
www.unitedstatesvisas.gov
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 18:27
Breg
Breg is offline
Citaat:
Ik wil erg graag gaan studeren aan de universiteit van Alaska. Ik doe nu gymnasium en zit in mijn examenjaar. Het ziet er naar uit dat ik zeker ga slagen. Maar nu mijn vraag: Is het gemakkelijk om een studenten visum aan te vragen in Amerika
Ja. Als je wordt toegelaten tot een Amerikaanse universiteit sturen ze je een I-20 formulier, wat zeg maar je officiele toelatingsbewijs is. Vervolgens afspraak maken bij het consulaat in Amsterdam en dan heb je binnen enkele weken een visum.

Citaat:
en kan je naar je studie een vast visum aanvragen en amerikaans staatsburger worden?

gr,

Robbert
Nee. Volgens mij zijn er wel speciale programma's dat als je eenmaal afgestudeerd bent in een richting waar veel vraag naar is, dat je een tijdelijk werkvisum krijgt. Maar over het algemeen word je verzocht het land te verlaten aan het einde van je studie.
Oud 18-10-2008, 23:27
Lyne
Lyne is offline
Amerikaans staatsburger worden is onwijs moeilijk hoor.. zoek dan maar een partner daarzo waar je mee wilt trouwen, dan heb je misschien nog kans.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 14:02
FulbrightCenter
FulbrightCenter is offline
Beste Henky,

Heb je wel eens van het Campus Scholarship Program van het Fulbright Center gehoord? Dit is een programma voor 6 vwo/gymnasium die na het eindexaemn een jaar op een Amerikaanse univeristeit willen studeren. Het Fulbright Center helpt je bij de toelating, visa en regelt in de meeste gevallen beurzen. Kijk eens op www.fulbright.nl en ga naar Campus Scholarship Program!
De deadline voor aanmelding is 31 oktober dus wees er snel bij.

Succes,
MArlies
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten