Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 16:22
Maradinus
Maradinus is offline
AMSTELVEEN (ANP) - De gezamenlijke auteursrechtenorganisaties eisen dat de organisatie van Campzone, een elf dagen durend computerevenement in Biddinghuizen, maatregelen neemt tegen deelnemers die software en films illegaal downloaden en uitwisselen.

Dat heeft directeur T. Kuik van de stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) maandag bekendgemaakt. Brein strijdt namens producenten van onder meer films, software, computerspellen en muziek tegen piraterij. Brein wil dat de organisatie van Campzone harde maatregelen neemt tegen mensen die zich schuldig maken aan diefstal via het internet. ,,Die moeten worden uitgesloten van verdere deelname'', aldus Kuik.

Games

Campzone begon afgelopen vrijdag en duurt nog tot en met 5 augustus. Een groep van ongeveer duizend computerspelletjesliefhebbers, kortweg gamers, bevolkt de tijdelijke festivalcamping op het terrein naast pretpark Six Flags.

Hoofddoel van het kamp is het spelen van games. Maar de deelnemers hebben er geen geheim van gemaakt dat de supersnelle internetverbinding op het terrein ook massaal wordt gebruikt om illegale software en complete films te downloaden.

Binnen enkele dagen gaat de stichting Brein de organisatie van Campzone hierover opheldering vragen. ,,De infrastructuur van dat kamp moet zo zijn, dat de deelnemers alleen kunnen gamen'', stelt Kuik. ,,Het mag geen vrijmarkt zijn om bestanden uit te wisselen''.

Ik vind dit gewoon vette onzin moeten ze die films en audio maar niet op internet zetten./

Ik heb kabel duz ik ben blij met die audio
Oud 30-07-2002, 16:36
Marcade
Marcade is offline
Ik vind dit gewoon vette onzin moeten ze die films en audio maar niet op internet zetten

heu?! Dat doet campzone toch ook niet?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 16:59
RenT
RenT is offline
Vanuit BREIN bekeken hebben ze gewoon hardstikke gelijk
Er wordt illegaal uitgewisseld via een infrastructuur die CampZone aanbied.... 'medeplichtigheid aan illegaal gedrag'.
Vgl. t met Napster/Audiogalaxy, exactly the same
Oud 30-07-2002, 17:36
dystopia
dystopia is offline
agossie. Nou dan gebruik je fijn encryptie
Oud 30-07-2002, 18:32
JJzD
JJzD is offline
moet op zich mogelijk zijn om te voorkomen dat mensen iets uitwisselen

vraag me af ofdat ze dat ook wettelijk kunnen verplichten
een internet provider is ook niet aansprakelijk als leden iets illegaals downloaden

en dit is geen napster maar een internetprovider
Oud 30-07-2002, 19:17
NielZ
NielZ is offline
Op tweakers ontstond de discussie of je Campzone ook aansprakelijk kan stellen...
Mag je Balkenende aanklagen, omdat er te hard word gereden op de wegen, die er dankzij hém (eigenlijk Kok ) liggen? Mag je Philips, Lite-On, LG, Plextor etc aanklagen omdat ze brander maken, waarméé muziek illegaal wordt gekopieerd?

Citaat:
moet op zich mogelijk zijn om te voorkomen dat mensen iets uitwisselen
klopt. maar ik denk niet dat ze daar erg om staan te springen, aangezien ze zelf ook wel inzien (vermoed ik) dat the visitors daar niet zo blij mee zijn. Bovendien (aldus de organisator) wordt er ook erg veel níet-illegaal materiaal (demo's, updrades etc) uitgewisseld.

Ik denk dat je campzone niet aansprakelijk kunt stellen, maar dat de Bumra naar de gebruikers zelf toe moet gaan, en díe moet controleren...

(di's geen CZ hoor, maar ergens in italie oid. Lijkt me wel doodeng... )
Oud 30-07-2002, 19:22
Onorthodox
Onorthodox is offline
Die kunnen het niet controleren.

Want het is slim om een kopie mee te nemen ipv het origineel
En bumra kan niet ter plekke controleren of je het origineel thuis hebt of niet.
Oud 30-07-2002, 19:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
NielZ schreef:
http://home.broadpark.no/~polarsso/Busted.jpg
Dat heet de politie 'Carambinairi' (of iets dat er verdomd veel op lijkt ).

Citaat:
Onorthodox schreef:
Want het is slim om een kopie mee te nemen ipv het origineel
En bumra kan niet ter plekke controleren of je het origineel thuis hebt of niet.
Het is iig legaal om jouw kopien te verspreiden. Als jij copyrighted materiaal verspreid pakken ze je op. Regelen een huiszoekingsbevel. En jij zit op dat moment in hechtenis omdat je copyrighted materiaal verspreid ongeacht of je nou wel of niet thuis het origineel hebt. Daar komen ze later achter, er is iig reden om je vast te houden.

Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:38
Vinzz
Vinzz is offline
wat een gezeik bestanden uitwisselen hoeft niet gelijk illegale software te betekenen ( )
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:54
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Dat heet de politie 'Carambinairi' (of iets dat er verdomd veel op lijkt ).

D'r staat gewoon "Politi" op z'n shirtje hoor...
Oud 30-07-2002, 19:54
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
NielZ schreef:

[img.]http://home.broadpark.no/~polarsso/Busted.jpg[/img.]
pff
lolz gaan ze iedere pc doorzoeken op die manier?

kunnen ze net zo goed gelijk iedereen oppakken en afvoeren
wordt t een beetje concentratie-campzone
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:57
BendeBen
BendeBen is offline
die gozer kijkt wel erg schuldig btw

zn verzameling illegale pr0n wordt zeker ontdekt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:58
BendeBen
BendeBen is offline
de agent lijkt op russel crowe en achter de agente speelt iemand pacman

merkwaardig...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:59
BendeBen
BendeBen is offline
jaja mensen ik ben op dreef
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:06
BendeBen
BendeBen is offline
ik denk btw dat als dit soort controles routine worden mensen gewoon een LAN HD kopen ofzo
daar zet je dan je games op enzo, gewoon leeg verder

en je echte HD
daar staat je rotzooi op
zie je dat de politi eraan komt, dan haal je de rotzooi HD er snel uit en doe je m in je onderbroekje ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:20
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Het is iig legaal om jouw kopien te verspreiden. Als jij copyrighted materiaal verspreid pakken ze je op. Regelen een huiszoekingsbevel. En jij zit op dat moment in hechtenis omdat je copyrighted materiaal verspreid ongeacht of je nou wel of niet thuis het origineel hebt. Daar komen ze later achter, er is iig reden om je vast te houden.
True

Maar het lijkt me eerlijk gezegd een onbegonnen zaak.
Want als ze op zo'n lan gaan kijken kunnen ze de meeste in hechtenis gaan houden

Maar je hebt gelijk
Oud 30-07-2002, 20:47
Koen
Koen is offline
Als straks zal blijken dat op LAN's regelmatig Politie controles plaats gaan vinden komt er geen hond meer. Including me... Warez uitwisselen maakt gewoon voor zeker 50% deel uit van een LAN. (Mag ik dit wel zeggen als Fb? )
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:34
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Koen schreef:
(Mag ik dit wel zeggen als Fb? )
Nee, ik vind dat je geen Fb meer mag zijn!

Oud 30-07-2002, 23:00
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Koen schreef:
Als straks zal blijken dat op LAN's regelmatig Politie controles plaats gaan vinden komt er geen hond meer. Including me... Warez uitwisselen maakt gewoon voor zeker 50% deel uit van een LAN. (Mag ik dit wel zeggen als Fb? )
Vinnik ook. Met mijn Mac kan ik niet meedoen aan alle games, en bovendien ben ik sowiesow al niet zo'n extreme gamer (maar soms toch wel uren achter elkaar hoor, maar dan AoE bijvoorbeeld). Maar DivX en MP3 snap ik wel, en als ze dat weghalen zou dat niet kewl zijn...

mmmmz, ik ga maar eens ff een postje doen op feedback, dat er hier een FB+ een een beetje loopt te rebellen...
Reageren

Regels voor berichten