Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De dagtekening kan ik helaas nergens vinden. Alleen factuurdatum 08-04'09 (maar ik neem aan dat dat de uiterste betaaldatum van de eerste factuur was).
|||
Citaat:
Citaat:
Geen dagtekening op de brief is verder gewoon hun probleem. Het kwam de 20e binnen, en wat jouw betreft is het dus pas de 19e verstuurd. Überhaupt raar bedrijf dat facturen verstuurd zonder dagtekening. Sterker nog, zonder datum is een factuur zelfs geen geldige factuur wat betreft de regels van de Belastingdienst. Dat geeft al aan hoe erover gedacht wordt om dat soort dingen te vergeten.
||
Citaat:
|
Je kunt gemakkelijke achterhalen of ze iets mogen doen of niet door de voorwaarden te lezen. Daarin moet staan dat ze een dergelijke boete mogen vragen bij een eerste aanmaning.
Het eerste wat je in zo'n geval doet is dus altijd de voorwaarden lezen, die zijn meestal te vinden op de website. (je hoort de voorwaarden eigenlijk al voor aankoop te lezen, als je een bestelling plaatst ga je automatisch akkoord met de voorwaarden. Natuurlijk leest bijna niemand het, maar als je het ergens niet mee eens bent kun je daar het beste beginnen). Of inderdaad bellen/emailen en vragen of ze dat ene dagje niet coulancehalve door de vingers kunnen zien.
|
Als ik het bericht van TS begrepen heb, is er een bestelling geplaats bij H&M en vervolgens de kleding (iets te laat) teruggestuurd (reden verkeerde maat) Dan kan ik alsnog niet begrijpen dat H&M je een aanmaning stuurd, ze zullen de retourzending toch wel terug in bezit hebben gekregen en jij zult als je de zending via het postkantoor teruggestuurd hebt atijd een verzendbewijs (met 3S code) meekrijgen.
Dus H&M wilt toch de kosten betaald hebben terwijl je de zending hebt teruggestuurd, maar ik weet natuurlijk niet hoe streng of coulant dat ze zijn indien kopers een bestelling buiten de zichttermijn willen terugsturen (Wehkamp is hier iets coulanter in) Zou zeggen lees de voorwaarden van H&M eens erop na. |
![]() |
|
Het probleem is al opgelost. Hoeven niet te te betalen, prima dus.
@ MartinV: Het ging mij meer om de wet, niet om de algemen voorwaarden. Zo had ik bijvoorbeeld in de voorwaarden van een aankoop van een laptop dat ik een jaar verzerkering had, terwijl in de wet minstens 2 jaar voor een dergelijk product staat.
||
Citaat:
Zolang overtreden van iets als het consumentenrecht niet bestraft wordt is het het proberen waard voor een bedrijf, in een poging om de kosten voor zaken als reparaties te drukken. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze alsnog moeten voldoen aan de verplichtingen, terwijl ze voordeel kunnen behalen door mensen die niet van hun rechten weten, te laten betalen voor reparaties of nieuwe exemplaren die binnen de wettelijke (redelijke) garantie stuk gaan. Maar goed, blij dat het is opgelost.
|
![]() |
Het gebeurt inderdaad best vaak (ook bij het postorderbedrijf waar ik werk) dat retouren iets te laat teruggeboekt worden waardoor er onterecht al een herinnering wordt verstuurd. Wel raar dat er bij de eerste aanmaning al een boete in rekening wordt gebracht, dit is bij ons niet zo, wat ik ook logisch vind want een keer een rekening vergeten kan wel gebeuren denk ik dan.
||
Citaat:
In het geval van garantie is het inderdaad onzin wat er in de voorwaarden staat. Dat ze de aanmaning hebben verstuurd kan te maken hebben met kruising. Jij hebt het product op de 16e gestuurd, dan moet het nog ontvangen en verwerkt worden. Je ontving de aanmaning de 20e. Boete en een dag later betalen lijken wel wat streng, maar ik weet niet wat de regels zijn voor detailhandel. In principe hield jij je niet aan de regels, dus ergens hebben ze ook gelijk dat je niet nog meer tijd kreeg. Maar toch streng. Hoe heb je het opgelost, door te bellen? Wat zeiden ze erover?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|