Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan wel tegen gezag, maar ga er meestal niet in mij. Uiteindelijk beslis ik toch zelf of ik eht wel of niet eens ben met wat er wordt 'opgedragen'. Maar als ik vertrouwen in iemands mening/expertise/ beslissingen heb zal ik me minder verdiepen in de argumentatie. Telt dat?
|
![]() |
|
Zoals Kunst zegt: gezag is best, maar zo ervaar ik dat meestal niet. Als ik ga werken kom ik om opdrachten uit te voeren. En ook wanneer ik ergens niet voor betaald word, als mensen mij vragen iets te doen dan doe ik dat al snel, als het mijn eigen doelen niet in de weg staat. Gewoon een eigen keuze en een stukje stijl van doen.
En als ik het ergens niet mee eens ben dan zeg ik dat. Gelukkig wordt mijn inbreng gewaardeerd en worden mijn ideeën vaak meegenomen in de uitvoering van een project (hoe kort ik dan ook bij mijn huidige werkgever zit, ik merk heel duidelijk dat mijn inbreng serieus genomen wordt en dat is fijn). Gezag van ouders heb ik niet echt meer, ik woon dan ook niet meer thuis. Meer dan me advies geven doen mijn ouders niet en dat is ook nergens voor nodig, mede dankzij hen kan ik prima mijn eigen keuzes maken. Als puber was ik ook al niet zo heel moeilijk. Als ik dan eens een meningsverschil had met mijn ouders accepteerde ik hun laatste woord wel, al dan niet met rollende ogen.
|
Ik kan heel makkelijk tegen gezag, of het nou een leeftijdsgenoot is of een ouder iemand. Op het moment dat diegene hoger staat dan ik of meer weet dan ik, dan gehoorzaam ik gewoon braaf. Tuurlijk blijf je altijd wel kritisch, maar niet om het kritisch zijn zelf.
Ik heb al meerdere malen te maken gehad met leeftijdsgenoten met gezag trouwens. Mijn manager was 5 jaar ouder, m'n scriptiebegeleidster 3 jaar ouder en m'n stagebegeleidster 2 jaar ouder. Het verschilde niet echt van oudere bazen/begeleiders.
|
Dat hangt van de situatie af. Als het redelijk is, doe ik het meestal wel. Als mensen ergens meer verstand van hebben dan ik, dan luister ik wel sneller naar ze. Als iets heel onterecht is verzet ik me er wel tegen, maar ik ga nooit zo ver dat ik gestraft word.
||
Respect my authoritahj.
Ehm eigenlijk niet, praktisch soms wel. Baas is een ander verhaal, hij betaald me en als hij me wil betalen om iets compleet ridicuuls te doen wat meer tijd kost dan een andere manier dan doe ik dat graag, uurloon ftw ![]() in het geval van 'later' dan zitten er bij de functie verantwoordelijkheden en is het alleen maar wijs om met de uiteindelijke authoriteit te overleggen en desondanks je eigen plan te trekken. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 21-10-2008 om 16:06. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Waar leef je van? [verhaaltje] Verwijderd | 6 | 28-06-2006 10:37 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal.. geef je mening -=M=-01 | 0 | 17-12-2005 10:54 | |
Verhalen & Gedichten |
"Krijg ik nog een kus?" vroeg je zelfverzekerd. giftig kevertje | 30 | 11-07-2004 16:25 | |
Psychologie |
Hoe sluit je een relatie af ? Verwijderd | 6 | 09-04-2002 09:11 | |
Liefde & Relatie |
hoe maak je het uit ? en als het uit is ? Verwijderd | 13 | 08-04-2002 19:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Zag 't niet aankomen Lieffff | 1 | 13-12-2001 21:27 |