Ik zit in 6 vwo en volg als extra vak filosofie.
Vorig schooljaar heb ik 2 schoolexamens moeten maken voor dit vak, deze heb ik ook gemaakt (één in maart, de ander in mei) aan het eind van vorig schooljaar bleek ik geen cijfer voor filosofie te hebben. Mijn docent beweerde dat ik de schoolexamens nooit gemaakt had (terwijl dit wel het geval was, mijn klasgenoten kunnen dit bevestigen en hij heeft me ook niet niet opgeschreven als afwezig) Om toch over de te mogen moest ik een symposium van 2500 woorden schrijven.
Dit schooljaar verteld hij me doodleuk dat ik voor mijn laatste schoolexamen vorig jaar 48 punten had gehaald, maar dat dat nog niet compleet was, oftewel hij had weer een deel terug gevonden.
Maar toch moest ik van hem 2 vervangende werken maken omdat hij nog steeds geen cijfers neer kon zetten. Ik moest een extra essay van 2500 woorden schrijven (die van vorig schooljaar had hij niet eens nagekeken) en opnieuw een schoolexamen maken. Nu had ik hier weinig zin in, en de dag dat ik het had moeten maken heb ik mezelf ziek gemeld (ik ben meerderjarig, dus mag dat zelf).
Nu heeft hij besloten me 2 keer een 1.0 te geven. (Mijn afdelingsleider wil zich er liever buiten houden met het welles-nietes spelletjes of ik er wel of niet was, ondanks de getuigen, en vind dat ik er een hoorzitting van moet maken als ik het er echt niet mee eens ben)
Ik vroeg me af wat jullie zouden doen in deze situatie, en of iemand weet of het eigenlijk strafbaar is om schoolexamens kwijt te raken?
|