Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2008, 18:08
vlinder89
vlinder89 is offline
Ik zit in 6 vwo en volg als extra vak filosofie.
Vorig schooljaar heb ik 2 schoolexamens moeten maken voor dit vak, deze heb ik ook gemaakt (één in maart, de ander in mei) aan het eind van vorig schooljaar bleek ik geen cijfer voor filosofie te hebben. Mijn docent beweerde dat ik de schoolexamens nooit gemaakt had (terwijl dit wel het geval was, mijn klasgenoten kunnen dit bevestigen en hij heeft me ook niet niet opgeschreven als afwezig) Om toch over de te mogen moest ik een symposium van 2500 woorden schrijven.
Dit schooljaar verteld hij me doodleuk dat ik voor mijn laatste schoolexamen vorig jaar 48 punten had gehaald, maar dat dat nog niet compleet was, oftewel hij had weer een deel terug gevonden.
Maar toch moest ik van hem 2 vervangende werken maken omdat hij nog steeds geen cijfers neer kon zetten. Ik moest een extra essay van 2500 woorden schrijven (die van vorig schooljaar had hij niet eens nagekeken) en opnieuw een schoolexamen maken. Nu had ik hier weinig zin in, en de dag dat ik het had moeten maken heb ik mezelf ziek gemeld (ik ben meerderjarig, dus mag dat zelf).
Nu heeft hij besloten me 2 keer een 1.0 te geven. (Mijn afdelingsleider wil zich er liever buiten houden met het welles-nietes spelletjes of ik er wel of niet was, ondanks de getuigen, en vind dat ik er een hoorzitting van moet maken als ik het er echt niet mee eens ben)
Ik vroeg me af wat jullie zouden doen in deze situatie, en of iemand weet of het eigenlijk strafbaar is om schoolexamens kwijt te raken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2008, 23:15
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Denk niet dat het strafbaar is, wel knap lullig. Kan je mentor je hier niet in helpen? Of is er een mogelijkheid om het vak te laten vallen? *zou denk ik wel als laatste optie zijn*, ik zou iig niet met zo'n docent nog verder willen gaan. Is er nog een andere klas die filosofie van een andere docent krijgt? Maybe kan je je over laten plaatsen, dan heb je in ieder geval geen last meer van die docent. Die enen kan je denk ik niet echt gebruiken in je eindexamen jaar, dus als die niet van je lijst af gaan, zou ik denk ik het vak proberen te droppen. Maar daar kan ik je verder natuurlijk niet in adviseren.. Succes in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 14:09
T_ID
T_ID is offline
Dat maakt toch niet uit, omdat je dat essay nog steeds op je computer hebt staan?

Als je school archaïsch is en het ter plekke op papier liet schrijven.. Tja, het is de schuld van je docent, maar die mag ook niet zomaar een goed cijfer noteren zonder werk te hebben gezien. Als compromis denk ik dat jij die vervangende opdrachten moet maken, en hij jou een kratje bier cadeau doet om zijn stommiteit goed te maken.
Oud 22-10-2008, 14:20
Daboman
Daboman is offline
Erg lullig als hij het kwijtraakt, maar de juiste gang van zaken zou moeten zijn dat je een kans krijgt het schoolexamen opnieuw te maken zonder daarbij normaal recht op herkansingen te verspillen. Ze kunnen natuurlijk niet zomaar een 6 of whatever neerzetten zonder dat getoetst is dat jij dat niveau hebt. Meer dan dat kun je er dus denk ik ook niet uithalen. Ik zou dus gewoon kijken of je dat schoolexamen toch weer opnieuw kan maken, ondanks dat je "ziek" was toen je het zou inhalen.

En zoals T_ID zegt, die essay zit vast nog wel ergens in de archieven van je PC, dat kun je dus gewoon opnieuw inleveren.
Oud 22-10-2008, 20:59
vlinder89
vlinder89 is offline
bedankt voor jullie reacties, @T_ID dat essay zit er inderdaad nog in, maar hij wil het niet meer beoordelen.. (het ging ook niet om een essay wat hij kwijt was, maar een schoolexamen dat ik in de les heb gemaakt) Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn afdelingsleider, en heb besloten het vak maar te laten vallen.. erg jammer want met de gewone toetsen stond ik een 8,5 gemiddeld.. en vond het ook een leuk vak.. maarja ik heb het gehad met die vent, als hij niet eens de moeite meer wilt doen om mijn essays te beoordelen en gaat zitten zeuren hoef ik daar ook geen les meer van te krijgen. En dan zou ik voor mijn examen een 10 moeten halen om nog op een voldoende uit te komen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten