Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2008, 19:21
StarBucks
StarBucks is offline
Ik ben nu gestopt met mijn studie, al voor de herftsvakantie trouwens
En ik heb voor mijn koffer toen 125,- borg moeten betalen, deze borg krijg ik nu uiteraard terug, maar dit is inmiddels alweer 3 weken geleden dat ik mijn koffer heb teruggebracht.....
De vrouw van het magazijn zei dat het 'enkele weken' zou duren voor ik het geld teug op mijn rekening zou hebben.
Nu vraag ik me dus af...hoe lang MOGEN dit soort dingen uiterlijk duren, ik bedoel, ik werk zelf bij 1 van de grootste instanties van nederland en als mensen geld terug moeten hebben waar ze recht op hebben duurt dit dus geen enkele weken, tenzij er iets goed mis is

Iemand die hier meer verstand van heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2008, 20:53
T_ID
T_ID is offline
Als je over maanden praat, dan gaan factoren als rente toch wel een rol spelen.

Maar goed, met een klacht prijsschieten op een debiele adminstratieafdeling die zoiets niet binnen een maand kan bolwerken mag natuurlijk altijd.
Oud 28-10-2008, 11:08
Verwijderd
Meestal wordt er in het recht gezegd dat het binnen een" redelijke "termijn" moet gebeuren.
Ik kan dit wel zien als presentatiegerichte verbintenis, jij geeft wat terug en jij krijgt de borg terug. Dit kan pas ontbonden worden; Volgens artikel 6:272 BW is het de zorgplicht van de ontvanger van de koffer op redelijke wijze de borg terug te betalen. Tijdstip is ook redelijkewijs, dus het ligt gewoon aan de hoeveel het kost. Stel; een 120 euro moet sneller terug gegeven worden dan 12 miljoen euro.

Ligt gewoon aan de "tegen prestatie en waarde". Ik vind gewoon dat bij dit bedrag, binnen een maand terug gegeven moet worden.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 12:59
Verwijderd
Een redelijke termijn wordt doorgaans toch gezien als 10 werkdagen / 2 weken?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 13:14
Verwijderd
Een maand is geen onredelijke termijn
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Een maand is geen onredelijke termijn
Ik gok dat menig bedrijf en particulier het daarmee oneens is
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 14:15
Verwijderd
Ligt er aan, maar dat is het nadeel bij zulke woorden. Redelijkheid en billigheid zijn ook zulke woorden, waarbij rechtszekerheid ook heel erg niet aanwezig is.

Maar binnen een maand geen betaling, zal ik ook aankloppen.

Overigens, salaris kan ook pas na 3 maanden ingevorderd worden, dus zo gek is dat niet
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 15:15
Verwijderd
Mijn instelling (UT) keert maar 1x in de maand uit. Ik weet niet hoe het bij jou zit maar als ik het vergelijk met het ontvangen van salaris dan is het verzoek tot terug storten misschien net na de 'deadline' aangevraagd en krijg je het dus pas eind volgende maand. Ik zou de school gewoon even bellen als ik jou was, dan heb je duidelijkheid over hoe het gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten