Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je veel bij elkaar bent heb je elkaar op een gegeven moment minder te vertellen. Als je je eigen hobby;s hebt, waar zij dan niet bij is, kun je daar bijvoorbeeld over praten. Of ga samen iets doen, dan hoef je niet de hele tijd lange gesprekken te voeren, maar is het toch leuk samen...
|
ik heb het met een gewone goede vriendin ook, als ik weer es bij haar ben blijven logeren en ik zit er al anderhalve dag gaan we niet meer chillen en kletsen maar gewoon iets doen, dat zorgt ook weer voor dat je nieuwe dingen hebt om over te praten. Handig is ook om met zn tweeën met anderen te gaan praten. Dan praat je vaak wel met elkaar, maar wordt het gesprek input gegeven door andere mensen die je minder goed kent. Dus als jij staat te lullen met die iemand in de disco, betrek je vriendin er dan ook bij. En ga met twee gezamenlijke vrienden uit eten ofzo.
Maar ik vind het ook heel relaxt om met mijn beste vrienden gewoon ergens te zitten en niks te zeggen. Wat trouwens ook zo is, als je er zelf een punt van maakt dat het stil is, dan maakt zij er ook een punt van. Als jij gewoon laat merken dat je ook kan genieten van haar als je niets bespreekt, dan voelt zij ook niet de druk om persé iets te zeggen, en dan is die hele spanning waar je het over hebt er niet meer. Ik word altijd helemaal gestoord van mensen die constant praten, geen minuut stil kunnen zijn omdat ze anders onzeker worden. En als ik de druk voel om te moeten praten dan klap ik meestal dicht. Als je je vriendin dan een paar dagen niet ziet en je doet ondertussen interessante dingen dan heb je weer minstens voor een uur gesprekstof. |
![]() |
|
Meestal betekende jouw probleem in mijn geval, wat ik meerdere malen heb meegemaakt zowel binnen als buiten een relatie, dat er iets anders fout zat. Dat iets anders niet helemaal lekker loopt waardoor de gespreksstof gewoon opraakt. Irritaties die niet worden uitgesproken en zich langzaam ophopen bijvoorbeeld. Ik wil niet zeggen dat er per definitie nu iets mis is met jouw relatie, maar daar doet het me wel erg aan denken.
Tuurlijk hoef je niet altijd te praten, maar ik neem niet aan dat je praatziek persoon bent dat niet elke seconde kan opvullen. Meestal als je je relaxed bij iemand voelt maakt het niets uit of je niets zegt, of dat je onzin verteld. Ik moet dus toch denken aan dat er een andere spanning onder schuilt. Al heeft ooit iemand gezegd, na zoveel maanden had ik hem/haar gewoon niets meer te zeggen en dat was dat. Voel dus bij jezelf aan welke van deze twee je moet denken. |
![]() |
|
Mjah, ik geloof dat ik het wel een beetje met Simoen eens ben. Met mensen waarmee alles oké is en met wie de relatie (of het nu een vriend(in) is of mijn vriend) hoef ik geen moeite te doen om een gesprek aan te gaan of gaande te houden. Dat loopt eigenlijk vanzelf, of het nu een serieus gesprek is of gewoon dom gelul. Tis dan ook niet erg als het een keer stil is, het is een vredige stilte oid
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
heb ik recht op een laatste gesprek? igfy | 59 | 09-03-2007 23:02 | |
Drugs & Alcohol |
De achterneef van de 2e ex van de overbuurvrouw... Lenny K | 85 | 12-01-2007 19:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jammer dat je hier geen normaal gesprek kan voeren... akumabito | 1 | 28-08-2005 12:19 | |
Drugs & Alcohol |
Salvia+paddoverslag E Che Guevara | 60 | 01-08-2005 19:14 | |
Psychologie |
Altijd gelijk? Nona Star | 9 | 16-09-2003 13:59 | |
Drugs & Alcohol |
Ervaringen met (Crack) Cocaine. Isa | 25 | 28-01-2002 20:41 |