Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2008, 21:14
LangeJohn
LangeJohn is offline
Beste leden,

Ik heb al een aantal maand een vriendin en ze is echt helemaal top. Ik heb het overal al
met haar over gehad en we kennen elkaar dus heel erg goed.

Alleen zijn de laatste tijd gesprekken heel ongemakkelijk. Als ik bijvoorbeeld in een café of discotheek sta kan ik uren tegen iemand anders lullen maar als ik eenmaal naast mijn vriendin sta weet ik echt helemaal niets tegen haar te zeggen.

Ik weet niet hoe dit komt. De gesprekken die we hebben lijken meer vraaggespreken die al snel zijn afgelopen. Daardoor lijkt er steeds meer spanning te komen en ik ben een beetje radeloos geworden.

Wat kan ik er tegen doen? Ik wil zo graag uren met haar praten maar er komt niets zinnigs uit mijn mond!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2008, 21:18
Kitten
Kitten is offline
Geef het de tijd. Als je elkaar veel ziet heb je gewoon tijden dat je elkaar niet te veel te vertellen hebt. Wat je bijvoorbeeld kan doen is verhaaltjes verzinnen, over de toekomst praten (als je dat durft) etc.
Oud 22-10-2008, 21:25
LangeJohn
LangeJohn is offline
Het is geen probleem voor mij om over de toekomst te praten, maar de meeste gesprekken die we tegenwoordig voeren zijn serieuze gesprekken. Ik wil gezellige gesprekken met haar hebben, gewoon lekker "dom lullen".

Ik ben bang als ik te lang wacht dat ik haar uiteindelijk kwijt raak. Ik weet dat ze ook heel gek van mij is maar zelf wordt ze ook gek van het probleem dat we hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 21:32
Kitten
Kitten is offline
Dom lullen kan altijd. Je kan nu herinneringen gaan ophalen, of gedachtes die je ooit had. Denk gewoon na, en het komt vanzelf weer. Geef niet op!
Oud 23-10-2008, 07:03
I C U
I C U is offline
Dom lullen is best makkelijk, toch? Gewoon zeggen wat in je op komt, een beetje dollen met elkaar. Je ziet iets, je maakt er een loze opmerking over en zij reageert daar weer op. Mjah. Meer dan dat kan ik er ook niet van maken.
Oud 23-10-2008, 14:37
CoolJessy
CoolJessy is offline
Wat vindt jij serieuze gesprekken en waarom zou het een probleem zijn dat je niet "dom kan lullen"?
Ik woon sinds een tijdje samen met mijn vriend en het is echt niet zo dat we altijd iets hebben om over te praten, meestal alleen over wat we die dag hebben gedaan, wat er op het werk is gebeurd enzo... Maar ja daar kun je natuurlijk niet uuren over praten, dat maakt ook niet zo veel uit, je hoeft toch ook niet altijd te praten, je kan ook een film kijken en bij elkaar zijn, of, in de discotheek zoals je zegt, gewoon lekker dansen met haar?

En als je echt dom wilt lullen kan je altijd nog gaan roddelen over de mensen om je heen

Anyway, ik denk dat je het niet zo een probleem moet vinden, daar wordt het probleem alleen maar groter van en dan zal het alleen maar stiller worden...
Oud 23-10-2008, 21:25
cenerentola
cenerentola is offline
je hoeft niet persé te praten, al helemaal niet als het over niets gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 13:28
I am Weasel
I am Weasel is offline
Citaat:
je hoeft niet persé te praten, al helemaal niet als het over niets gaat.
Dat, ook al lijkt stil naast elkaar leven mij ook niet plezant.

Maar serieus waar, gaan jullie dialogen dan alleen over de moeilijke dingen van het leven? Actualiteiten, filosoferen, het wel/niet bestaan van God? Begin eens over het avondeten.
Oud 24-10-2008, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Begin eens over het avondeten.
Ik krijg spontaan flashbacks naar die saaie avonden aan tafel waarbij mijn pa regelmatig de vraag stelde: goh, lekker soepje, wat heb je erin gedaan?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 22:47
I am Weasel
I am Weasel is offline
Citaat:
Ik krijg spontaan flashbacks naar die saaie avonden aan tafel waarbij mijn pa regelmatig de vraag stelde: goh, lekker soepje, wat heb je erin gedaan?
Neen, niet tijdens het avondeten
Oud 25-10-2008, 14:49
remy476
remy476 is offline
flink zuipen, beide
Oud 26-10-2008, 12:20
igfy
igfy is offline
Als je veel bij elkaar bent heb je elkaar op een gegeven moment minder te vertellen. Als je je eigen hobby;s hebt, waar zij dan niet bij is, kun je daar bijvoorbeeld over praten. Of ga samen iets doen, dan hoef je niet de hele tijd lange gesprekken te voeren, maar is het toch leuk samen...
Oud 26-10-2008, 13:22
Myuki
Myuki is offline
Haha hoe kan je elkaar na een paar maanden alles verteld hebben?
Oud 29-10-2008, 10:21
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik heb het met een gewone goede vriendin ook, als ik weer es bij haar ben blijven logeren en ik zit er al anderhalve dag gaan we niet meer chillen en kletsen maar gewoon iets doen, dat zorgt ook weer voor dat je nieuwe dingen hebt om over te praten. Handig is ook om met zn tweeën met anderen te gaan praten. Dan praat je vaak wel met elkaar, maar wordt het gesprek input gegeven door andere mensen die je minder goed kent. Dus als jij staat te lullen met die iemand in de disco, betrek je vriendin er dan ook bij. En ga met twee gezamenlijke vrienden uit eten ofzo.

Maar ik vind het ook heel relaxt om met mijn beste vrienden gewoon ergens te zitten en niks te zeggen. Wat trouwens ook zo is, als je er zelf een punt van maakt dat het stil is, dan maakt zij er ook een punt van. Als jij gewoon laat merken dat je ook kan genieten van haar als je niets bespreekt, dan voelt zij ook niet de druk om persé iets te zeggen, en dan is die hele spanning waar je het over hebt er niet meer. Ik word altijd helemaal gestoord van mensen die constant praten, geen minuut stil kunnen zijn omdat ze anders onzeker worden. En als ik de druk voel om te moeten praten dan klap ik meestal dicht.

Als je je vriendin dan een paar dagen niet ziet en je doet ondertussen interessante dingen dan heb je weer minstens voor een uur gesprekstof.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 15:07
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Meestal betekende jouw probleem in mijn geval, wat ik meerdere malen heb meegemaakt zowel binnen als buiten een relatie, dat er iets anders fout zat. Dat iets anders niet helemaal lekker loopt waardoor de gespreksstof gewoon opraakt. Irritaties die niet worden uitgesproken en zich langzaam ophopen bijvoorbeeld. Ik wil niet zeggen dat er per definitie nu iets mis is met jouw relatie, maar daar doet het me wel erg aan denken.

Tuurlijk hoef je niet altijd te praten, maar ik neem niet aan dat je praatziek persoon bent dat niet elke seconde kan opvullen. Meestal als je je relaxed bij iemand voelt maakt het niets uit of je niets zegt, of dat je onzin verteld. Ik moet dus toch denken aan dat er een andere spanning onder schuilt.

Al heeft ooit iemand gezegd, na zoveel maanden had ik hem/haar gewoon niets meer te zeggen en dat was dat.

Voel dus bij jezelf aan welke van deze twee je moet denken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 15:10
I C U
I C U is offline
Mjah, ik geloof dat ik het wel een beetje met Simoen eens ben. Met mensen waarmee alles oké is en met wie de relatie (of het nu een vriend(in) is of mijn vriend) hoef ik geen moeite te doen om een gesprek aan te gaan of gaande te houden. Dat loopt eigenlijk vanzelf, of het nu een serieus gesprek is of gewoon dom gelul. Tis dan ook niet erg als het een keer stil is, het is een vredige stilte oid
Reageren

Regels voor berichten