Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2008, 17:30
Tripp
Tripp is offline
Ik weet niet zeker of dit onderwerp ergens thuishoort, maar ik denk dat dit het beste forum is om dit te posten.

Het is namelijk zo dat mijn broer en ik allebei iets met computers studeren. En omdat onze moeder graag een website wou. (onderwerp is privé ) Boden we allebei aan om deze te bouwen. Dit omdat we het leuk vinden om websites te bouwen. Nu ging mijn broer meteen al aan de slag met een php script om een gebruikerspaneel te maken. Ik heb alle tekst die op de website moest komen omgezet naar HTML code. Nu is het probleem dat hij wil dat bij de uiterlijke presentatie alleen zijn naam staat, omdat hij de layout heeft gemaakt. Terwijl ik toch echt de inhoud heb gedaan. En het op deze manier de indruk wekt dat hij alles alleen heeft gedaan. Wat dus niet zo is!

Het 2e probleem is dat bij het gebruikerspaneel we een login-naam moeten kiezen. Hij heeft dus de naam Webmaster, en ik wil de naam Webmaster_*naam*. Want we zijn beiden toch beheerders van de site. Maar van hem mag ik de naam Webmaster_*naam* niet hebben, omdat hij al Webmaster heeft. Waarom? Hij heeft toch al de 'officiële' Webmaster naam.

Ik krijg zo onderhand het idee dat ik alleen maar iets mag veranderen als hij het goed vind. En dat ik als een hondje zijn bevelen moet opvolgen. Ik kan nu wel zeggen: "Ik stop met de website." Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil ook actief meehelpen.

Op dit moment is het ook zo dat mijn moeder er niet meer over wil praten. En mijn vader heeft zoals gewoonlijk geen mening.

Maar wat moet ik nu?

Groetjes,
Tripp

P.s. Op dit moment kan ik ook niets met de website doen omdat hij weigert me een account te geven.

Laatst gewijzigd op 19-10-2008 om 17:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2008, 18:26
Nona
Nona is offline
Zijn naam, e-mail adres en telefoonnummer op een site voor travestieten achterlaten met een oproepje voor seksueel sadisten. Veel meer dan hem met goed fatsoen terugbetalen kan ik ook niet bedenken, als hij je alleen wil naaien lijkt me dat het eerlijkste wat je kunt doen.

Je broer is vast volwassen (anders was hij je broertje geweest, neem ik aan) en de opvoedtaak van je ouders zou in principe voorbij moeten zijn. Geeft hij daar nog steeds geen blijk van dan kun je alleen wachten tot je ouders inzien dat hun taak nog niet helemaal over is en hem gewoon op zijn flikker geven. De houding van je ouders klinkt als lekker makkelijk, aangezien jij hier in het nadeel bent en de machtsverhoudingen nu duidelijk zijn.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is auteursrecht op je teksten aanvragen en hem verbieden die te gebruiken tot jij erkenning op de site krijgt, maar dat lijkt me een beetje veel moeite voor zo'n ettertje.
Oud 19-10-2008, 19:53
Verwijderd
Tjongejongejonge hoe oud zijn jullie Wat een kinderachtig gedrag van hem, zeg. Ik heb geen idee wat je er mee moet, dus ik steek je maar even een hart onder de riem met de mededeling dat ie een kleuter is. Achter het behang plakken die handel!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 16:00
T_ID
T_ID is offline
A - Jij trekt je terug, en broertje maakt inderdaad alles in ruil voor alleen zijn naam erop
B - Hij geeft toe en vermeld jouw werk
C - Stop de kinderachtigheid en werk samen
Oud 21-10-2008, 08:17
Verwijderd
Inderdaad wel kinderachtig van je broer. Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 10:43
epidemic
epidemic is offline
misschien vind ie dat jij in verhouding veel minder moeite hebt gedaan? ik mag eerlijk zeggen dat een textje naar html omzetten niet meer is dan linebreaks <br/>, kleurtjes en groottes toevoegen. dat php script wat hij aan het maken is neemt 5x meer tijd in, en je moet er ook echt bij nadenken.

maar dan nog is het best stom om ruzie over te maken. ik zou gewoon de twee namen er zetten...
als ie echt niet wil kan je nog proberen een compromis te sluiten.

- jou naam voor design.
- zijn naam voor onderliggende script.

ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 22:56
Elmoo
Elmoo is offline
Erg jammer dat het zo is gelopen. Jullie zijn allebei goed gestart voor jullie moeder. Ik denk dat je hem ook aan zijn verstand moet proberen te peuteren dat jullie voor je eigen moeder bezig zijn en dat zij er ook niets aan heeft dat hij jou loopt te blokkeren. Jij hebt er ook veel werk aan gehad dus is het wel zo eerlijk dat jouw naam ook genoemd wordt.
Aan de andere kant... jouw moeder weet wat voor tijd en moeite jij er hebt ingestoken en daar zal ze je vast en zeker dankbaar voor zijn. En waarvoor doe je het? Om je eigen naam erop te krijgen of voor je moeder?
Oud 25-10-2008, 08:31
Verwijderd
Er gaan hier meerdere dingen mis.

1. Je broer is inderdaad een kleuter. Jouw naam erbij vermelden is een kleine moeite.. het lijkt er op alsof hij het meer voor zichzelf doet dan voor jullie moeder. Zo van "kijk wat ik voor jou doe" ipv "ik wil iets goeds voor jou doen".

2. Je zou zeggen dat je na 21 jaar weet dat hij misschien zo zou kunnen reageren of dat je aanvoelt wat zijn motieven zijn bij het maken van die site voor jullie moeder. Hierdoor krijg ik het gevoel dat jijzelf dus ook graag iets wou bewijzen naar je ouders toe, omdat je anders niet met hem was begonnen aan die site.

Anyway.. ik zou het verder negeren en mij er niet meer mee bemoeien. Cut your losses en de volgende keer dat er iets is voor jullie ouders, probeer dan duidelijk iets heel anders voor ze te doen. Samen aan iets werken lukt blijkbaar niet en is niet de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:13
igfy
igfy is offline
ik zou mijn tijd er niet meer insteken en weigeren om nog verder mee te helpen. Als mensen zo onvolwassen doen over iets, dan hoef ik niet met ze samen te werken, ook als ze familie zijn. Als je er echt boos om bent kun je zelfs nog zeggen dat hij de html zelf maar moe doen en dat hij jouw werk net mag gebruiken.

maar ja, zo ben ik dan.
Oud 28-10-2008, 13:38
Verwijderd
Ja.. heel frustrerend.

Sowieso is het denk ik slim om nooit meer zoiets als dit samen met je broer te doen. Blijkbaar werkt dat niet. Ik weet ook niet of je dit vantevoren kon zien aankomen.. Het is in ieder geval puur pesterij van zijn kant.

De houding van je moeder vind ik een beetje raar, door niks te zeggen kiest ze toch de kant van je broer, want ze gaat uiteindelijk wel zijn website gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 16:36
Noddy
Noddy is offline
Wat irritant zeg, weet precies hoe het voelt. Ik snap ook wel dat je niet wil stoppen, maar dat zou ik toch wel doen.
Oud 28-10-2008, 16:48
arPos
arPos is offline
Citaat:
*verhaal*
knal er een old-school über1337 bewegende text bovenin de browser.

en die naam: neem admin, is toch beter
Oud 28-10-2008, 22:57
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
misschien vind ie dat jij in verhouding veel minder moeite hebt gedaan? ik mag eerlijk zeggen dat een textje naar html omzetten niet meer is dan linebreaks <br/>, kleurtjes en groottes toevoegen. dat php script wat hij aan het maken is neemt 5x meer tijd in, en je moet er ook echt bij nadenken
Zoiets dus.

EDIT: wtf heeft dit overigens met chanteren te maken?
Oud 29-10-2008, 00:41
benx1984
benx1984 is offline
Kinderachtig zeg.

Mischien kun je nog een keer proberen een gesprek met hem aan te gaan dat jij het leuk zal vinden dat jou medewerkin ook gezien wordt.

Op een site kunnen meerdere beheerders zitten. Ik beheer zelf ook een forum en ben bezig met een site. Ik heb met meerdere mensen en stichtings samen gewerkt. Ik weet idd dat er veel mensen zijn die alles alleen willen beheren of zelfs als er moderators zijn deze achter hun te krijgen zodat zogenaamt het hele team vind dat de site er op hun manier moet komen uit te zien.

Door dat soort mensen heeft mijn site ook plat gelegen.

Als hij zelf geen php kan, dan moet hij accepteren dat ze toch echt afhankelijk van jou zijn.

Jij bent de baas, en hun moeten zich aan jou aanpassen omdat jij het belangrijkste onderdeel alleen zelf kan maken. Zo werkt het in het bedrijfs leven ook.

Anders moet je er toch mee stoppen, want zo horen mensen niet met elkaar om te gaan. Aan een website werken doe je met een team. Zelfs als je beheerder bent (wat jij dus bent) kan je nooit 100 procent de baas zijn en moet je dingen met elkaar overleggen wil alles soepel lopen, maar wat jij verteld is dat de zaak helemaal wordt omgedraait. Dat kan niet, je hebt het recht om ook beheerder te zijn en te laten zien dat jij dat mogelijk hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten