Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2008, 15:29
blupp
blupp is offline
Hallo mensen,

Mijn vriendin heeft nog twee (of eigenlijk al bijna anderhalf) jaar SPW4 in het vooruitzicht op het Graafschapcollege in Doetinchem. Echter wil ze als het mogelijk is, verhuizen naar Zuid-Holland en daar haar opleiding afmaken op een andere school.

Het probleem is dan dat haar huidige school nog de (zoveelste...) 'oude stijl' hanteert, het schijnt dat er sinds dit of vorig jaar alweer een nieuwe stijl is verzonnen door de hoge piet'n. Volgens de mensen op haar school is het niet mogelijk om van deze oude stijl over te stappen naar een andere school om de opleiding af te maken, omdat ze vrijwel overal nu een nieuwe stijl hanteren.
Mijn vriendin is doorgestroomd van SPW3 leerjaar 2 en ze heeft dus geen diploma daarvoor.Dit jaar doet ze voor het eerst SPW4, na haar SPW4 wilt ze een HBO opleiding gaan volgen.

Mijn vraag is dus: kan iemand mij hier vertellen in hoeverre het wel mogelijk zou zijn om haar laatste jaar SPW)4) af te maken op een andere school? Wellicht zijn er nog scholen die nog een paar jaar deze oude stijl gebruiken voor de laatste paar klassen die vanaf het begin deze oude stijl hadden.
Als dit niet zo is, misschien is het op een bepaalde manier wel mogelijk om over te stappen naar het laatste jaar SPW4 in de nieuwe stijl op een andere school?
Ze wil dus in Zuid-Holland wonen, in de omgeving Leiden, Den Haag, Zoetermeer etc.

Ik hoop dat iemand hier ook enige ervaring mee heeft en me tips kan geven

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten