Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 21:42
Bartje
Bartje is offline
een vriend van mij heeft een ftp server, en omdat het makkelijker is om allemaal kleine bestandjes te versturen dan 1 hele grote. maar nu heb ik dus iets bij hem gedownload. Maar hij weet mij niet uit te leggen hoe ik het weer uit moet pakken
dus ik heb nu 48 bestanden om mijn pc
en die hebben de extensie *.r(en dan het nummer)
dus *.r01 , *.r02 , enz
weet iemand een programma waarmee ik deze bestanden kan openen.
ik heb winace en winzip al geprobeerd??
ook de extensies heb ik veranderd...

Bart
Oud 27-07-2002, 21:43
M@rco
M@rco is offline
WinRAR.
Oud 27-07-2002, 21:51
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
M@rco schreef:
WinRAR.
nope, net geprobeerd lukt niet
Oud 27-07-2002, 22:01
M@rco
M@rco is offline
Waarom lukt het dan niet? Geeft ie een foutmelding ofzo?
Oud 27-07-2002, 22:08
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Waarom lukt het dan niet? Geeft ie een foutmelding ofzo?
hij zegt:
the archive is either in unknown format or damaged...
Oud 27-07-2002, 23:23
M@rco
M@rco is offline
Dan gok ik op het laatste want WinRAR opent die bestanden normaal gesproken gewoon... WinACE ook trouwens.
Oud 28-07-2002, 08:55
pietje63
pietje63 is offline
normaal heb je in zo'n geval

film.rar
film.r00
film.r01
etc.

dan moet je film.rar met winrar of winace openen, en dan opent hij zelf de rest

(het hoeft btw niet film te zijn, kan ook spel.rar of app.rar zijn of legaal.rar)
Oud 28-07-2002, 08:59
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
normaal heb je in zo'n geval

film.rar
film.r00
film.r01
etc.

dan moet je film.rar met winrar of winace openen, en dan opent hij zelf de rest

(het hoeft btw niet film te zijn, kan ook spel.rar of app.rar zijn of legaal.rar)

dat dacht ik dus ook maar ik mis dus nu die begin rar, en dan is het niet meer mogelijk om hem te openen??
Oud 28-07-2002, 10:12
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
bartje1112 schreef:

dat dacht ik dus ook maar ik mis dus nu die begin rar, en dan is het niet meer mogelijk om hem te openen??
normaal niet volgens mij, want daar staat cruciale data in
Oud 28-07-2002, 10:43
Verwijderd
Het maakt sowieso al niet uit welke je opent in Winrar... Blijkbaar is er een foutje geslopen in je download, vandaar "the archive is either in unknown format or damaged"...

Heeft die vriend geen QuickSFV ofzo, zodat ie een sfv bestand bij de .rar files kan maken? Dan kan jij dat bestandje ook downloaden, en met QuickSFV zien welke van al die 48 files niet goed aangekomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 11:11
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Chip Zero schreef:
Het maakt sowieso al niet uit welke je opent in Winrar... Blijkbaar is er een foutje geslopen in je download, vandaar "the archive is either in unknown format or damaged"...

Heeft die vriend geen QuickSFV ofzo, zodat ie een sfv bestand bij de .rar files kan maken? Dan kan jij dat bestandje ook downloaden, en met QuickSFV zien welke van al die 48 files niet goed aangekomen zijn.
.sfv zit er wel bij ja, als ik die open met kladblok, krijg
ik dat er 48 files moeten zijn , die allemaal 14,649 mb moeten zijn en dat zijn. Moet ik ze opnieuw downloaden dan, of zijn er nog andere dingen die ik kan doen..
Oud 28-07-2002, 11:30
Verwijderd
Er zit een SFV bij? Download & installeer dan dat QuickSFV. Dubbelklik dan nog eens op het SFV bestand, en je ziet welke bestanden niet goed zijn...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:15
MRdocu
MRdocu is offline
Winace downloaden, dat werkt op sowat elke extensie!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:59
@pie
@pie is offline
als je et niet weet moet je m niet bijdehand proberen te helpen... damn zeg

als je die begin .rar niet hebt, kun je het pakket niet openen, simpel

die .sfv gaat je aan helemaal niks helpen, omdat ie geen 15 mb tevoorschijn kan toveren..

je moet gewoon die rar zien te krijgen, dan kun je m gewoon met winace openen (ace ownt rar)
Oud 28-07-2002, 15:04
Verwijderd
misschien klinkt dit heel stom maar misschien werkt het voor je...

ik heb een aantal weken geleden een poging gedaan tot het downloaden van America's Army: Operations. Dat was 4x50MEG + 1 .bat die ze achter elkaar plakte
mijn computer bleek toch niet zwaar genoeg voor het spel, dus ik heb de downloads afgebroken en alles weggemikt, maar niet voordat ik in het batchbestand heb gekeken.
dit deed het batchbestand (ik weet de exacte opdracht niet meer):

copy /$$$ bestand.r02, bestand.r03, bestand.r04 naar bestand.r01
rename bestand.r01 bestand.exe

ik weet niet meer wat er achter de slash stond, kun je evt uitzoeken met copy/?. ik weet ook niet hoe bestand 2 tm 4 waren gerangschikt zodat ze naar 1 gingen, zul je ook in de /?-pagina op moeten zoeken.
het kwam er iig op neer dat ze achter elkaar komen te staan, en dan een .exe worden

ik hoop dat je er iets aan hebt (en zo niet, alsnog succes)

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 15:09
Bartje
Bartje is offline
thanx voor jullie reacties allemaal
maar het is nog niet gelukt
ik ga gewoon die vriend vragen of hij mij
die rar kan sturen, of dat ie mij gewoon het
gehele bestand stuurt.
nogmaals bedankt allemaal

Bart
Oud 28-07-2002, 16:10
Verwijderd
Als je QuickSFV installeert en dat .SFV bestand start dan zie je welke bestanden je mist en welke er niet goed zijn... Lijkt me niezo moeilijk!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 16:16
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
bartje1112 schreef:
thanx voor jullie reacties allemaal
maar het is nog niet gelukt
ik ga gewoon die vriend vragen of hij mij
die rar kan sturen, of dat ie mij gewoon het
gehele bestand stuurt.
nogmaals bedankt allemaal

Bart
of laat het hem even op cd zetten
Oud 28-07-2002, 19:56
@pie
@pie is offline
Citaat:
Chip Zero schreef:
Als je QuickSFV installeert en dat .SFV bestand start dan zie je welke bestanden je mist en welke er niet goed zijn... Lijkt me niezo moeilijk!
het is alleen nergens goed voor
Oud 29-07-2002, 03:50
p-chez
p-chez is offline
zonder die blaat.rar kun je niks met die blaat.01 etc.

Lijkt me vrij duidelijk.
Oud 29-07-2002, 09:26
Orion84
Orion84 is offline
had ik ok met sof II, ik heb toen .r01 via openen met met winrar geopend en toen deed ie het gewoon.
Oud 29-07-2002, 13:49
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
Citaat:
Chip Zero schreef:
het is alleen nergens goed voor
He? Wat lul je nou? Met dit programma kan je zo'n SFV bestand openen en zien of je download gelukt is. Moet er natuurlijk wel zo'n SFV bestand bijzitten he...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:05
@pie
@pie is offline
Citaat:
Chip Zero schreef:
He? Wat lul je nou? Met dit programma kan je zo'n SFV bestand openen en zien of je download gelukt is. Moet er natuurlijk wel zo'n SFV bestand bijzitten he...
ja, maar wat heb je eraan?

als je in verkenner of je ftp-programma ziet dat een bepaalde file niet precies 15 (of een ander getal, op de laatste file na ofcoz) mb groot is, weet je dat ie corrupt is

als je m unpackt met winace zie je op welke file ie blijft hangen

ik ga echt geen systeemgeheugen opofferen voor een of ander k*tprogrammaatje dat geen vermiste file (15 mb!) tevoorschijn kan toveren, terwijl ik het net zogoed op een andere manier kan zien

hij wilde weten welke file ie miste, hij weet nu donders goed welke file ie dus mist (de .rar) en daar moet ie dus naar zoeken.. geef m 1 reden waarom ie dat programma zou moeten installeren? en wat moet ie doen als ie dat dus gewend is, en niet weet wàt ie moet doen als er een keer geen sfv bijzit?
Oud 29-07-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
ja, maar wat heb je eraan?

als je in verkenner of je ftp-programma ziet dat een bepaalde file niet precies 15 (of een ander getal, op de laatste file na ofcoz) mb groot is, weet je dat ie corrupt is

als je m unpackt met winace zie je op welke file ie blijft hangen

ik ga echt geen systeemgeheugen opofferen voor een of ander k*tprogrammaatje dat geen vermiste file (15 mb!) tevoorschijn kan toveren, terwijl ik het net zogoed op een andere manier kan zien

hij wilde weten welke file ie miste, hij weet nu donders goed welke file ie dus mist (de .rar) en daar moet ie dus naar zoeken.. geef m 1 reden waarom ie dat programma zou moeten installeren? en wat moet ie doen als ie dat dus gewend is, en niet weet wàt ie moet doen als er een keer geen sfv bijzit?
Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met dit soort downloads, maar soms klopt de grootte wél precies maar is een download toch corrupt. QuickSFV ziet dan dat de file een andere CRC heeft, dus dan weet je toch dat er wat fout gegaan is. Als je in zo'n geval met Winrar test archive doet, dan geeft ie ook niet aan welk van de 50 bestanden er corrupt is, dus dan is SFV toch heel handig.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 06:50
@pie
@pie is offline
Citaat:
Chip Zero schreef:
Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met dit soort downloads, maar soms klopt de grootte wél precies maar is een download toch corrupt. QuickSFV ziet dan dat de file een andere CRC heeft, dus dan weet je toch dat er wat fout gegaan is. Als je in zo'n geval met Winrar test archive doet, dan geeft ie ook niet aan welk van de 50 bestanden er corrupt is, dus dan is SFV toch heel handig.
ongeveer 5 jaar denk ik, wil niet weten hoeveel mb's, telefoonkosten en kabelinterneturen ik daarin heb verspeeld .. en ik gebruik nu dus geen WinRAR maar WinACE, en bij het uitpakken zegt ie wel degelijk welke file corrupt is

de sfv is een van de weinige dingen die ik noooit download
Oud 30-07-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
ongeveer 5 jaar denk ik, wil niet weten hoeveel mb's, telefoonkosten en kabelinterneturen ik daarin heb verspeeld .. en ik gebruik nu dus geen WinRAR maar WinACE, en bij het uitpakken zegt ie wel degelijk welke file corrupt is
Ik heb momenteel geen corrupte downloads om me harddisk staan, dus ik kan het niet nagaan, maar volgens mij is dat een eigenschapje van solid archives dat ie niet aangeeft in welke file de fout zit. Ik had van één ftp server nogal wat keren corrupte files gekregen, en dan is zo'n SFV-tje toch handig. Ik start dat bestandje, laat de corrupte files verwijderen (bij die ene server ongeveer 1/3 van de files - van ieder 15 mb - maar lang niet allemaal met kloppende grootte) en laat m'n ftp prog dan de ontbrekende files alsnog downloaden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten