Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2008, 22:08
Verwijderd
voor mensen die iets minder hersenloos willen forumen.

je mag pas een nieuw raadsel posten als je de vorige hebt opgelost, maar pogingen tot een oplossing of hersenspinsels zijn natuurlijk sowieso welkom.

ik hou ervan om mn aardappeltjes 15 minuten door te laten koken. helaas heb ik alleen maar zandlopers bij de hand: eentje van 7 minuten en eentje van 11 minuten. hoe voorkom ik aardappelpurée en zorg ik ervoor dat ik mijn aardappels maar 15 minuten laat koken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2008, 22:11
Verwijderd
Eerst samen laten doorlopen. Dan heb je op die van 11 nog 4 minuten over.

Dan begin je pas met tellen, Maak je de 4 minuten op en dan nog een keer elemaal 11.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:12
TopDrop
TopDrop is offline
Maar ze lopen allebei door toch? Je kunt er toch niet eentje stoppen?

edit: Oh nee wacht, ik lees niet goed.
Oud 01-10-2008, 22:13
Verwijderd
lisa is geniaal! (al kan hij nog wel ietsje duidelijker/makkelijker:
je begint met allebei de zandlopers. na zeven minuten is die van zeven minuten op en draai je die om. na elf minuten is die van elf minuten op en dan heeft de zeven minuten zandloper er vier minuten opzitten. als je die dan weer omdraait zit je precies op 15 minuutjes!)

ow, even ter verduidelijking: als je hem raadt moet je een nieuwe posten.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:14
Verwijderd
Ik wil niet
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:14
Verwijderd
Dat is niet zo moeilijk. De zandloper van 7 minuten twee keer laten leeglopen en dan de minuut uit je hoofd bijhouden.

Nieuw raadsel post ik zo.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:24
Vinniebar
Vinniebar is offline
'k Kan 't niet laten

As I was going to St. Ives
I met a man with seven wives
Every wife had seven sacks
Every sack had seven cats
Every cat had seven kittens
Kittens, cats, sacks, wives
How many were going to St. Ives?

Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:25
Verwijderd
Jij en die man.

Want er wordt niet gezegd dat hij zijn vrouwen mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:26
Verwijderd
Ook die man gaat niet noodzakelijkerwijs naar St. Ives, hij komt hem alleen tegen op de route naar St. Ives.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:28
Verwijderd
Wiskundig raadsel: hoeveel is 1 + 1 + 1/2! + 1/3! + 1/4! + ... ?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Wiskundig raadsel: hoeveel is 1 + 1 + 1/2! + 1/3! + 1/4! + ... ?
Dat was precies 3 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Dat was precies 3 ofzo.
nope, maar wel in de buurt
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:32
Verwijderd
het benadert 3. iets met limiet naar 3 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:33
Verwijderd
Ja duh het komt er natuurlijk steeds dichter bij, als je maar oneindig doorgaat blablabla.

Suf hoor.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
het benadert 3. iets met limiet naar 3 ofzo?
Nee, het is niet 3.
Met citaat reageren
Verwijderd
dan is het oneindig.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:34
Verwijderd
Nee, ik zeg toch dat het in de buurt van 3 is. Maar niet 3.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:35
Verwijderd
Vast 2,999999999999999999999999999etc.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Vast 2,999999999999999999999999999etc.
Nee, want 2,99... = 3.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:36
Verwijderd
Het is minder dan 2,9.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:38
Verwijderd
Het is e
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:39
Verwijderd
Goed zo.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:40
Verwijderd
*slaat zichzelf voor dr hoofd*
natuurlijk!

wist je dat de afname van schuim op een biertje ook gaat volgens een e-macht?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:41
Verwijderd
Een heleboel dingen gaan volgens e-machten, omdat je die in differentiaalvergelijkingen vaak tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:42
Verwijderd
maar dit was even een lekenvoorbeeld.

lisa, nu moet je wel met een nieuwe komen hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2008, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Ik wil niet
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:43
Verwijderd
Ik weet er nog wel één, even opschrijven.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:47
Verwijderd
Je hebt een schuur met drie gloeilampen, je staat buiten de schuur met drie schakelaars, één voor elk van de lampen. Je weet welke schakelaar bij welke lamp hoort. Je kan vanaf buiten de lampen niet zien. Eén lamp is kapot. Je kan één keer naar binnen, en als je binnen bent, dan mag maar één van de schakelaars aanstaan. Hoe kun je op die manier met zekerheid weten welke lamp kapot is? Je mag de schuur niet slopen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:49
mepsteen
mepsteen is offline
door het raam kijken?
Oud 01-10-2008, 22:50
Verwijderd
Je doet tien minuten lang ofzo een lamp aan, dan uit, de volgende aan en gaat snel naar binnen.

Als er geen warm is dan was de eerste kapot. Als er geen aan is, is de tweede kapot, als er zowel een warme als een aan is als je binnen bent is de derde kapot.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Je doet tien minuten lang ofzo een lamp aan, dan uit, de volgende aan en gaat snel naar binnen.

Als er geen warm is dan was de eerste kapot. Als er geen aan is, is de tweede kapot, als er zowel een warme als een aan is als je binnen bent is de derde kapot.

Groetjes.
Shit, je kende 'm al.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:51
Vinniebar
Vinniebar is offline
Ik dacht meteen aan een voltmeter
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 22:52
Verwijderd
Nou ik moest denken aan dat het niet iets was met de schakelaars, dat wist ik nog, maar de rest moest ik goed over nadenken hoor.

En nou ga ik slapen dus post gerust een nieuwe
Met citaat reageren
Verwijderd
oew, ik wist nog een piratenraadsel. even kijken of ik m kan vinden.
Met citaat reageren
TopDrop
TopDrop is offline
Ik kende 'm ook al. Onderbouwmiddelbareschoolraadsel.
Oud 01-10-2008, 22:55
mepsteen
mepsteen is offline

4 lijnen om ze allemaal aan te raken, zonder pen van het papier te halen (EN NIET SPIEKEN )
Oud 01-10-2008, 22:58
Lethe
Lethe is offline
Joost treedt een grot binnen waarin zich twee deuren bevinden. achter de ene deur ligt een schat met goud, achter de andere deur ligt een stapel bierdopjes. De deuren worden bewaakt door twee broers (een tweeling). De ene broer bewaakt de deur met goud, de andere broer de deur met bierdopjes. Joost weet uiteraard niet achter welke deur het goud ligt. Om daar achter te komen, mag hij één van de broers een vraag stellen. De broers weten wel waar het goud ligt. Joost mag de inhoud van de ruimte achter de deur die hij kiest hebben (dus ofwel het goud, ofwel de bierdopjes). Een vraag stellen is echter niet zo simpel als het lijkt, want één van de broers liegt altijd, terwijl de andere broer altijd de waarheid spreekt. Joost weet niet wie van de broers hij kan vertrouwen. Welke vraag moet hij stellen om erachter te komen achter welke deur het goud ligt?
Oud 01-10-2008, 22:59
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
[afbeelding]

4 lijnen om ze allemaal aan te raken, zonder pen van het papier te halen (EN NIET SPIEKEN )
Die ken ik ook al
Verwijderd
nadat vijf piraten met succes een schip hebben geenterd, de schatkaart hebben ontcijferd en de schat hebben gevonden hebben ze 1000 gouden dukaten. die buit moet natuurlijk wel verdeeld worden.

de piraten mogen één voor één een voorstel doen over hoe ze de buit willen verdelen. een voorstel wordt aangenomen als de meerderheid van de piraten het er mee eens is. Wanneer het voorstel wordt verworpen dan wordt de bedenker gekielhaald.

hou er wel rekening mee mee dat de piraten enorm slim, ontzettend bloeddorstig en verschrikkelijk hebberig zijn.
welk voorstel moet de eerste piraat doen?
Met citaat reageren
Verwijderd
Oja, moet je maar eens op een papiertje doen.
er staan drie huizen op een rij
daaronder staat een gasbedrijf, een electriciteitsbedrijf en een waterbedrijf
huis huis huis

gas electriciteit water

En dan moeten ze alledrie alles hebben, in een rechtstreekse lijn, zonder elkaar te raken.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 23:00
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Joost treedt een grot binnen waarin zich twee deuren bevinden. achter de ene deur ligt een schat met goud, achter de andere deur ligt een stapel bierdopjes. De deuren worden bewaakt door twee broers (een tweeling). De ene broer bewaakt de deur met goud, de andere broer de deur met bierdopjes. Joost weet uiteraard niet achter welke deur het goud ligt. Om daar achter te komen, mag hij één van de broers een vraag stellen. De broers weten wel waar het goud ligt. Joost mag de inhoud van de ruimte achter de deur die hij kiest hebben (dus ofwel het goud, ofwel de bierdopjes). Een vraag stellen is echter niet zo simpel als het lijkt, want één van de broers liegt altijd, terwijl de andere broer altijd de waarheid spreekt. Joost weet niet wie van de broers hij kan vertrouwen. Welke vraag moet hij stellen om erachter te komen achter welke deur het goud ligt?
Owja, die ken ik ook. Maar ik ben de truuk even vergeten
Oud 01-10-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
*raadsel*
"wat zou je broer zeggen als ik hem zou vragen achter welke deur het goud ligt?"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Liegt je broer?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 23:02
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
"wat zou je broer zeggen als ik hem zou vragen achter welke deur het goud ligt?"
En dan?
Citaat:
Liegt je broer?
En dan?
Oud 01-10-2008, 23:02
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En dan?

En dan?
Aan allebei vragen
Oud 01-10-2008, 23:04
Verwijderd
Citaat:
En dan?

En dan?
hmmm

Hem je horloge laten zien en hem daarna vragen hoe laat het is.
Met citaat reageren
TopDrop
TopDrop is offline
Deur A = goud
Deur B = dopjes

Liegende broer liegt dan dat zijn waarheidsprekende broer B zou zeggen.
Waarheidsprekende broer zegt dan dat zijn broer zou liegen en B zou zeggen.

Dus moet je die niet hebben
Verwijderd
Citaat:
En dan?

En dan?
en dan de andere deur nemen. want degene die liegt zou dus níet de juiste deur aanwijzen, terwijl zijn broer dat wel zou doen. en degene die de waarheid spreekt zou niet de juiste deur aanwijzen, omdat zijn broer dat ook zou doen.

en dan weet je nog niks (bij die van plank), want dan zouden ze beide antwoorden met "ja".
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 23:05
Verwijderd
Citaat:
nadat vijf piraten met succes een schip hebben geenterd, de schatkaart hebben ontcijferd en de schat hebben gevonden hebben ze 1000 gouden dukaten. die buit moet natuurlijk wel verdeeld worden.

de piraten mogen één voor één een voorstel doen over hoe ze de buit willen verdelen. een voorstel wordt aangenomen als de meerderheid van de piraten het er mee eens is. Wanneer het voorstel wordt verworpen dan wordt de bedenker gekielhaald.

hou er wel rekening mee mee dat de piraten enorm slim, ontzettend bloeddorstig en verschrikkelijk hebberig zijn.
welk voorstel moet de eerste piraat doen?
Dat de andere piraten de schat mogen hebben, het is immers altijd in het voordeel van de anderen om hem te doden, tenzij hij toch niks wil.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 23:05
Lethe
Lethe is offline
Jaaaa.
Reageren

Regels voor berichten