Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2008, 09:11
fib
fib is offline
Ik ga via de woningbouw in een studentenkamer wonen. Het gaat om een grote kamer met eigen sanitair. Helaas vervalt mijn wachtschrijftijd bij de woningbouw. Ik moet dus opnieuw beginnen met het opbouwen van wachttijd. Dat is jammer omdat ik bijna ben afgestudeerd.

Ik heb mijn huurovereenkomst nog niet gelezen. Ik verwacht ik dat erin staat dat ik binnen 1 jaar na het afstuderen uit de kamer moet. In mijn woonplaats is het lastig om leuke en betaalbare woonruimte te vinden. Ook is mijn kamer best geschrikt voor een niet-student.

Wat zijn de mogelijkheden voor de woningbouw om mij uit de kamer te zetten?
Oud 11-11-2008, 09:19
Nona
Nona is offline
Als je oprot-overeenkomst in een contract is vastgelegd lijkt de gang van zaken me duidelijk. Maar nog een jaar in die kamer kunnen is toch prima?
Oud 11-11-2008, 12:19
Adore
Adore is offline
Er mag in het contract een beding worden opgenomen dat jij als student de kamer binnen een jaar moet verlaten als je afgestudeerd bent. Dat heet dan een campuscontract. Staat dit beding niet in je contract, zo ook geen specifieke einddatum, dan mag je blijven zolang als je wil.

Een jaarcontract zonder campusbeding betekent ook niet vol automatisch dat jij na dat jaar de kamer weer moet verlaten, overigens. Huurbescherming.

Ik heb een kamer waar het beding niet geldt. Ik studeer nog, maar ik heb ook twee huisgenoten die al een flinke tijd aan het werk zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten