Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2008, 11:54
Verwijderd
Nvt

Laatst gewijzigd op 29-07-2020 om 21:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2008, 11:56
Verwijderd
Kazet naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 12:05
aline1
aline1 is offline
heey weet iemand de formule van slingertijd??
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 14:23
Julie2607
Julie2607 is offline
zelfde vraag als poekerr kan iemand mij ook helpen?? ik snap er namelijk niet zoveel van.. zit ook op vwo engels dus als je me kan helpen wil je dan ook even een mail sturen ofzo..??
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 16:05
ILUsion
ILUsion is offline
Jullie mogen je vragen ook gewoon hier stellen, er is geen enkel probleem mee om hier in het Engels te posten als jullie daar beter mee geholpen zijn.

@Aline1: je slingerperiode kan je gewoon op WikiPedia vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slingertijd
Oud 05-11-2008, 21:48
sdekivit
sdekivit is offline
there are enough people here who study at a university, so they can ( and probably should be able to) help you with your physics problems in english

laat ik dan maar iets in het engels zeggen ook ......
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 11:53
Julie2607
Julie2607 is offline
hahaha,, jeah but that doesn't really help us hé,, so could anyone explain it clearly to us??
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 20:55
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
hahaha,, jeah but that doesn't really help us hé,, so could anyone explain it clearly to us??
Look, if you need an explanation in English, just ask a question, because what you're asking is for someone to come and get you to prove you a favor. If you want some help from us, just ask. Don't expect us to guess what subject you need help with; we can't turn you into a magnificent scientist but we may help you with the topics you are having problems with. I think many people here are capable of explaining something more or less difficult in plain English, even though you might not find many people who have had the privilege to get educated in English. The difficult part of scientific education isn't the language used, but the concepts introduced and those are universal, independent of language.
Oud 07-11-2008, 10:01
mathfreak
mathfreak is offline
Ik kreeg gisteren een mailtje van Poekerr binnen met daarin een vraag over het berekenen van de eindtemperatuur van 10 kg water van 25ºC in een vat. Hierin wordt een blok ijzer gelegd met een massa van 2 kg en een temperatuur van 800ºC. Ik heb daarop een Word document met daarin de uitwerking teruggestuurd, dus ik neem aan dat de vraag in kwestie daarmee beantwoord is.
Oud 07-11-2008, 11:55
Julie2607
Julie2607 is offline
okay,, sorry that I wasn't really clear to you,, well my question is could you tell me how to find the final temperature of an object. I also need to know how to calculate the specific heat capacity and just heat capacity.. it doesn' t matter which explenation you use..it could even be in dutch. Could you (OR ANYONE ELSE) help me with that.

p.s.: maybe you could mail me..??
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 13:11
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mathfreak, je bent een ongelovelijke sukkel want je had de foute uitkomst
en dat mag tegenwoordig al vwo doen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 15:53
Julie2607
Julie2607 is offline
'mensen mensen doe es niet zo kinderachtig zeg..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 17:06
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
en dat mag tegenwoordig al vwo doen
Poekerr heeft de reply inn kwestie al aangepast, dus wat mij betreft is de zaak daarmee afgedaan.
@Julie2607: Ik heb zojuist een nieuw mailtje naar Poekerr gestuurd met de nadere toelichting over het hoe en waarom van het juiste antwoord. Ik geef dat antwoord hieronder even weer.
Je weet dat het blok staal een temperatuur heeft van 800°C en dat het water een temperatuur heeft van 25°C. Als het staal in het water wordt gebracht zal het, vanwege de hogere temperatuur, een bepaalde hoeveelheid warmte afstaan, waardoor de temperatuur daalt tot een bepaalde eindtemperatuur t. Het staal krijgt dus een temperatuurverschil
800 - t. Door dit met de massa van het staal en de soortelijke warmte van het ijzer te vermenigvuldigen vind je dat het staal een hoeveelheid warmte van 2*440(800 - t) Joule
= 70400 - 880*t Joule aan het water afstaat. Het water neemt deze warmte op, waarbij de temperatuur van het water stijgt tot dezelfde temperatuur t. Omdat het water oorspronkelijk een temperatuur heeft van 25°C krijgt het water een temperatuurverschil
t - 25. Door dit met de massa van het water en de soortelijke warmte van het water te vermenigvuldigen vind je dat het water een hoeveelheid warmte van 10*4200(t - 25) Joule
= 42000*t - 1050000 Joule opneemt. Omdat de hoeveelheid afgestane warmte door het staal gelijk moet zijn aan de hoeveelheid opgenomen warmte door het water (het zogenaamde beginsel van Black) moet dus gelden:
70400 - 880*t = 42000*t - 1050000. Dit levert dus een vergelijking in t op, waaruit t is op te lossen. Dit levert de uiteindelijke temperatuur van 41°C op.
Oud 08-11-2008, 08:16
ILUsion
ILUsion is offline
Mensen, houdt het alsjeblieft een beetje beleefd en vergeet niet dat mensen zoals mathfreak dit geheel vrijwillig (in hun vrije tijd) doen. Wees blij dat je hulp krijgt, en appreciëer het dan ook dat deze mensen wat tijd voor je vrijmaken.
Oud 08-11-2008, 11:00
Verwijderd
Ik vermoed dat de reden dat ze het zo graag via e-mail willen doen is dat ze bang zijn dat hun leraar op internet gaat zoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 14:06
Julie2607
Julie2607 is offline
bedankt mathfreak
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 16:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
bedankt mathfreak
Graag gedaan.