Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2008, 12:37
Verwijderd
Ik heb onlangs een Palm Treo 500v gekocht. Hierop kan ik internetten met Vodafone Live. De instellingen waren er al vooraf opgezet.

Maar het internetten gaat zo traag. Is dat normaal? Of kan ik hier nog iets aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2008, 12:38
Verwijderd
Oh ik had het zeker in Gadgets & Elektronica moeten plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 12:39
Verwijderd
Alleen is het daar wel een beetje leeg zie ik... Niet veel bezoekers daar zeker?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 12:45
Verwijderd
Valt wel mee, maar dit hoort inderdaad meer op G&E, dus daar gaat het nu heen.

Ontopic:
Welke modi ondersteunt je Treo en van welke modus maak je gebruik? Op mijn HTC TyTN II is het verschil tussen HSDPA (UMTS) en GPRS duidelijk merkbaar bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Valt wel mee, maar dit hoort inderdaad meer op G&E, dus daar gaat het nu heen.

Ontopic:
Welke modi ondersteunt je Treo en van welke modus maak je gebruik? Op mijn HTC TyTN II is het verschil tussen HSDPA (UMTS) en GPRS duidelijk merkbaar bijvoorbeeld.
Bij de Instellingen en dan Verbindingen zie ik alleen een optie GPRS. Daar kun je een verbinding instellen met een bepaald toegangspunt.

Meestal staat er een G-tje op het scherm. Soms staat er 3G.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 12:53
Verwijderd
Ah, op de site zie ik dit (onder kopje Radio):
GSM-/GPRS-/EDGE-/UMTS-radio
GSM-golflengten: 900/1800/1900
UMTS-golflengten: 2100
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 13:23
Wammus
Wammus is offline
Als het mogelijk is moet je je telefoon ergens op UMTS instellen. UMTS is een aparte breedbandverbinding voor mobiele apparaten. HSDPA is de snellere opvolger. Deze wordt ondersteund door Vodafone maar heeft geen landelijk bereik en word ook lang niet door alle toestellen ondersteund. Ook UMTS is niet overal beschikbaar maar wel een heel stuk beter en het netwerk is in principe landelijk dekkend.

Je toestel zal dan als het goed is automatisch overschakelen naar GPRS. Dit is het netwerk wat ook voor spraak gebruikt wordt. Aangezien spraak voor data gaat is het dus logisch dat GPRS aanmerkelijk langzamer is dan UMTS. De 3g geeft aan dat er een 3g netwerk beschikbaar is en het lijkt mij logisch dat je telefoon daar dan ook verbinding mee kan maken.
Oud 05-11-2008, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Als het mogelijk is moet je je telefoon ergens op UMTS instellen. UMTS is een aparte breedbandverbinding voor mobiele apparaten. HSDPA is de snellere opvolger. Deze wordt ondersteund door Vodafone maar heeft geen landelijk bereik en word ook lang niet door alle toestellen ondersteund. Ook UMTS is niet overal beschikbaar maar wel een heel stuk beter en het netwerk is in principe landelijk dekkend.

Je toestel zal dan als het goed is automatisch overschakelen naar GPRS. Dit is het netwerk wat ook voor spraak gebruikt wordt. Aangezien spraak voor data gaat is het dus logisch dat GPRS aanmerkelijk langzamer is dan UMTS. De 3g geeft aan dat er een 3g netwerk beschikbaar is en het lijkt mij logisch dat je telefoon daar dan ook verbinding mee kan maken.
Ja, hij moet wel UMTS aankunnen.

Ik heb wel de juiste instellingen. Zoals de Vodafone site ze opgeeft:
Citaat:
Handmatig instellen
Toets handmatig stap voor stap de instellingen in op je toestel

Om gebruik te kunnen maken van de Vodafone live! sites, mobiel internet, e-mail en MMS is het van belang de juiste APN in te stellen als toegangspunt tot het Vodafone data netwerk. Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt. Weet u niet zeker welke APN bij uw aansluiting hoort? Vraag het dan aan onze klantenservice.

De verbindingsinstellingen

* Ga naar 'Start' -> 'Instellingen' -> 'Verbindingen' -> 'GPRS'
* Controleer hier het account 'Vodafone GPRS' of maak het aan via 'Nieuw...'
o Beschrijving: Vodafone GPRS
o Maakt verbinding met: Internet
o Toegangspunt: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
o Gebruikersnaam: vodafone
o Wachtwoord: vodafone
o Verificatietype: geen
o Primaire en secundaire DNS: leeg laten
o IP-adres: leeg laten
* Kies 2x 'Gereed' om de instellingen op te slaan
* Ga naar 'Proxy'
* Controleer hier het profiel 'Vodafone live!' of maak het aan via 'Nieuw...'
o Beschrijving: Vodafone live!
o Maakt verbinding vanaf: Internet
o Maakt verbinding met: WAP-netwerk
o Proxy (naamoort): 192.168.251.150:8799
o Type: HTTP
o Gebruikersnaam en wachtwoord: leeg laten
* Kies 'Gereed' om de instelling op te slaan
* Keer terug naar het hoofdmenu

De browserinstellingen

* Ga naar 'Start' -> 'Vodafone live!' of 'Internet Explorer
* Kies 'Menu' -> 'Extra' -> 'Opties' -> 'Verbindingen
o Instellingen automatisch detecteren: uitvinken
o Netwerk selecteren: WAP-netwerk

Ga naar 'Start' -> 'Vodafone live!' om de Vodafone homepage te openen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 19:26
Verwijderd
Volgens de UMTS coverage (dekkings) tool van de Vodafone site is er in mijn woonplaats ook wel UMTS dekking.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 23:41
Wammus
Wammus is offline
Dan weet ik het verder ook niet. Loop eens bij de Vodafone winkel naar binnen, misschien weten ze het daar.
Oud 12-11-2008, 13:53
KiMZz
KiMZz is offline
Je kunt via www.belcompany.nl (zoek op 'instellingen') ook nog een keer je internetinstellingen laten versturen, telefoon ff uit en aan zetten en dan kijken of het werkt.
UMTS is echt veel sneller dan GPRS. Check in je toestel of je netwerk op GSM of UMTS of beide staat... Als het niet werkt wanneer je beide netwerken gebruikt, gebruik dan alleen UMTS. Alleen ff opletten want je accu gaat dan wel sneller leeg.
Reageren

Regels voor berichten