Advertentie | |
|
![]() |
|
Als het mogelijk is moet je je telefoon ergens op UMTS instellen. UMTS is een aparte breedbandverbinding voor mobiele apparaten. HSDPA is de snellere opvolger. Deze wordt ondersteund door Vodafone maar heeft geen landelijk bereik en word ook lang niet door alle toestellen ondersteund. Ook UMTS is niet overal beschikbaar maar wel een heel stuk beter en het netwerk is in principe landelijk dekkend.
Je toestel zal dan als het goed is automatisch overschakelen naar GPRS. Dit is het netwerk wat ook voor spraak gebruikt wordt. Aangezien spraak voor data gaat is het dus logisch dat GPRS aanmerkelijk langzamer is dan UMTS. De 3g geeft aan dat er een 3g netwerk beschikbaar is en het lijkt mij logisch dat je telefoon daar dan ook verbinding mee kan maken.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb wel de juiste instellingen. Zoals de Vodafone site ze opgeeft: Citaat:
|
![]() |
|
Je kunt via www.belcompany.nl (zoek op 'instellingen') ook nog een keer je internetinstellingen laten versturen, telefoon ff uit en aan zetten en dan kijken of het werkt.
UMTS is echt veel sneller dan GPRS. Check in je toestel of je netwerk op GSM of UMTS of beide staat... Als het niet werkt wanneer je beide netwerken gebruikt, gebruik dan alleen UMTS. Alleen ff opletten want je accu gaat dan wel sneller leeg.
|
![]() |
|
|