Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2008, 15:15
remy476
remy476 is offline
Er schijnt mij iets bij te staan van (ongeveer) 10.000 euro. Ik bedoel niet datgene wat je maximaal bij mag verdienen van de IBG, maar het hebben van zoveel geld op je spaarrekening als je student bent of zoiets (voor ibg of belastingdienst ofzo?). Kan iemand mij vertellen wat ik bedoel, want ik weet t niet meer? Want ik ga namelijk over die 10000 heen.

Het kan ook zijn dat ik me vergis en dan kan dit topic gewoon gesloten worden.

alvast bedankt.
Oud 08-11-2008, 18:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Geen idee misschien te maken met de bijstand ofzo? Maar hier weet ik niks van dat dat geld voor belastingdienst of ibg je bent denk ik toch in de war met de bijverdiengrens
Oud 09-11-2008, 12:44
Ivo
Ivo is offline
IBG hanteert zover ik weet alleen maar een bijverdiengrens. Hoeveel je op je spaarrekening hebt staan maakt dus niet uit, zolang je maar niet te veel in 1 jaar verdient.

Voor bepaalde uitkeringen en toeslagen (o.a. zorgtoeslag) geldt wel een maximum vermogen wat je mag bezitten voordat je voor de uitkering of toeslag in aanmerking komt. Maar dus niet voor de studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:11
PV
PV is offline
voor het kwijtschelden van rioolheffingen en dat soort dingen mag je ook niet teveel spaargeld hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 19:19
dutch gamer
dutch gamer is offline
Vanaf 20.000 euro (kan een paar honderd meer of minder zijn) moet je vermogensbelasting betalen. De ib groep heeft echter geen grens met betrekking tot spaargeld.
Oud 09-11-2008, 19:31
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
voor het kwijtschelden van rioolheffingen en dat soort dingen mag je ook niet teveel spaargeld hebben.
Heeft de belastingdienst inzage in jouw spaargeld/bankrekening?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 20:47
Adore
Adore is offline
Citaat:
Heeft de belastingdienst inzage in jouw spaargeld/bankrekening?
Belastingdienst heeft niets met rioolheffingen te maken. Maar goed, twee opties:

1. Je wil kwijtschelding voor je gemeentelijke- of provinciale belastingen, dan moet je een kwijtscheldingsaanvraag doen waarbij je naar waarheid je financiële situatie in moet vullen.
2. De Belastingdienst is op de hoogte van je spaargeld als dit voor een persoon boven de (ongeveer) €20.000,- uitkomt en partners (ongeveer) €40.000,-. Want dit geef je dan op in je aangifte.
Alles daar beneden is volgens de Belastingwet van jezelf, maar voor kwijtschelding van belastingen kan dat wel 'problemen' geven.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 16:08
remy476
remy476 is offline
oke allemaal dan zal ik het wel verward hebben met de bijverdiengrens. Toch bedankt voor de reacties allemaal.
Oud 10-11-2008, 18:18
Tiño
Tiño is offline
bijverdiengrens is 10.000eur nog wat
voor de belastingdienst is de belastingvrije voet 20.000eur, plus een beetje.
voorlopig nog geen reden om zorgen te maken dus.
Oud 12-11-2008, 20:32
Verwijderd
Ik zit en zat tijdens mijn studententijd altijd goed bij kas, maar daar heb ik tot op de dag van vandaag niets over gehoord bij de IB-groep.

Wat betreft de reacties over de 10.000 euro die je mag bijverdienen van de IB groep: In 2008 wordt er naar je VERZAMELINKOMEN gekeken en niet naar je netto inkomen. Dit mag iets van max 13.000 euro zijn in 2008.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten