Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2008, 17:32
hahaha
hahaha is offline
Sinds 2 weken heb ik ongelooflijk veel last van mijn kuiten. Het is begonnen na een wedstrijd op een enorm modderveld (waar je enkele cm in de modder zakte).
De dag erop had ik last van mijn kuiten. Ze waren enorm gespannen (die indruk had ik toch) en ik had daar precies een vol gevoel.
Tijdens de trainingen heb ik er ook last van gehad. Ik warm heel goed op en stretch dan vooral mijn kuiten en dan is het wel beter. Niet altijd want soms blijf ik er gewoon de hele training last van hebben.
Het is vooral tijdens wedstrijden dat ik er enorm last van heb en ook erna dan. Ik ben van nature erg explosief en snel, maar omdat mijn kuiten zo'n pijn doen, heb ik die versnelling niet meer in de benen.
Ik heb geen flauw benul wat het kan zijn, het is precies zo'n zeurende pijn/prikkel en een vol gevoel in mijn kuiten waardoor ik weinig fut heb om te lopen en om te versnellen.

Iemand die mij raad kan geven?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 23:55
Lyne
Lyne is offline
Ik heb sinds een tijdje dat mijn kuiten heel snel gaan branden als ik erop loop. Mijn moeder zei dat het kon omdat je kuiten overbelast zijn/geblesseerd zijn. Misschien is dat bij jou ook zo?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 11:53
Pluis
Pluis is offline
Ik vrees dat je een tijdje rust moet nemen om je kuiten te herstellen. Omdat je in de modder sport loop je het risico om je kuitspieren te overstrekken en dan kunnen er minuscule scheurtjes in de spier onstaan. Dat is ook wat de pijn veroorzaakt. Doordat je gewoon doorsport haal je die herstellende scheurtjes in je spier iedere keer weer open, en als je heel heftig traint kun je ze zelfs nog wat verder uitscheuren. Je moet de dus komende 2/3 weken wat rustiger aan doen met je kuiten! Heb je dit al aan je trainer verteld? (ik gok dat je iets in de categorie balsporten doet, voetbal?) als je je trainer vertelt dat er wat mis is, kan die je ook helpen er wat aan te doen.
succes!
Oud 22-10-2008, 19:17
Verwijderd
Heb ik ook wel vaker. Nu ook weer mijn rechterkuit sinds afgelopen zaterdag (wedstrijd). Ik smeer altijd wel spulletjes, dat helpt wel. Paardenmiddel enzo. Vooral kuiten insmeren en kan ook bovenbenen. En gewoon doortrainen, het is niet altijd fijn maar je loopt het er van zelf wel weer uit.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 23:59
Verwijderd
nou, laatste wedstrijden ook weer last van kramp in de kuiten
Ik voel die kramp altijd aankomen, eigenlijk is het dan het beste om gewisseld te worden. Want ik weet als ik doorga en ga sprinten dat het PAF een keer er volledig inschiet.
Maja, ik blijf liever in het veld. Afgelopen zaterdag was het ook weer behoorlijk, dat voel ik dan nu ook nog steeds. Lig dan echt ff te schreeuwen. Ik weet ook wel van wedstrijden, dat ik continu doorging en bij iedere sprint lag ik op de grond.
Jammer dat er niet meer tips hier zijn gekomen. Maar volgens mij is goed drinken toch ook wel erg belangrijk. Dus ga aakomende zaterdag maar wat meer dan 1 kopje thee drinken voor de wedstrijd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten