Citaat:
Hoi!
Ik heb half september een spiraaltje laten zetten. Dit moest gebeuren toen ik menstrueerde. Zo gezegd zo gedaan. Daarna heb ik nog ongeveer twee weken kleine bloedingen gehad. Daarna ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik weet dat de menstruatie na verloop van tijd uit kan blijven, maar dit is pas (zo stond in de bijsluiter) na verloop van tijd. Gisteren heb ik weer een bloeding gehad, weer een klein beetje. Niet bepaald 'menstruatiewaardig' om het maar even zo te zeggen, als jullie snappen wat ik bedoel. Bovendien ben ik daar vandaag al weer vanaf.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat kan ik het beste doen? Nog een tijdje wachten voor ik de HA bel of toch maar bellen? Of me niet druk maken omdat dit normaal is bij een spiraaltje?
|
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Gedurende de eerste 3-6 maanden na plaatsing van het spiraaltje treedt er in de meerderheid van de gevallen op onvoorspelbare momenten (gering) bloedverlies op. Na die 3-6 maanden treedt er bij zo'n driekwart van de vrouwen met een spiraaltje geen bloedverlies meer op.
Ik heb zelf nu bijna 1 jaar de Mirena. Ik heb maar heel af en toe - eens in de 6 maanden ofzo - een klein beetje bloedverlies. Bij mij lijkt het enigszins samen te hangen met stressvolle periodes.