Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2008, 09:10
Verwijderd
Hoi!
Ik heb half september een spiraaltje laten zetten. Dit moest gebeuren toen ik menstrueerde. Zo gezegd zo gedaan. Daarna heb ik nog ongeveer twee weken kleine bloedingen gehad. Daarna ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik weet dat de menstruatie na verloop van tijd uit kan blijven, maar dit is pas (zo stond in de bijsluiter) na verloop van tijd. Gisteren heb ik weer een bloeding gehad, weer een klein beetje. Niet bepaald 'menstruatiewaardig' om het maar even zo te zeggen, als jullie snappen wat ik bedoel. Bovendien ben ik daar vandaag al weer vanaf.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat kan ik het beste doen? Nog een tijdje wachten voor ik de HA bel of toch maar bellen? Of me niet druk maken omdat dit normaal is bij een spiraaltje?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 10:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je twijfelt of het goed is of je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen met de assistente, die kan je vast wel verder helpen of gerust stellen
Oud 14-11-2008, 16:02
Verwijderd
ik ken iemand met spiraaltje en die wordt niet ongesteld. Precies zoals zou moeten.

maar meer weet ik er niet van
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 18:23
Ieke
Ieke is offline
Afwachten, volgens mij kan het tot (maximaal) een half jaar wat bloedverlies geven en dat hoeft dan dacht ik ook niet constant te zijn oid. Maar als je je zorgen maakt kan je altijd even met de assistente bellen.
Oud 14-11-2008, 21:06
Pluis
Pluis is offline
mijn zus heeft een spiraaltje, en die is daarna ook nooit meer ongesteld geworden. alleen zo heel af een toe een klein beetje, maar tegenwoordig geloof ik helemaal niet meer. ze had in het begin alleen nog een beetje de moodswings die erbij horen.
sowieso is er niet echt reden om te bloeden als je een spiraaltje hebt. zonder anticonceptie is het om de eicel af te voeren, maar met spiraaltje is er geen eitje en dus ook niks om af te voeren. de menstruaties die je dan hebt zijn dan ook niet écht menstruaties.
Oud 17-11-2008, 11:46
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Hoi!
Ik heb half september een spiraaltje laten zetten. Dit moest gebeuren toen ik menstrueerde. Zo gezegd zo gedaan. Daarna heb ik nog ongeveer twee weken kleine bloedingen gehad. Daarna ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik weet dat de menstruatie na verloop van tijd uit kan blijven, maar dit is pas (zo stond in de bijsluiter) na verloop van tijd. Gisteren heb ik weer een bloeding gehad, weer een klein beetje. Niet bepaald 'menstruatiewaardig' om het maar even zo te zeggen, als jullie snappen wat ik bedoel. Bovendien ben ik daar vandaag al weer vanaf.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat kan ik het beste doen? Nog een tijdje wachten voor ik de HA bel of toch maar bellen? Of me niet druk maken omdat dit normaal is bij een spiraaltje?
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Gedurende de eerste 3-6 maanden na plaatsing van het spiraaltje treedt er in de meerderheid van de gevallen op onvoorspelbare momenten (gering) bloedverlies op. Na die 3-6 maanden treedt er bij zo'n driekwart van de vrouwen met een spiraaltje geen bloedverlies meer op.

Ik heb zelf nu bijna 1 jaar de Mirena. Ik heb maar heel af en toe - eens in de 6 maanden ofzo - een klein beetje bloedverlies. Bij mij lijkt het enigszins samen te hangen met stressvolle periodes.

Regels voor berichten