![]() |
||
Citaat:
![]() Maar je hebt je oefeningen niet gedaan dan? Of is er een andere reden voor dat het plots zo erg verergerd is? Ik heb nu trouwens ook een lichte hyperlordose, wat ik 2 jaar geleden ook nog niet had... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hyperlordose was ook alweer? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb trouwens nog een derde kromming, waarbij mijn werverkolom wat op zichzelf gedraaid is. Dus stel dat ik gewoon rechtop sta, dan is het voor mijn wervelkolom alsof ik wat naar rechts/links gedraaid sta (weet niet precies welke richting het is). Maar het ergste bij mij is dus ook de scoliose. In het begin deed ik ook braaf al mijn oefeningen, maar na een tijdje werd het ook wat minder. Misschien daarom dat het nog 3% verergert is. Maar nu heb je me in ieder geval bang gemaakt en ga ik weer een hele tijd braaf mijn oefeningen doen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
succes met je oefeningen ![]() @Pluis <3 allesweter |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet namelijk buikspier-, zijspier-, rugspier-, schouderspier- en rugversoepelende oefeningen doen. Ik heb mij trouwens begin oktober ook lid gemaakt van een fitnessclub en daar geven ze ook pilates-lessen. Ik denk dat ik er deze week eens naartoe ga gaan, want het schijnt goed te zijn voor de buik/rug... Misschien dat je je na je operatie ook kunt inschrijven in een fitnessclub? Ik vind dat het voor mezelf meer motiverend is dan thuis in mijn eentje mijn oefeningen te doen...Ik neem aan dat dat bij jou ook de reden was dat je ermee gestopt bent? Nadeel is dat het wel veel kost, maar mijn rug is het wel waard ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en fitness mjaaaa mjaa... ik ging AA-drank drinken altijd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Een vriendin van mij heeft ook scoliose.
Ze heeft een brace. Tot dat ze echt helemaal is uitgegroeid moet ze deze blijven dragen. Ze had het erin het begin over dat als ze een operatie moest (dit zou dan in het AMC) ze een maand plat moest of iig veel liggen. En zo'n drain (toch zo heet dat toch?) voor het vocht afvoeren zou krijgen. Verders weet ik het even niet meer.... |
![]() |
|
![]() |
Een vriendin van mij heeft die operatie ook gehad en bij haar is het echt een verbetering. Ze had nog niet echt last ervan geloof ik (wel vroeger in een brace gelopen) maar er was een groot risico dat haar long in de verdrukking zou komen, en omdat ze nu nog gezond en sterk is heeft ze de operatie dus nu al gedaan. Er was echt geen enkel probleem naderhand, het enige is dat ze dus niet meer haar rug in alle richtingen helemaal kan buigen. Maar ze staat echt supermooi rechtop. en is een paar centimeter langer geworden hihi.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 |