Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2008, 22:40
toodles
toodles is offline
(het is Vlamigen en niet Vlamen, maar ik kan de titel niet meer wijzigen xD)
Hi iedereen,
Ik moet een project maken over vlaanderen en wallonie en de conflicten tussen de twee gewesten.
Ik heb alle informatie enzo, nu wil ik alleen nog (om het leuker te maken =p, i know ik ben een nerd =p) een paar meningen hebben!
ik weet dat dit een nederlandse site is (toch?) , maar miss zitten er ook een paar belgen op. =D

Wat ik dus wil weten is:
- wat vinden de Vlamingen van de Walloniers
- en wat vinden de Walloniers van de Vlamingen.

ik wil vooral niet alleen negatieve meningen (want ik weet dat er heel veel zijn xD)
dus als je een positieve mening hebt, i want it =D

ik woon zelf ook in belgie, maar ik ga naar een euopese school dus ik merk niet veel van de meningen tussen hun =p

ik hoop dat iemand me kan helpen =)

Laatst gewijzigd op 09-11-2008 om 22:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2008, 23:14
Spelleider
Spelleider is offline
Oud 10-11-2008, 16:04
REIE
REIE is offline
Citaat:
(het is Vlamigen en niet Vlamen, maar ik kan de titel niet meer wijzigen xD)

ik woon zelf ook in belgie, maar ik ga naar een euopese school dus ik merk niet veel van de meningen tussen hun =p
Foei, dat volk aan de andere kant van de taalgrens noemt men Walen! Integreer een beetje, je zou bijvoorbeeld ook eens een Vlaams forum kunnen bezoeken. Daar ga je vast mensen met een mening over je onderwerp vinden. Nog een tip: scroll naar beneden op http://nl.youtube.com/watch?v=aTP0Dn...eature=related
Oud 10-11-2008, 19:45
toodles
toodles is offline
Citaat:
Foei, dat volk aan de andere kant van de taalgrens noemt men Walen! Integreer een beetje, je zou bijvoorbeeld ook eens een Vlaams forum kunnen bezoeken. Daar ga je vast mensen met een mening over je onderwerp vinden. Nog een tip: scroll naar beneden op http://nl.youtube.com/watch?v=aTP0Dn...eature=related

ok.. ? foei?
uuhm hier in maleizn, overijse, noemt iedereen de 'walen' walloniers.. dat is gewoon een manier van zeggen! aan het woord walloniers is hier niks fout.
ik ben al geintregeerd, dat hoef je me echt niet te gaan vertellen hoor, ik woon twee meter (ja echt twee meter) van de taalgrens af (Maleizen --> La Hulpe), ik weet dus evenveel af van de beide gewesten, het leek me gewoon leuk om ook eens jullie mening te weten over wat er tussen vlaanderen en wallonie gebeurt..
en wat heb ik er nu aan om op een vlaams forum te gaan, daar zeggen ze toch niks positiefs over walloniers? en dan kom ik toch ook niks te weten over de vlamingen?

je hoeft in ieder geval niet zo patronizing te doen hoor! ik ben geen hollands klein kind..

(btw wauw.. wat een link.. ik vind echt wel interessantere dingen op youtube hoor.. )
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 20:26
mepsteen
mepsteen is offline
Vlamingen zijn goed bij de friet, tussen een stel broodjes met mayo erbij.

Walen zijn lekker met wat pikante kruiden en wat champignon saus, zeer smakelijk
Oud 10-11-2008, 21:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
je hoeft in ieder geval niet zo patronizing te doen hoor! ik ben geen hollands kind..
Ik wel, België, Wallonië en Vlaanderen, wat valt daar nu over te zeggen:

Ontstaan als bufferzone van Nederland tegen een invasie van het zuiden, maar bij voorbaat mislukt omdat van oudscher verschillende volkeren het gebied deelden en delen, al een tijdje geen regering, antwerpen is prima vertoeven, brussel armoedig, de mensen welbespraakt en vriendelijk.

Walen ken ik er niet zo veel maar ze zijn een beetje het ondergeschoven kindje niet, ooit maakte ze de natie rijk en nu worden ze weggeduwd.

Een boeiende natie met een interessante volksdynamiek, jammer dat het niet zal voortbestaan.
Oud 11-11-2008, 16:31
Verwijderd
Een boek waar je wellicht wat aan hebt is Arm Wallonië van Pascal Verbeken. Daarin komen een aantal Walen aan het woord, en sommigen hebben toch wel een duidelijke mening over 'de Vlaming'.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 20:10
toodles
toodles is offline
aah dankje =D ik had idd al van het boek gehoord, alleen ik wist niet precies dat ik daar mn informatie vandaan kon halen!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 20:50
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Walen stinken , spreken geen nederlands maar willen wel dat alle vlaamse menschen frans spreken.
Oud 12-11-2008, 13:04
Verwijderd
Citaat:
je hoeft in ieder geval niet zo patronizing te doen hoor! ik ben geen hollands klein kind..
Nee een Belgisch klein kind.

Maargoed. Het hele gezeik in België zal me aan mijn reet roesten. Onverdraagzame horken die samen in één land wonen. Trek het uit elkaar of hou op met zeiken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:43
arPos
arPos is offline
Citaat:
In 1860 kwam België op vrijersvoeten terug bij Nederland omwille van de dreiging met annexatie door Napoleon III. Premier Charles Rogier van België verklaarde zelfs dat het oude Koninkrijk der Nederlanden hersteld moest worden onder twee regeringen (dus als een confederatie)
c'est ca
Oud 12-11-2008, 22:52
toodles
toodles is offline
Citaat:
Nee een Belgisch klein kind.

Maargoed. Het hele gezeik in België zal me aan mijn reet roesten. Onverdraagzame horken die samen in één land wonen. Trek het uit elkaar of hou op met zeiken.
haha wauw dat is echt een heel intelligente opmerking..
luister eerst eens naar wat voor een gezeik nedederlanders altijd hebben, zoals al het gezeik op de radio dat nergens over gaat.. maar dat gaat dan ook ECHT nergens over! ze hebben niet eens tijd voor muziek op de radio..
belgie zit in een echt probleem, tis logisch dat ze daarover moeten praten, maar dat praten gaat n u net niet omdat er twee talen zijn. sommigen willen dat belgie uit elkaar aat, maar dat wil ik niet, ik bedoel dat zou echt een toppunt van zwakheid zijn..
maar bon bedankt voor je mening iig =D
ik zal het doorgeven aan de regering =p

btw dat over hollands klein kind, was een major typ-fout, ik wou eerst iets anders schrijven maar toen haalde ik dat weg, alleen niet helemaal en toen stond er hollands klein kind in plaats van klein kind.. =p
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 23:49
arPos
arPos is offline
Citaat:
maar dat praten gaat n u net niet omdat er twee talen zijn.
C'est l'histoire, no'?

gewoon mondiaal eerst naar engels chinees en spaans en dan vervolgens 2 afstrepen.
ik ga voor de laatste.

Citaat:
ik zal het doorgeven aan de regering =p
welke?

Citaat:
btw dat over hollands klein kind, was een major typ-fout
wel een geniale dan

Citaat:
Luister eerst eens naar wat voor een gezeik nedederlanders altijd hebben, zoals al het gezeik op de radio dat nergens over gaat.. maar dat gaat dan ook ECHT nergens over! ze hebben niet eens tijd voor muziek op de radio..
We talk radio?

we hebben zo goed en zo kwaad als het kan eenheid, we kennen onze geschiedenis en erkennen hem.
goed het is niet 'the pledge to the flag' vlak na het ontbijt zoals in dat andere mislukte hollandse superproject aan de oostkust van dat continent daar in het westen

kwam vandaag weer eens langs brussel noord, je zou zeggen dat WOII al een tijdje geleden is maareh

Laatst gewijzigd op 12-11-2008 om 23:55.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 12:23
Verwijderd
Sorry het ging niet over Nederlanders. De pot mag de ketel best verwijten dat ze zwart ziet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 13:36
De Veroorzaker
Maar Belgie is het beste land ter wereld, daar mag dan ook weer geen twijfel over bestaan.
Oud 13-11-2008, 17:27
REIE
REIE is offline
Toodles, wat wil je nu eigenlijk? Je zoekt meningen, maar je wil ze niet vinden in Vlaanderen en Wallonie. Vlamingen vind je te negatief, maar het is ook niet in je opgekomen om het de Walen te vragen. Leer jij wel Frans spreken op de Europese school? Uiteindelijk kom je hier en ga je klagen dat het de mensen niks kan schelen (hetgeen natuurlijk ook een mening is). Als jij bij de Brico een hamer zoekt ga je toch ook niet kijken bij afdeling verf? Excuses voor alle verborgen aannames.
Mijn mening over Belgie is: splitsen, Antwerpen hoofdstak maken, reging vormen met een Staten Generaal met aan het hoofd de raadspensionaris. Provincies fuseren tot Vlaanderen, Brabant, Limburg, Friesland, Gelre, Holland, Overijssel, West-Nedersaksen, Utrecht en Zeeland.
Oud 13-11-2008, 23:36
toodles
toodles is offline
Citaat:
Toodles, wat wil je nu eigenlijk? Je zoekt meningen, maar je wil ze niet vinden in Vlaanderen en Wallonie. Vlamingen vind je te negatief, maar het is ook niet in je opgekomen om het de Walen te vragen. Leer jij wel Frans spreken op de Europese school? Uiteindelijk kom je hier en ga je klagen dat het de mensen niks kan schelen (hetgeen natuurlijk ook een mening is). Als jij bij de Brico een hamer zoekt ga je toch ook niet kijken bij afdeling verf? Excuses voor alle verborgen aannames.
Mijn mening over Belgie is: splitsen, Antwerpen hoofdstak maken, reging vormen met een Staten Generaal met aan het hoofd de raadspensionaris. Provincies fuseren tot Vlaanderen, Brabant, Limburg, Friesland, Gelre, Holland, Overijssel, West-Nedersaksen, Utrecht en Zeeland.
bedankt voor je mening!
en JA we leren frans hier op de europese school, ik HEB het ook al aan heel veel walen gevraagd (not that that's any of your business..), maar toch bedankt voor je tip..

ik wil jou dan ook een tip geven: doe gewoon niet zo patronizing (hiermee bedoel ik "Leer jij wel Frans spreken op de Europese school? " wat is dat nu weer voor een opmerking? en "Als jij bij de Brico een hamer zoekt ga je toch ook niet kijken bij afdeling verf?")
en mensen zullen je misschien wat serieuzer willen nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 23:40
toodles
toodles is offline
Citaat:
Maar Belgie is het beste land ter wereld, daar mag dan ook weer geen twijfel over bestaan.
hahaha vooral geen arrogantie.. xD
haha i like, je hebt gelijk =D
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 23:50
toodles
toodles is offline
Citaat:

welke?
haha dat is het nu juist.. =p

Citaat:

wel een geniale dan

haha je sais xD
ik wou eerst een andere zin met hollands schrijven en toen wou ik, ik ben geen klein kind schrijven, maar toen had ik hollands niet weggehaald,
anyway, das echt heel typish, ik kan echt niks met forums =p
dus als ik iets echt heel raars zeg, dan ligt het aan mijn unexperience met forums.. xD
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 01:16
Verwijderd
Ik vind u maar ne raar manneke.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 09:31
Verwijderd
Citaat:
bedankt voor je mening!
en JA we leren frans hier op de europese school, ik HEB het ook al aan heel veel walen gevraagd (not that that's any of your business..), maar toch bedankt voor je tip..

ik wil jou dan ook een tip geven: doe gewoon niet zo patronizing (hiermee bedoel ik "Leer jij wel Frans spreken op de Europese school? " wat is dat nu weer voor een opmerking? en "Als jij bij de Brico een hamer zoekt ga je toch ook niet kijken bij afdeling verf?")
en mensen zullen je misschien wat serieuzer willen nemen.
Feit blijft dat je niet reageert op de vraag; Wat wil je nou eigenlijk. Alleen maar meningen horen die stroken met jouw wereldbeeld?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 10:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
Feit blijft dat je niet reageert op de vraag; Wat wil je nou eigenlijk. Alleen maar meningen horen die stroken met jouw wereldbeeld?
Dat weten de belgen niet, ze zoeken in alle hoeken en gaatjes een oplossing maar me dunkt dat het een fundamenteel probleem is van nu bijna 2 eeuwen oud.
Oud 16-11-2008, 16:38
Verwijderd
Hey, toevallig gaat Premtime over dit onderwerp: http://www.omroep.nl/nps/premtime/
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Dat weten de belgen niet, ze zoeken in alle hoeken en gaatjes een oplossing maar me dunkt dat het een fundamenteel probleem is van nu bijna 2 eeuwen oud.
Ze willen niet bij ons horen en niet bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 21:09
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ze willen niet bij ons horen en niet bij elkaar
ach ik was toevallig deze week nog in zowel brussel als amsterdam, ik zou het wel weten hoor als vlaming.
wat de walen verder doen moeten ze zelf weten

maar we kunnen ze ook dwingen;
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tolter.jpg (76.3 KB, 15x gelezen)
Oud 16-11-2008, 21:46
toodles
toodles is offline
Citaat:
ach ik was toevallig deze week nog in zowel brussel als amsterdam, ik zou het wel weten hoor als vlaming.

wat zou je weten als vlaming, zou je bij nl willen horen of niet? =)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 22:11
Verwijderd
Citaat:

Die tol hadden ze toch al afgekocht toen ze nog niet zo lang bestonden?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 08:00
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik had nooit onafhankelijk willen worden, bufferzone tegen de spanjolen of niet, bovendien zou ik als hollander er niets op tegen hebben de vlamingen landgenoten te noemen, zeer vriendelijke mensen over het algemeen.

Citaat:
Die tol hadden ze toch al afgekocht toen ze nog niet zo lang bestonden?
je hebt gelijk
zo dan, zonder tol (of gewoon heel het gebied volplempen met havens, dat zou hamburg leuk vinden):
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tolter2.jpg (75.9 KB, 8x gelezen)
Oud 17-11-2008, 19:45
De Veroorzaker
Citaat:
als ik vlaming was dan zou ik al dat geld van wallonie terug willen en er een prachtig land van maken, want dat had het al lang kunnen zijn, laat die walen maar in de stront zakken met hun eeuwige gemekker
Oud 17-11-2008, 21:30
Elle
Elle is offline
Citaat:
als ik vlaming was dan zou ik al dat geld van wallonie terug willen en er een prachtig land van maken
wat zijn dromen toch mooi
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 21:38
T_ID
T_ID is offline
Wat ik van beiden vind? Tja, wat is er over volken als collectief te zeggen? Niet veel toch. Wel vind ik de figuren die die hele taalstrijd serieus nemen ronduit zielig. Met als toppunt van infantiliteit een rel dat in een dorpje rond Brussel ergens Nederlandse verkeersborden stonden, en de Frans sprekende Forensen die van Frans gebied naar Frans gebied reden dat niet leuk vonden.
Oud 17-11-2008, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Wat ik van beiden vind? Tja, wat is er over volken als collectief te zeggen? Niet veel toch. Wel vind ik de figuren die die hele taalstrijd serieus nemen ronduit zielig. Met als toppunt van infantiliteit een rel dat in een dorpje rond Brussel ergens Nederlandse verkeersborden stonden, en de Frans sprekende Forensen die van Frans gebied naar Frans gebied reden dat niet leuk vonden.
haha! wiggerdiword ik sluit mij daar bij aan
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 22:25
Laisve
Laisve is offline
Kijk eens op forum.politics.be... daar is 't vol van belgen met een mening (wie weet vind je ook nog een goed doordachte, je weet maar nooit)
Oud 19-11-2008, 15:45
De Veroorzaker
Citaat:
wat zijn dromen toch mooi
en wat zijn dit soort opmerkingen toch zinloos
Oud 19-11-2008, 18:10
Verwijderd
belgen weten over het algemeen erg goed van bier brouwen. Meer hoef ik er niet van te weten
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 13:53
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik vind u maar ne raar manneke.

een.
een raar manneke
ne rare man
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 13:12
Verwijderd
Mijn vlaamssarcasme is jou niet opgevallen zie ik.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 07:34
hookee
hookee is offline
Is dit topic nou nog steeds open? Wat is de stelling of nieuwswaarde nou eigenlijk?
De meeste topics van dit kaliber houden het minder lang dan 2 replies uit.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 20:34
arPos
arPos is offline
Citaat:
Is dit topic nou nog steeds open? Wat is de stelling of nieuwswaarde nou eigenlijk?
De meeste topics van dit kaliber houden het minder lang dan 2 replies uit.
2012 de nederlanden-waalse oorlog
Reageren

Regels voor berichten