Citaat:
Wat bedoel je exact met 'een map sluiten'? In tegenstelling tot bestanden moet je een map niet sluiten als je gedaan hebt met het veranderen van de inhoud. Een map blijft steeds toegankelijk voor alle gebruikers (kort door de bocht dat toch; de dingen die wel kunnen zijn alleen-lezen markeren (FAT-partitie; dus externe harde schijven, USB-sticks, geheugenkaartjes, ...) ofwel op NTFS met Access Control Lists (dit zijn de machtigingen)). Mijn vermoeden zegt dat beide dingen wel vanuit VB.Net te doen zullen zijn (maar mijn gevoel zegt dat dat niet zo simpel zou kunnen zijn, vermits het hele rechtenbeheer van Windows niet zo simpel ineen zit; dus best eerst wat manueel mee spelen als je XP Pro hebt (makkelijk delen uitzetten in je mapopties), voor Vista weet ik niet vanaf welke versie je zelf veranderingen kan aanbrengen).
Wat wil je eigenlijk bereiken met dat sluiten van die map, misschien kunnen we je dan wat verder helpen?
|
Welja, ik wou gewoon proberen met een programmetje te schrijven met VB.net.
En dan te koppelen aan een map zodat als je die map wilt openen dat het vb.net programma zou opstarten.
Een ID en Pass vraagt en als de pass niet klopt dat de map sluit, waardoor hij eigenlijk "ontoegankelijk" zou zijn.
Eingenlijk wil ik er ook nog bij zeggen, dit is niet echt de bedoeling om mappen te kunnen beveiligen, maar gewoon om bij te leren. ^^.