Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik denk dat het budget van Helmond en Omniworld redelijk gelijkwaardig zijn, Helmond is maar een arme club hoor. ![]() Ik volg de Jupiler League goed. Zwolle heeft een goed team, maar Cambuur ook. Helmond en Omniworld zijn allebei ordinaire counterploegjes die niets in de play-offs te zoeken hebben. Dat het verschil op de ranglijst tussen Helmond en Omniworld zo groot was, wist ik niet en verrast me wel een beetje ![]() ![]() Bij Cambuur hebben ze de kolder in de kop, een beetje de trainert ontslaan na twee verliespartijen. Maar daar zit Menzo nu, die krijgt de boel wel aan het voetballen. Ik begrijp je redenatie wel hoor Wolter, maar ik keek absoluut niet op van de uitslagen en ik durf mezelf wel een kenner van de Jupiler League te noemen. ![]() |
![]() |
|
Uitslagen van woensdag:
De Bataven - Excelsior 0-1 FC Emmen - FC Twente 0-5 MVV - sc Heerenveen 0-3 De Treffers - De Graafschap wnv 3-4 GVVV - NAC Breda 1-3 VVV-Venlo - FC Volendam wnv 2-3 Kozakken Boys - WKE wnv 1-2 Spakenburg - Telstar 0-1 HSC'21 - Sparta R'dam 1-2 Capelle - Roda JC 2-4 Ajax (Ama) - Vitesse 0-2 Sparta Nijkerk - FC Lienden wnv 1-2 Quick Boys 2 - FC Eindhoven 0-3 Feyenoord wnv - TOP Oss 3-0
|
Uitslagen van donderdag:
Be Quick 1887 - NEC 0-5 Hollandia - FC Groningen 2-3 Jong FC Twente - ADO Den Haag 1-4 Papendrecht - Haaglandia/SW wns 3-3 Ajax - FC Utrecht 2-0
|
Clubs in de derde ronde:
Eredivisie (16): ADO Den Haag Ajax AZ Feyenoord De Graafschap FC Groningen sc Heerenveen NAC Breda NEC PSV Roda JC Sparta Rotterdam FC Twente Vitesse FC Volendam Willem II Eerste divisie (10): AGOVV Apeldoorn sc Cambuur FC Den Bosch FC Dordrecht FC Eindhoven Excelsior Fortuna Sittard FC Omniworld RKC Waalwijk Telstar Amateur (6): Achilles'29 Haaglandia/SW HHC Hardenberg FC Lienden Rijnsburgse Boys WKE
|
PROGRAMMA DERDE RONDE KNVB-BEKER
Roda JC - Willem II AZ - PSV Sparta Rotterdam - SC Cambuur Leeuwarden Excelsior - FC Den Bosch FC Eindhoven - FC Twente WKE - De Graafschap HHC - Feyenoord SC Heerenveen - Haaglandia FC Volendam - Ajax FC Lienden - Vitesse FC Omniworld - NAC Breda NEC - Rijnsburgse Boys ADO Den Haag - Fortuna Sittard AGOVV Apeldoorn - FC Dordrecht Telstar - FC Groningen RKC Waalwijk - Achilles '29
|
Ja, dat is behoorlijk klote. Dat heeft ons 2 finales gekost denk ik, ik blijf erbij dat de halve finale AZ uit doorgestoken kaart was, maar verder is er naar mijn mening een eerlijke loting. Maar we mogen nu niet klagen met de loting denk ik.
AZ - PSV is trouwens een mooie affiche.
|
Gisteren zijn de eerste wedstrijden van de derde ronde gespeeld en om eerlijk te zijn vond ik de teams die tegen amateurploegen of veel lager geklasseerde ploegen speelden allemaal gruwelijk tegenvallen en geen van hen verdiende het om door te gaan.
RKC Waalwijk - Achilles'29 1-2 Verdiende uitslag. RKC heeft minstens 5 kansen alleen voor de keeper om zeep geholpen, liep er inspiratieloos bij en had geen enkele vechtlust NEC wnv - Rijnsburgse Boys 1-0 Dat NEC een verlenging nodig had lijkt al genoeg te zeggen, maar dat dit doelpunt uit een vrij makkelijk gegeven strafschop komt doet nog meer afbreuk aan de zege. Rijsburg had moeten winnen, want naast een gemiste strafschop en een schot op de paal hebben ze zeker 3 hele goede kansen gehad en gestreden voor wat ze waard zijn FC Omniworld - NAC Breda 0-1 Wederom een aanfluiting voor het hoger ingeschaalde team. Onmiworld maakte het spel, kreeg de kansen en had verdiend om te winnen. Een doelpunt van Amoah in de blessuretijd zorgde voor de knock-out. Roda JC - Willem II 1-0 Slappe wedstrijd. Beide teams leken zich te sparen voor de competitie en bij Willem II kreeg na rust de hele voorhoede rust (of waren ze misschien echt opeens alle drie gebelesseerd?). Het enige doelpunt viel na geklungel in de verdediging van Willem II. WKE - De Graafschap 2-4 Ook De graafschap schatte zijn tegenstander te zwak in. Na een snelle 0-3 kwam WKE terug tot 2-3, wat het tot kort voor tijd bleef. AGOVV Apeldoorn - FC Dordrecht 2-3 Een echte bekerwedstrijd. De mooiste van afgelopen avond. Hier werd gestreden voor de overwinning, met een uiteindelijk verdiende winnaar. Excelsior - FC Den Bosch 2-0 Gelijkopgaande wedstrijd, veel strijd en tot 8 minuten voor tijd doelpuntloos. Excelsior wist door te drukken op het einde, met een erg mooi doelpunt van de debuterende Benard.
|
Dit was mijn benzine en tijd niet waard. Wat een kutwedstrijd en een schandalige prestatie van NAC. Wel heerlijk kunnen lachen na de 0-1 "10,10,10,10 ze krijgen voetballes"
Totaal onterecht gewonnen, wat me opzich geen reet interesseert, maar onterecht winnen tegen een club die laatste staat van het betaalde voetbal...
|
Oh man, vanochtend uitgelachen door de Ajacieden op school. Wat ga ik morgen toch plezier hebben
![]() En Vitesse eruit door amateurs ![]()
|
Ohja, uitslagen van woensdag
![]() FC Volendam wnv - Ajax 1-0 Slechte wedstrijd, inspiratieloos Ajax, onmachitg Volendam en de ploeg die het minst een vloek over zichzelf afriep heeft gewonnen sc Heerenveen - Haaglandia/SW 7-0 Eindelijk een ploeg die heeft laten zien hoe je tegen amateurs kunt spelen. Makkelijke overwinnen, maar Sibon is nog steeds jammerlijk uit vorm. Sparta R'dam - sc Cambuur 2-1 Aardige wedstrijd van Sparta, al had er meer ingezeten voor Cambuur. FC Eindhoven - FC Twente 2-3 Twente kwam snel en makkelijk op 0-3, daarna hebben ze vee gas teruggenomen, net genoeg om een 3-3 in de slotminuten te voorkomen. ADO Den Haag - Fortuna Sittard 4-1 Hoort Fortuna nog wel thuis in het betaalde voetbal? Niet met het spel wat ze gisteren lieten zien. Het was zwak en zelf bij een 3-0 achterstand bleven ze met 10 man achter de bal staan. Telstar - FC Groningen 0-3 Groningen speelde prima tegen een onmachtig Telstar. De Zweden hebben wel een hele grote invloed daar, kan ze mogelijk nog in de problemen brengen in de toekomst wanneer één van de drie weggekocht wordt. FC Lienden Vitesse 1-0 Tsjah, wat kan je hier over zeggen? Vitesse speelde bar en bar slecht en heeft zich volledig in de luren laten leggen door de ploeg van Hans Kraay Jr. 3 jaar geleden nog een middenmoter ind e 4e klasse, nu gewonnen van Vitesse. Way to go daar in Arnhem. AZ wnv - PSV 1-0 Strijd, goed voetbal en kansen waren er volopaanwezig, net als een paar overtredingen die eigenlijk niet onbestraft hadden moeten blijven. AZ swingt weer zoals ze 2 jaar geleden deden en is misschien wel de sterkte ploeg in de beker dit jaar. HHC Hardenberg - Feyenoord 1-5 Matige wedstrijd Feyenoord, toch verdiend gewonnen. Jammer van alle blessures dankzij Kocks.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 13-11-2008 om 22:04. |
![]() |
|
Loting 4e ronde:
Roda JC - FC Lienden ADO Den Haag - FC Twente Feyenoord - Heerenveen NEC - Sparta FC Dordrecht - De Graafschap NAC Breda - FC Groningen AZ - Achilles'29 FC Volendam - Excelsior
|
Verwijderd
|
Kraay: 'Meest waardeloze loting ooit'
Hans Kraay jr. baalt van de bekerloting die zijn FC Lienden heeft gekoppeld aan Roda JC. ,,Dit voelt alsof ik ontslagen ben, dit doet zoveel pijn", zei de trainer van de Gelderse hoofdklasser tegen Omroep Gelderland. Voetbal Van onze verslaggever Kraay, die met Lienden stuntte door Vitesse uit te schakelen, sprak tegen Gelderse media van 'de meest waardeloze loting ooit'. ,,We mogen in een strafkamp naar Limburg. Daar worden we tegen de muur gezet en gefusilleerd. Afschuwelijk voor de spelers en supporters. Na één van de mooiste avonden van mijn leven heeft dit geen waarde. Het is net het uitzendbureau: het waren één mooie dagen. Die beker interesseert me gelijk geen moer meer. Zo sneu ook voor de jongens, zo sneu voor de fans. Niemand wil mee naar Roda JC. Geen enkele uitstraling, daar is niets te halen. Een drama voor onze club. Ziek ben ik hiervan." ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 18-11-2008 om 11:18. |
![]() |
|
Ik zag live (op TV) de wedstrijden van Ajax en PSV. Stiekem heb ik me toch wel geërgerd. Ajax was waardeloos vond ik. PSV - AZ viel wel mee, maar toch.. bekerwedstrijd zeker
![]()
|
Ja ik baalde wel. Ik hopen op 87 spierscheuringen en botbreuken bij az-psv, blijkt alleen Kromkamp geblesseerd te raken
![]() Achteraf maakte het niet uit, na zondag ![]()
|
|