Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2008, 17:41
Whateveryoulike
Whateveryoulike is offline
De meeste leerlingen van de basisschool/middelbare die hebben last van het huiswerk maken. De basisscholieren hebben het meest last met het leren van topografie, ze kunnen het niet alleen in hun hoofd bewaren!

Heb jij daar ook last van? Zo ja, welke vak?

Ikzelf zit op dit moment in Groep 8, het is niet echt een bloedgroep, ik vermaak me soms niet, ik ben snel met het werken, soms heb ik wel eens last van het leren van Topografie maar alsnog haal ik goede cijfer ervoor

En nu jij!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2008, 21:23
Verwijderd
Ik vind/vond het altijd lastig om woordjes te stampen. Vooral bij de talige vakken had ik daar problemen mee. In 4VWO met duits moest je stapels met woordjes leren die nergens voor nodig waren "schapenherder" etc. Ik mocht het toen in steeds kleinere stukjes doen wat natuurlijk nog vreselijker was en uiteindelijk mocht ik maar een werkstuk maken i.p.v woordjes leren om zo nog mijn cijfer iets omhoog te krikken.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 13:04
Soldaat14
Soldaat14 is offline
Ik weet nog dat ik me in groep 8 helemaal dood verveelde en niet wachten tot ik naar de middelbare school mocht Het plezier was er voor mij toch wel gauw af toen ik huiswerk kreeg, ook al vind ik het nu niet zo erg meer om te maken. Dat je het niet kan onthouden slaat nergens op, je geheugen is groot genoeg om alle stof van de hele middelbare schooltijd te kunnen bewaren, en meer. Iedereen die dat zegt wil het gewoon niet onthouden

Soms is het een kwestie van ouderwets stampen, maar bij duits gebruik ik een overhoorprogramma op de computer. Zo leer ik 130 woordjes D-N in ongeveer 15 minuten
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 11:07
Verwijderd
bestaat die dan soldaat? haha.. die hadden wij vroeger niet
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 11:58
Verwijderd
Citaat:
bestaat die dan soldaat? haha.. die hadden wij vroeger niet
Ja, hulde voor dat programma, al is het erinzetten bij teveel woorden al meerwerk dan het leren opzichzelf:
http://www.efkasoft.com/overhoor/overhoor.html
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 18:39
Soldaat14
Soldaat14 is offline
Jah dat klopt. het invoeren is minder maar het helpt om het tijden van tevoren te doen, elke keer 5 minuutjes ofzo
Dan heb je de woordenlijst er altijd al in voor je hoeft te beginnen met leren
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 21:15
Bertje B.
Bertje B. is offline
Woordjes stampen, definities vond ik juist geweldig. Met dit soort dingen haalde ik standaard achten en negens en voor Frans en Duits stond ik dan ook best goed. Maar ook ik had slechtere vakken uiteraard, wiskunde vond ik in 3 HAVO wel lastig en vanaf de 4e begon aardrijkskunde ook lastiger te worden.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 14:50
Iduna
Iduna is offline
Bloedgroep? Het is trouwens 'moeite hebben met' en 'last hebben van'.
Topografie vond ik erg leuk op de basisschool. Voor de moeilijkere namen, die ik moeilijk kon onthouden, verzon ik dan ezelsbruggetjes. Op de middelbare school had ik wel eens moeite met verbanden leggen bij geschiedenis, maar woordjes en definities leren was geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 20:50
Whateveryoulike
Whateveryoulike is offline
Citaat:
Bloedgroep? Het is trouwens 'moeite hebben met' en 'last hebben van'.
Topografie vond ik erg leuk op de basisschool. Voor de moeilijkere namen, die ik moeilijk kon onthouden, verzon ik dan ezelsbruggetjes. Op de middelbare school had ik wel eens moeite met verbanden leggen bij geschiedenis, maar woordjes en definities leren was geen probleem.
Het kan op elke manier, wij zeggen 'bloedgroep' dus het lastigste groep die je hebt gehad
Als het maar duidelijk is kunnen we ermee verder gaan!

Kunnen jullie me dan even de overhoor-programma geven, gewoon Nederlandse woordjes leren!

Greetz
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 21:40
xxChange
xxChange is offline
Ik was/ben zo'n raar genie dat alles in dr hoofd kan krijgen als het moet, dus als ik iets snap kan ik er in feite alles van onthouden, haalde dan ook standaard een 9 of 10 op woordjes. Maar toch, wiskundige en economische formules snapte ik dus niet altijd en kreeg ik dus ook niet zo makkelijk in mn hoofd, terwijl natuur- en scheikunde me wel weer redelijk makkelijk af gingen. Ooh ja, dat was wel vrij bagger, met scheikunde alle benamingen van chemische stoffen en formules uit je hoofd leren..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 10:32
marrel
marrel is offline
Ik vond alles wat ik echt moest stampen een hel. Topografie, woordjes bij engels duits en frans, dat lukte niet echt. Tegenwoordig heb ik daar nog steeds wel wat moeite mee, structuurformules en eiwitstructuren enzo, dat lukt niet echt. Maar dingen die ik heel interessant vind daar wil ik wel wat meer moeite in stoppen en ook in verband leggen met andere dingen en dan gaat het wel. Maar haal nog steeds heel makkelijk dingen door elkaar dan.
Oud 01-12-2008, 11:43
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Het gaat allemaal om de techniek van het opslaan. Helaas is ons onderwijs systeem daar niet op gebaseerd, je zult die techniek dus zelf moeten vinden/uitzoeken - eenmaal die techniek kennende kun je in principe alles zonder enige moeite opslaan. Ik zou zeggen: begin er dus vroeg mee.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 23:16
Verwijderd
Ik vond geschiedenis erg moeilijk. Ik begreep er op één of andere manier helemaal niets van. Hoe hard ik ooit één keer geleerd had, ik haalde nog slechts een 7. Ik denk dat het te maken had met het toepassen van de te leren begrippen. Heb het achterlijke vak ook maar meteen laten vallen wanneer het kon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten