Advertentie | |
|
![]() |
|
Ze mogen een verschil niet zomaar van je loon aftrekken. Net zoals bij andere schade aan de werkgever (bijvoorbeeld: je rijd een auto van de zaak in de prak) lijkt het me dat daarvoor sprake moet zijn van (ernstige) nalatigheid. Als er constant bovengemiddeld grote verschillen zijn kan dat duiden op slecht functioneren, maar dan praten we over een maand lang elke dag tig euro kwijtmaken.
Voor fib heeft dit dus geen consequenties.
||
Citaat:
Dat fouilleren was zo achterlijk. Die particuliere beveiliger heeft mijn borsten enzo netjes niet aangeraakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Winkelregelementen of evenementen enzo, van je wordt gefoillieerd is gewoon onzin. Deze regels kunnen niet boven de wet eindigen. Lang leve het legaliteitsbeginsel(art 7 EVRM, 16 GW en 1 SR), maar dat is nu niet de kern van de vraag ![]() |
![]() |
|
Ik heb laatst ook bij een groot evenement bij de muntenverkoop gezeten. Aan het eind van de dag had ik een kasverschil van -€9.60. Kasverschillen onder de €10,- werden als 'normaal' beschouwd. Ik zou je geen zorgen maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh en @ TS: bij ons was het ook altijd pas een 'probleem' vanaf € 10,-. Dit was wel in een winkel, long time ago, met de afrondingsverschillen etc. Vergissen is nog steeds menselijk, maar vanaf € 10,- wordt het wel wat serieuzer, bij mijn oude werk iig |
![]() |
|
![]() |
Supermarkt waar ik werkte was 't 5 euro ivm afrondingsverschillen. Daar krijgen de caissières natuurlijk wel te zien hoeveel ze moeten teruggeven (ze hoeven níks uit 't hoofd te doen) en hebben ze de tijd om elke klant stuk voor stuk te helpen. Ik denk dat voor zo'n evenement een grens van 10 euro inderdaad redelijk is.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb een paar jaar kassawerk gedaan en omdat wij afrondden (?) bij contante bedragen had je altijd wel een paar euro meer of minder aan het einde van je dag. Daarbij is het gewoon menselijk dat je incidenteel te veel of te weinig wisselgeld geeft, zeker bij drukte. Als de klant er dan niks van zegt... tja, jammer dan, kan gebeuren.
Over kasverschillen werd nooit moeilijk gedaan, het hoorde er bij en zelfs bij grote verschillen (wat een of twee keer is voorgekomen) is er nooit gedreigd met inhouding op het salaris. Helaas werkte het ook de andere kant op en mochten we het positieve verschil ook niet houden. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik werk bij een groot bedrijf en wij mogen ook maximaal 10 euro kasverschil hebben. meestel komt dat door afrondingsverschillen dat je toch wel een aantal cent of euro verschi hebt. Ik werk tegenwoordig bij de klantenservice en daar gaat het soms wel eens om grote bedragen en het kan gebeuren dat je door een verkeerde procedure mega bedragen als kasverschil hebt, maar die kunne ze gelukkig allemaal achterhalen. Er wordt niets van je loon afgetrokken, maar als je twee keer 10 euro kasverschil hebt moet je op gesprek komen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Toen ik bij de c1000 werkte, was er niks aan de hand als je tekorten had, maar natuurlijk het liefst zo min mogelijk tekort. Ze vonden hoge overschotten aan de andere kant ook niet altijd fijn.
Als je een paar keer goed draaide, kreeg je een cadeaubon. Op zich wel leuk, heb veel cadeaubonnen gehad.
|
Ik heb wel eens een kasverschil gehad van 50 euro en een keer een kasverschil van 32 euro. Die 50 euro bleek een wisselfout van de manager, de 32 euro een fout uitgezet aantal koppen (dmv het tellen van wat over was, werd bepaald hoeveel geld er in je kassa moest zitten).
Hiermee probeer ik enkel te zeggen: het zou wel heel raar zijn als ze kasverschil direct bij jou komen verhalen. Er kan zoveel meer aan de hand zijn. Wie zegt dat jouw kassa wel het wisselgeld bevatte (voor aanvang) wat zij noemen?
||
Citaat:
Gelukkig heb ik niks gehoord ![]()
|
Iedereen maakt fouten. Ik heb ook eens een kasverschil van €50,- op m'n geweten gehad omdat ik een briefje over het hoofd had gezien tijdens het tellen. Met natellen blijkt het er dan weer gewoon. Ook had ik eens +€1000, maar toen had mijn manager de binnengekomen waardetransport niet even keurig met de kas verrekend.
Alles is al gezegd: alleen bij slecht functioneren, dus regelmatig grote aantallen kasverschillen veroorzaken, kan leiden tot ontslag. In dit geval twijfelden ze mogelijk aan je kunnen, maar trek het je niet aan. Rond de €10,- is inderdaad (ook op mijn werk) gangbaar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|