Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik sorteer niks (de weinige cd's die ik heb vind ik ook zo wel terug en boeken ehrken ik gewoon) maar het is wel meestal netjes op mijn kamer. Met rommel kan ik me niet goed concentreren. Mn kast is wel meer een zooi, het meeste hangt op hangers want net als katje vind ik opvouwen nutteloos. Stofzuigen e.d. doe ik wel veel te weinig.
|
![]() |
|
Ik ben echt een chaoot. Mijn kamer is een grote zooi, kleren liggen overal en nergens, schoolzooi raak ik altijd kwijt omdat ik ze op het kastje leg, waar vervolgens nog 694 dingen op komen te liggen. De boeken die ik vaak lees liggen op 3 stapels naast mijn bed. Voornamelijk omdat wanneer ik opgeruimd heb het zich te snel weer opstapeld, en ik te lui ben om ze meteen als ze uit zijn in mijn kast te leggen. Ik neem me al 2 weken voor om het te gaan opruimen, maar het wil nog niet helemaal lukken. Ik ben niet graag op mijn kamer, ik slaap er alleen dus waarom opruimen? Mijn kledingkast staat beneden, en daar probeer ik enige orde in te houden, maar dat lukt eigenlijk niet zo best.
Onze huiskamer is wel echt een fijne kamer. Daar staat ook mijn laptop, en huiswerk maak ik ook altijd beneden op de bank. Soms resulteert dit in een hele bank bedolven onder boeken en ergens daaronder zit ik dan nog. Ik houd wel van gezellige zooi, maar de post sorteer ik altijd en ik kan ook niet tegen vieze afwas op het aanrecht. Onze 'keukentafel' blíjf ik opruimen tegenwoordig, omdat we aan het opruimen zijn, maar het spul nergens echt kwijt kunnen en het dus maar op de keukentafel leggen om 'dan nog een plekje te vinden'. Na een dag verplaats ik het dan naar de berging, want ik houd van eten aan tafel. Alleen de rest hier thuis niet zo.
|
Verwijderd
|
In mijn kast liggen alleen kleren die ik niet meer draag. de rest door elkaar op een kastje voor m'n bed en in wasmanden. De vloer is bezaaid met vuile kleren en andere rommel.
De huiskamer is meestal wel oke, maar de laatste weken is het hier weer verschrikkelijk. ik heb een kleed dat heel erg pluist en overal ligt stof en pluizen. Ook zwerven er allemaal kleren en afwas door de kamer. Het is allemaal mijn rommel, mijn vriend ruimt zijn eigen dingen wel op. Ik erger me soms weleens aan de rommel maar ik ben meestal te lui om er iets aan te doen. Maar het meeste van de tijd kan het me weinig schelen. |
![]() |
|
Mijn DVD's staan keurig op alfabetische volgorde en dat verandert nooit.
Verder is het hier een teringzooi. Overal liggen lege bierblikjes, boeken, CD's, kleren, documenten en verrassend veel plastic zakken. Ik stoor me er wel aan, maar ja, de kaboutertjes ruimen het niet op. En ik ook niet.
|
Ik ben in mijn manier van werken enzo vaak heel chaotisch, dat probeer ik dan te compenseren door de ruimte om mij heen ordelijk te houden. Ik kan echt niet op mijn kamer fatsoenlijk werken als 't een troep is, dus voor ik huiswerk op mijn kamer maak moet ik eerst alles opruimen (sog
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Mwa. Mijn kleding houd ik altijd netjes bij. Was in de wasbox, schone was hangt netjes in de kast maar daar helpt mama ook wel wat aan mee (a)
Verder is mijn bureau wel een plek waar elke dag wat rommel bij komt op dagen dat ik daar niet hoef te werken (lees 29 dagen in de maand ofzo) maar daar blijft het ook bij. Niet op de grond of onder het bed of wat dan ook. En iedere maand ruimen we dan maar op en een keer stoffen en in de vakanties poetsen ![]() Mijn kast/la is wel te klein voor de spullen die ik heb dus dat ligt er een beetje ingeduwt....
|
![]() |
Haha. Bij mij is het over het algemeen een rommel. In de zomervakantie kreeg in een nieuwe kast en toen had ik mijn kleren er heel netjes opgevouwen ingelegd. Een vriendin van mij heeft daar toen met haar mobiel een foto van gemaakt en gezegd: 'De volgende keer dat ik hier kom ziet het er zo netjes niet meer uit.'
![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is bij mij een chaos meestal, dvd's, boeken en cd's staan niet op alfabet, wel auteur bij auteur of serie bij serie. Mijn bureau is vreselijk troepig, er ligt vanalles wat er niet thuishoort en die rotzooi krijg ik ook niet weg. Mijn studeerkamer is ook een chaos, maar ik kan altijd alles vinden, hoewel er wel vanalles op de grond ligt, tassen, papiertjes, inpakpapier, boeken etc. De woonkamer daarentegen is vrij opgeruimd. Er staan ook weinig spullen daar maar behalve een dressoir waar souvenirs in staan slingert er weinig rond. De slaapkamer is ook wel aardig, er ligt wel altijd een paar sokken op de grond en wat kledingstukken. Mijn klerenkast is op zich wel opgeruimd, de dingen die hangen zijn netjes en broek bij broek, bloes bij bloes etc. Voor mijn ondergoed heb ik drie verschillende bakken, een voor bh's een voor onderbroeken en een voor sokken, maar dat ligt altijd allemaal door elkaar. Dat geldt ook voor de kleding die op de planken ligt, ik vouw het altijd wel op maar ik moet proppen om mijn kast dicht te doen dus dan is dat ook weer over.
Voor mijn studeerkamer geldt dat wat AllureV zegt: Ik kan het altijd heel opgeruimd doen laten lijken. |
![]() |
|
CD's staan per artiest en op genre, maar niet alfabetisch. Alles ligt recht, elke avond ruim ik de zooi van de dag weer op. Klerenkast is wel een bende, maar dat komt omdat de kast heel irritant is ingericht en ik hierdoor niet overal goed bij kan, waardoor bij het ene eruit halen de rest weer overhoop raakt. Geen geduld om dit op te ruimen, dus grote berg mouwen en shawls enz door elkaar.
|
![]() |
|
Mijn kamer is standaard een klerenzooi. Overal liggen letterlijk kleren. Kleren die ik nog maar 1 dag heb gedragen die ik niet weer op wil vouwen. Die liggen op mijn bureaustoel als ik slaap en op mijn bed als ik in mijn bureaustoel zit.
Mijn cd's zitten in een overvolle doos met 2 laden en alle cd's die ik momenteel graag luister liggen daarbuiten. Eigenlijk ligt alles in mijn kamer verspreid. Papieren, tijdschriften, schoenen, plastic tasjes, tekenspullen, handdoeken. Mijn kledingkast ziet er niet zo heel nuetjes uit want ik ben echt te lui om alles netjes op te vouwen, Bovendien is mijn bureau bijna nooit helemaal leeg dus heb ik ook niet zo heel veel plek om dingen echt op een oppervlakte op te vouwen. Wel ligt alles gecatagoriseerd, zo ongeveer dan, op soort. Rokjes bij rokjes, pyamas bij pyama's, shirts met lange mouwen, korte mouwen, hemdjes, spijkerbroeken, sokken, ondergoed, onogelijke warme truien, enzovoort.
|
Verwijderd
|
Mijn kamer is best wel een rotzooi, maar meestal stoor ik me daar niet aan. Kleren die ik pas een dag heb aangehad gooi ik meestal over een stoel, dingen die echt vies zijn gaan meteen de wasmand in. De vloer ligt meestal bezaaid met opdrachten en aantekeningen voor school, omdat ik 's avonds mijn schooltas leeggooi en dan geen zin meer heb om het allemaal netjes op een stapeltje te leggen. Cd's die ik niet meer luister liggen in de kast, de andere zitten in een cd-rekje maar de meeste liggen daar bovenop omdat er niet genoeg plek is. Onder een plank prop ik plastic tassen en dingen waarvan ik zo gauw niet weet wat ik ermee moet. Verder heb ik vooral heel veel teken- en schilderspullen die overal op de vloer en op mijn bureau liggen en die maken ook dat het er erg rommelig uitziet. Ik heb wel een laadje voor belangrijke dingen die ik dus niet kwijt wil raken, zoals foto's, grote schoolopdrachten, kaarten, dagboeken, en pasjes enzo (een portemonnee heb ik ook niet). Eens in de zoveel tijd heb ik het helemaal gehad met de rotzooi en ga ik uitgebreid opruimen, maar meestal is daar na twee weken niks meer van te zien.
|
![]() |
|
Mijn kamer is een grote puinhoop, ertussen leef ik, en mijn cavia. Kleren liggen overal, schilderspullen ook, en blaadjes met aantekeningen, gedichten en verhalen en zelfgeschreven muziekstukken. Ergens ertussen staat mijn versterker en mijn microfoon zit altijd op mijn standaard, zodat ik hem niet kan kwijtraken. Mijn schooltas is een puinhoop, en mijn kluisje op school ook. Mijn kledingkast gaat wel, ik gebruik hem nooit. Mijn kastje met spiegel en make-up enzo is wel redelijk, maar overal op de grond ligt zooi. Er is precies een paadje van de deuropening naar m'n bed, en naar m'n bureau. Langs mijn caviakooi naar mijn spiegelkast, verder kun je nergens lopen.
![]() En eens in het halfjaar hou ik een grote schoonmaak en dan is het binnen een maand weer netzo als het ervoor uitzag.
|
Ik ben vrij netjes, maar vanwege chronisch ruimtegebrek lijkt het toch altijd wat rommelig. Ik zet en leg alles wel netjes in kasten, vouw mijn kleren op voor ik ze in de kast doe, en in mijn boeken en dvd's zit een persoonlijke logica die ik niet uit kon leggen al zou ik het willen. Ik houd alles schoon, maar doordat ik midden in een zandbak woon mag ik drie keer per week stofzuigen. Minder doe ik niet aan, want ik heb een hekel aan zand aan mijn voeten. Al met al wordt het vaak rommeliger dan ik zou willen, en als ik meer boeken koop mag ik extra opslagruimte gaan zoeken (die ik overigens al heb bij mijn vriend).
|
Verwijderd
|
Mijn plek varieert tussen "enigszins in te leven" en "er is iets ontploft". Mijn bureau is een godse klerezooi, kwasten en zooi dat 'work in progress' is, de laatste tijd is het iets beter geworden in de buurt van mijn bed, temeer omdat ik 3 van die grote rolbakken heb waar alle extra zooi ingetyft kan worden. En dat gebeurt. En achter het hoofdeinde van mijn bed, waardoor je toch met zijn 3en comfortabel aanwezig kan zijn. 1 op bed, 1 op stoel, 1 op bureaustoel, als ik een recente foto had had ik hem gepost, maar die is er niet.
|
![]() |
|
mijn huis is de middenweg tussen netjes en zooi. Ik blijf namelijk constant opruimen en schoonmaken, maar ik heb het zo druk en ben zo weinig thuis dat bij mij het hele *proces* verspreid over meerdere dagen gaat. (dus dweilen, stofzuigen, badkamer schoonmaken, rommel opruimen) Meestal doe ik 1 klusje per dag. En dat is dan helemaal netjes en op de andere *schoonmaak/opruim-stations* hopen de spullen zich op tot het aan de beurt is om uitgemest te worden
|
ik besteed zóveel tijd aan kamer opruimen, maar het werkt op de een of andere manier niet, ik kan twee uur bezig zijn met opruimen maar na een half uur is het weer een klerezooi.
ik ga op kamers en ik heb bedacht dat ik gewoon huge kasten nodig heb met veel laatjes en vakjes en planken en dergelijke. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij mij is het meestal een rommel. Ik mik al m'n kleren gewoon de kast in. Tenminste als ik besluit dat ik o de bank wil zitten, anders liggen ze daar.
Verder is het op m'n bureau een weerwar van zakken chips, dozen koek, flessen wijn, lege flessen wijn, lege flessen cola, half lege flessen rum en wodka, papier, adglaasjes en ontbijtspullen. De grond is redelijk leeg, zodat ik me wel kan verplaatsen door m'n kamer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het zelf altijd wel meevallen wat slordigheid betreft, omdat ik het veel erger heb gezien bij anderen, maar ik ben wel een beetje slordig ja. Ik heb vooral een hekel aan borden en glazen gelijk afwassen, die staan dus her en der over mijn kamer verspreid.
M'n kleren berg ik niet eens op in m'n kast, ik mik ze op mijn stoel, die ik nu maar omgedoopt heb tot 'de stoel waar ik al mijn kleren op mik'. ![]() Verder ligt mijn bureau vol met, tja, spullen. En de vloer met boeken en tijdschriften, lege bierflesjes en tassen. En toch, geloof me, in het echt is het minder erg dan het klinkt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik doe altijd alsof het netjes is, maar alles wat achter deuren zit is een enorme puinzooi. Ik had eerst altijd een kast waar ook echt alles uitviel als je de deur opendeed.
![]() ![]() |
![]() |
|
Mijn vader vindt altijd dat het er bij mij uitziet alsof er een bom ontploft is, maar als ik sommige verhalen hier lees dan valt het bijzonder mee
![]() Ik sorteer m'n kleding op type kleding (broeken, truien, shirtjes, ondergoed, etc.) en vouw het op. Ik haal wel regelmatig 10 kledingstukken uit m'n kast voor ik weet wat ik draag en gooi het dan op een stoel. Die kleding ruim ik dan na ongeveer een week weer m'n kast in. M'n bureau bevat altijd meerdere stapeltjes met nog-op-te-ruimen papieren. Ongeveer één keer per maand, als de stapels allang geen stapels meer zijn, maar mijn gehele bureau bezaaien en ik er al allerlei andere spullen bovenop heb gegooid, ruim ik dat op. Dan wordt het wel gelijk weer helemaal keurig. M'n boeken zijn niet gesorteerd, maar staan wel netjes op één plank. Over het algemeen is het dus wel rommelig, maar geen teringbende. En als ik opruim, doe ik het meteen goed en is het echt enorm geordend (voor 1 dag).
|
|