Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2008, 00:08
Verwijderd
Misschien dat jullie hier wat goede tips voor mij hebben, want ik zoek natuurlijk wel degelijke werken.

mythologie & cultuur:
Griekse/Romeinse
Germaanse
Indiaanse (Native Americans)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2008, 08:37
Larry Flint
Larry Flint is offline
imme dros maakt altijd eigen versies van griekse/romeinse mythologie, vaak wel voor kinderen maar misschien ook wel wat voor volwassenen?

zoek je trouwens informatieve boeken of romans? anders is de metamorphosen van ovidius natuurlijk ook ideaal voor romeinse mythen?

informatieve boeken lijkt me prima te zoeken met de catalogus pagina van de bieb ofzo?
Oud 09-12-2008, 14:56
Verwijderd
Informatief ja. Het ging mij voornamelijk om tips/meningen van mensen. Die vind je niet echt in de computer van de bieb.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 00:58
Zozozo
Zozozo is offline
Een echte aanrader op het eerste gebied is The Greek Myths van Robert Graves voor zover je die nog niet kende.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2008, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Een echte aanrader op het eerste gebied is The Greek Myths van Robert Graves voor zover je die nog niet kende.
Ik ben eigenlijk niet zo'n typische lezer. Dus mij is niets bekend. Daarom vroeg ik ook om tips want ik wil gelijk bij de beste schrijvers beginnen. Bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2008, 10:20
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik ben eigenlijk niet zo'n typische lezer. Dus mij is niets bekend. Daarom vroeg ik ook om tips want ik wil gelijk bij de beste schrijvers beginnen. Bedankt voor de tip.
Let wel op bij het lezen van de interpretaties van Graves zelf. Graves is namelijk nogal geobserdeerd door drie-eenheden, oergodinnen, de maan en de rol van palmbomen. Als je dat weet te negeren, is het een uitstekend overzichtswerk.
Oud 11-12-2008, 14:16
Verwijderd
http://www.amazon.com/Earth-Shall-We.../dp/080213680X

Het is meer geschiedenis, maar de mythologie en cultuur komen zeker aan bod en het voordeel is dat je op deze manier kunt zien hoe de enorme hoeveelheid aan culturen veranderd is sinds de Europeanen er zijn en hoe het er tegenwoordig nog voor staat. Staat wel vol met allemaal ellendige oneerlijke wreedheden, maarja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten