Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2008, 14:37
Verwijderd
Ik heb op mijn laptop Windows geïnstalleerd, maar nu kan ik geen draadloze verbinding meer maken, in de help staat dat ik bij netwerkverbindingen moet kijken, maar daar staat alleen iets over de verbinding met een draad (die het wel doet). Onder Ubuntu en Vista kon ik wel meteen verbinding maken, maar met XP dus niet. Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2008, 15:23
Koning
Koning is offline
Vermoedelijk de stuurprogramma's van de draadloze netwerkkaart installeren. Zou maar eens even een blik bij apparaatbeheer werpen.
Oud 01-12-2008, 17:06
ILUsion
ILUsion is offline
Inderdaad zal je waarschijnlijk de drivers niet hebben staan. In het apparaatbeheer kan je misschien wijzer worden door te kijken bij welke apparaten er als onbekend bestempeld worden (met een uitroepingstekentje bij, dacht ik). En anders op je Vista/Ubuntu uitzoeken welke draadloze kaart je hebt en daarvoor op internet drivers zoeken voor XP als je geen bijgeleverde cd zou hebben liggen.
Oud 02-12-2008, 14:15
Verwijderd
Uit mijn hoofd (ik zit op school) was dat oa ethernet, waar kan ik (het liefst gratis) een driver vandaan halen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2008, 14:33
M@rco
M@rco is offline
De site van de fabrikant van de kaart.
Oud 02-12-2008, 15:12
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Uit mijn hoofd (ik zit op school) was dat oa ethernet, waar kan ik (het liefst gratis) een driver vandaan halen?
Ethernet is slechts een technologie voor netwerken en beslaat eigenlijk bedrade netwerken (al wordt het soms ook algemeen gebruikt om netwerk aan te duiden). Daarmee ben je dus eigenlijk niets wijzer. De drivers haal je wel van de website van de fabrikant, en zijn over het algemeen gewoon gratis (enkel Bluetooth-hardware was daarop een uitzondering, vermits de drivers voor Bluetooth in het verleden gebruik maakten van een eigen stack (dat is software die er kort door de bocht voor zorgt dat verschillende applicaties en verschillende apparaten tegelijk kunnen communiceren), terwijl die sinds Windows XP SP2 in Windows inzit).
Oud 05-12-2008, 16:53
Verwijderd
Hij doet het weer, bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten