Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2008, 21:35
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik heb sinds deze zomer een klein eigen bedrijfje opgezet waar ik tussen de 6 en 9 euro per dag mee verdien (op huisdieren passen van mensen die op vakantie zijn).
Meestal heb ik hoogstens 2 klanten per dag en dat niet de hele maand (ligt er natuurlijk aan wanneer veel mensen op vakantie gaan). En heb tot nu toe niet meer dan 14 euro per dag verdiend.

Is dit legaal? Hoeveel mag ik (in 2009) maximaal belastingvrij verdienen?
En moet ik me verplicht inschrijven bij de Kvk of iets dergelijks?
Oud 03-12-2008, 21:41
Verwijderd
Eigenlijk moet je je inschrijven bij de KvK en aanmelden bij de BelastingDienst (en nee, dat gaat niet automatisch als je je bij de KvK inschrijft, tenzij je in omgeving Utrecht woont) als ondernemer. Doe je dat niet, ontduik je in principe de belasting.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 21:55
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Maar is het dan niet te weinig wat ik verdien, om me bij de belastingdienst aan te melden?
Ik snap er de ballen niet van
Oud 03-12-2008, 22:02
Verwijderd
Ze hebben daar geen inkomensgrens aan gesteld. Als je ondernemer bent, moet je je aanmelden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 22:04
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Ze hebben daar geen inkomensgrens aan gesteld. Als je ondernemer bent, moet je je aanmelden.
En kost dat geld of iets? je mag me uitlachen hoor
Oud 03-12-2008, 22:05
Verwijderd
Nee, dat is gratis. De formulieren zijn hier te vinden.
Je kunt ze openen en aanpassen met Adobe Acrobat Reader.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 22:21
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Nee, dat is gratis. De formulieren zijn hier te vinden.
Je kunt ze openen en aanpassen met Adobe Acrobat Reader.
Bedankt
Staat er ook ergens hoeveel je belastingvrij mag verdienen?
Oud 03-12-2008, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Bedankt
Staat er ook ergens hoeveel je belastingvrij mag verdienen?
Ongetwijfeld
Eigenlijk moet je dat boekwerk even bestellen bij de BelastingTelefoon, is gratis en héél handig. Iets van Ondernemer blahblah. Dik boekwerk, weet de titel niet meer precies, maar dat staat allemaal in het systeem van de BelTel.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 12:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Inschrijven bij de KvK is bij mijn weten niet gratis hoor. Ik betaal er elk jaar een klein bedrag voor. Weet ff niet hoeveel maar zal binnenkort wel weer komen voor 2009.
Oud 04-12-2008, 13:00
Adore
Adore is offline
Even berekend dat een eenmanszaak (hier ga ik maar van uit) per jaar ongeveer €40,- betaalt. Da's per maand €3,33, dat moet het bedrag toch niet zijn om alles voor af te blazen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 14:48
Stefanie
Stefanie is offline
Je mag jaarlijk 6500 bijverdienen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 22:43
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Dat is in principe best veel, 6500
Oud 05-12-2008, 15:52
Balance
Balance is offline
Doe je dat alleen in de zomer of het hele jaar door?
Als het alleen in de zomer is zou ik persoonlijk de moeite van het melden niet nemen voor 14 (max.) per dag.. Dan is het net zoiets als oppassen op iemands kinderen.
Oud 05-12-2008, 19:34
Verwijderd
Dat ga je toch niet opgeven bij de belasting? Dat meen je toch niet? Tjonge jonge. Dat geef je toch gewoon uit in de supermarkt, verjaardagscadeau's of benzine?. Van die 14 euro houd je 10 euro over als je dat opgeeft bij de belasting; hoe knettergek kun je wezen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 19:42
Verwijderd
Ach, dat krijg je uiteindelijk allemaal wel terug.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 20:57
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik doe het het hele jaar door.
Maar vorige maand was er bijvoorbeeld weinig interesse.
Alleen in vakantiemaanden zijn er veel aanvragen...
Oud 05-12-2008, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Ach, dat krijg je uiteindelijk allemaal wel terug.
Dat krijg je allemaal niet terug. In dit land kun je beter op zwart zaad zitten dan op een rijke reet. Hoe minder inkomen je hebt (of minder opgeeft), des te meer je juist terug krijgt en hoe meer subsidie en ondersteuning je krijgt. Je moet ook alleen maar geld bij de belastingdienst opgeven als je er zelf beter van wordt, anders niet.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2008, 22:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat krijg je allemaal niet terug. In dit land kun je beter op zwart zaad zitten dan op een rijke reet. Hoe minder inkomen je hebt (of minder opgeeft), des te meer je juist terug krijgt en hoe meer subsidie en ondersteuning je krijgt. Je moet ook alleen maar geld bij de belastingdienst opgeven als je er zelf beter van wordt, anders niet.
Het idee van belasting is juist dat als je ooit in de shit komt, dat er godzijdank een stelletje rijke stinkerds zijn die belasting betalen en jou die subsidie en ondersteuning zo geven, waardoor jij niet in de goot belandt zonder wat te eten en te drinken.

En op het moment dat je echt flink belasting moet betalen, verdien je al flink genoeg dat je die subsidie en ondersteuning ook helemaal niet nodig hebt.
Oud 06-12-2008, 04:09
Verwijderd
Citaat:
Het idee van belasting is juist dat als je ooit in de shit komt, dat er godzijdank een stelletje rijke stinkerds zijn die belasting betalen en jou die subsidie en ondersteuning zo geven, waardoor jij niet in de goot belandt zonder wat te eten en te drinken.

En op het moment dat je echt flink belasting moet betalen, verdien je al flink genoeg dat je die subsidie en ondersteuning ook helemaal niet nodig hebt.
Word lid van de CPN (Communistische Partij Nederland) zou ik zeggen. Met zo'n instelling zal je nooit miljonair worden of 100.000 euro op je bankrekening krijgen.

Uit van hier!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 10:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Word lid van de CPN (Communistische Partij Nederland) zou ik zeggen. Met zo'n instelling zal je nooit miljonair worden of 100.000 euro op je bankrekening krijgen.

Uit van hier!
Haha ik ben totaal niet communistisch en ik zit in de bovenlaag qua salaris, dus ik weet heel goed wat veel belasting moeten betalen inhoudt. Ik snap echter wel de reden dat ik zoveel kwijt ben aan de belasting; ongeacht of ik het er volledig mee eens ben.
Jouw suggestie om helemaal niks te betalen, vind ik weer veel te ver gaan. Miljonair worden terwijl ze voor jouw hek in de goot liggen omdat ze nog geen stukje brood krijgen van de staat, is ook niet alles. Of wat als je zelf langdurig ziek wordt?
En de opmerking dat je het niet terug krijgt, gaan in het geval van de TS helemaal niet op. Zij verdient zo weinig, dat het allemaal binnen de belastingvrije grens valt.
Oud 06-12-2008, 11:12
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Dat krijg je allemaal niet terug.
jawel hoor, als je maar niet over de heffingskorting heengaat, dan krijg je het allemaal terug, met rentecompensatie.
Oud 06-12-2008, 11:23
Ivo
Ivo is offline
Commando, je klinkt mij al iemand die zelf nog nooit een belastingformulier heeft ingevuld. Heb je dat wel gedaan, met enige interesse voor je eigen financiële situatie, dan weet je dat er een algemene heffingskorting van ruim 2000 euro op de te betalen belasting geldt (nee het exacte bedrag weet ik ook niet, maar is gewoon op te zoeken). Voor iedereen. Dat komt er op neer dat je over de eerste ca. 6500 euro bruto inkomen (loon, winstuitkering uit onderneming, rente, uitkering etc) geen belasting hoeft te betalen.

Heb je over die eerste 6500 euro wel belasting betaald, dan krijg je dat deel van de betaalde belasting VOLLEDIG teruggestort op je rekening als je een correcte belastingaangifte doet.
Volgende keer dat je gaat klagen, zou het handig zijn als je weet waar je het over hebt, zodat je anderen niet onnodig op het verkeerde been zet.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 23:57
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
CPN bestaat toch al heel lang niet meer?

Wat raden jullie me trouwens aan om te doen?
Reageren

Regels voor berichten