Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2008, 14:37
Verwijderd
ofzoiets.
Advertentie
Oud 12-12-2008, 14:37
Verwijderd
Ik mis een nummer, en de titel is stom.
Oud 12-12-2008, 14:38
Verwijderd
Verzin iets!
Oud 12-12-2008, 14:38
Verwijderd
Aveeeeeeeeeeee Mariiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Oud 12-12-2008, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het handiger om mijn bestanden te ordenen op de harde schijf, en dan een kleine playlist te nemen in Winamp. Dan krijg je ook niet die onzin dat hij de playlist overschrijft als je een mediabestand opent.

Trouwens, ik wil niet zeuren hoor, maar stiekem toch, dus als je niet gaat zetten op redhotpawn heb ik liever dat je opgeeft want je neemt een plek in en als non-subscriber mag je maar 6 potjes spelen!
Oja ah ah redhotpawn. Dat is wel goed, want ik heb tentamensss en schaken is een tijdrovende bezigheid bij mij. Delete 'm maar (ik kan dat niet om de een of andere reden?) en dan doen we later wel een keer een fatsoenlijk potje schaak
Oud 12-12-2008, 14:39
Verwijderd

Both these maps show the same segment of the southern United States, and demonstrate a similar pattern. Yet each describes a wholly other era and a completely different process.

The bottom map dates from 1860 (i.e. the eve of the Civil War), and indicates where cotton was produced at that time, each dot representing 2,000 bales of the stuff. Cotton was King back then, and mainly so in the densely cultivated border area between Louisiana and Mississippi, and in an equally dense band of cotton cultivation starting west of the Mississippi-Alabama line, tapering out across Alabama, Georgia and South Carolina. Other cotton centres are the areas around Memphis and what appears to be Lawrenceburg in southern Tennessee.

The top map dates from 2008, and shows the results of the recent presidential election, on county level. Blue counties voted for Obama, red ones for McCain (darker hues representing larger majorities). In spite of Obama’s national victory, and barring Virginia, North Carolina and Florida, all Southern states (i.e. all states formerly belonging to the Confederacy) went for McCain. The pattern of pro-Obama counties in those southern states corresponds strikingly with the cotton-picking areas of the 1860s, especially along the Louisiana-Mississippi and Mississippi-Alabama borders (the pattern corresponds less strikingly and deviates significantly elsewhere).

The link between these two maps is not causal, but correlational, and the correlation is African-Americans. Once they were the slaves on whom the cotton economy had to rely for harvesting. Despite an outward migration towards the Northern cities, their settlement pattern now still closely corresponds to that of those days.
During the Democratic primary, many African-American voters supported Hillary Clinton, thinking it unlikely Barack Obama would win the nomination, let alone the presidency. When it became apparent that Obama had a good shot at the nomination (and thereafter at 1600 Pennsylvania Avenue itself), their support for Obama became near monolithic. As it turns out, president-elect Obama won with the an overall support of 53%, but that includes over 90% of black voters (1).

And while their votes did not swing their states towards ‘their’ (2) candidate, the measure in which black residents of Louisiana, Mississippi, Alabama and South Carolina voted for Obama is remarkable in that this particular voting pattern still corresponds with settlement patterns of almost a century and a half ago.
.
Many thanks to Paul Downey for sending in this map, found here.
.
UPDATE #1: I received an overlay of both maps from Mark Root-Wiley: “The borders do not line up perfectly but came closer than I thought they would. The top layer had to be made semitransparent in order to see the blue vs. red breakdown in Arkansas/Lousiana/Mississippi, but I think it’s pretty useful. The correlation was even stronger than I thought.” It looks great. Thanks, Mark!
.
UPDATE #2: The original juxtaposition of the two maps was the work of Allen Gathman (explained here, and done here).
.
UPDATE #3: In comment #96, C. Neal explains how the voting pattern can be related to even more antique antecedents than Antebellum agriculture - the Late Cretaceous Period, no less. Go to the comment for link to the post…

Oud 12-12-2008, 14:42
Verwijderd
Te veel gaande, Barabas.
Oud 12-12-2008, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Gebruik jij geen media library Kazet? Want ik dacht gezien te hebben dat je gewoon add dir doet en dan een album in de pl zetten. Maar je kunt gewoon in de media library bladeren of een woord intypen en dubbelklikken, en dat is allemaal veel handiger.
Nee, ik zie het voordeel niet zo!

Citaat:
Oja ah ah redhotpawn. Dat is wel goed, want ik heb tentamensss en schaken is een tijdrovende bezigheid bij mij. Delete 'm maar (ik kan dat niet om de een of andere reden?) en dan doen we later wel een keer een fatsoenlijk potje schaak
Deleten kan ook niet, dat kan alleen in de eerste twee zetten. Het potje kan alleen eindigen als we een gelijkspel overeenkomen of als één van de spelers opgeeft. Maar als je binnen een paar weken minder tentamens hebt wil ik 'm ook wel laten staan.
Oud 12-12-2008, 14:47
TopDrop
TopDrop is offline
@winamp: Ik gebruik het al jaren, en ben wel bekend met de standaard opties enzo. De medialibrary is inderdaad handig Er is ook een dingetje dat verneukte ID3Tags vrijwel automatisch kan fixen <3 Als je dingen hebt gedownload zonder artiest in de tags ofzo, dan staat het verneukt in je library. Ennu kan je dat makkelijk fixen met autotag <3 Dan haalt ie alle informatie op van internet en propt het erbij.
Oud 12-12-2008, 14:48
TopDrop
TopDrop is offline
@Missy: Ga je dan ook helemaal niet meer naar school? Als in, dat je vanaf nu best vaak thuiszit? Heb je echt helemaal geen idee wat je eventueel zou willen?
Oud 12-12-2008, 14:50
Missy
Missy is offline
Citaat:
@Missy: Ga je dan ook helemaal niet meer naar school? Als in, dat je vanaf nu best vaak thuiszit? Heb je echt helemaal geen idee wat je eventueel zou willen?
Af en toe ga ik. Maar als ik geen zin heb, ga ik ook gerust niet. Ik ga maandag praten met mijn SLB'er. En de kant waar ik nu in zit, vind ik eigenlijk nog steeds het leukst.
Oud 12-12-2008, 14:57
Verwijderd
Citaat:
@winamp: Ik gebruik het al jaren, en ben wel bekend met de standaard opties enzo. De medialibrary is inderdaad handig Er is ook een dingetje dat verneukte ID3Tags vrijwel automatisch kan fixen <3 Als je dingen hebt gedownload zonder artiest in de tags ofzo, dan staat het verneukt in je library. Ennu kan je dat makkelijk fixen met autotag <3 Dan haalt ie alle informatie op van internet en propt het erbij.
Inderdaad, auto-tag.
Oud 12-12-2008, 14:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Af en toe ga ik. Maar als ik geen zin heb, ga ik ook gerust niet. Ik ga maandag praten met mijn SLB'er. En de kant waar ik nu in zit, vind ik eigenlijk nog steeds het leukst.
Ok.

Anders moet je maar informatiekunde gaan doen
Oud 12-12-2008, 15:00
Missy
Missy is offline
Weet je wat ik ga doen? Een chocoladeletter eten.
Oud 12-12-2008, 15:01
Verwijderd
Ik zou gewoon een nuttige studie kiezen, Missy. Uit onderzoek blijkt dat de studenten die nuttige studies doen, ook tevredener zijn over hun studie.
Oud 12-12-2008, 15:03
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Weet je wat ik ga doen? Een chocoladeletter eten.
Ik heb net een chocoladereep op
Oud 12-12-2008, 15:07
Lethe
Lethe is offline
Wat voor studie doe/deed je nu, Missy?
Oud 12-12-2008, 15:10
TopDrop
TopDrop is offline
media en cultuur ofzoiets?
Oud 12-12-2008, 15:12
Miekje*
Miekje* is offline
hoi pixels!
TopDrop
TopDrop is offline
media, informatie en communicatie

http://forum.scholieren.com/showthre...0#post28324290
Missy
Missy is offline
Citaat:
Wat voor studie doe/deed je nu, Missy?
Media, informatie en communicatie aan de HvA.
Oud 12-12-2008, 15:24
Missy
Missy is offline
Zo, mijn chocoladeletter is op.
Oud 12-12-2008, 15:25
Lethe
Lethe is offline
Dat klinkt wel heel gaaf.

Misschien wil ik een dergelijke studie nog eens in deeltijd doen.
Oud 12-12-2008, 15:27
TopDrop
TopDrop is offline
ik vraag me nog steeds wel af in hoeverre wendy's studie verschilt van die van mij..
Oud 12-12-2008, 15:30
Verwijderd
Godverdomme, mijn vader heeft een digitale klok met mini-whitebord gekregen, de klok zie je niet, maar het ding maakt een verschrikkelijk gezoem wat hij niet hoort maar ik mijn moeder en mijn zusje wel. en hij heeft m bij de computer gezet, en ik zet 'm altijd weg, maar nu mag dat niet meer. Ik krijg er zwaar koppijn van, en de batterijen mag ik er ook niet uit halen.
Advertentie
Oud 12-12-2008, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Godverdomme, mijn vader heeft een digitale klok met mini-whitebord gekregen, de klok zie je niet, maar het ding maakt een verschrikkelijk gezoem wat hij niet hoort maar ik mijn moeder en mijn zusje wel. en hij heeft m bij de computer gezet, en ik zet 'm altijd weg, maar nu mag dat niet meer. Ik krijg er zwaar koppijn van, en de batterijen mag ik er ook niet uit halen.
Jouw vader verdient de Kazet Nagorra-inlevingsvermogenbokaal!
Oud 12-12-2008, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Jouw vader verdient de Kazet Nagorra-inlevingsvermogenbokaal!

Maar op dat klokje kan je gewoon niets zien, als ik nou een geschikt iets had om het open te maken, maar een schroevendraaier past niet. iemand een idee? was er niet iets met een magneet ertegenaan houden ofzo?
Oud 12-12-2008, 15:34
Verwijderd
Duw er een trein doorheen.
Oud 12-12-2008, 15:35
Verwijderd
Jamaar dat valt op enzo.
Oud 12-12-2008, 15:44
Miekje*
Miekje* is offline
Zoo, haartjes weer fris en schoon en Zwitsalruikende
Oud 12-12-2008, 15:44
Verwijderd
Wil je 'm openmaken om te kijken waarom hij zoemt of wil je 'm gewoon kapotmaken? Dat laatste is wel flauw. Maar goed, je kan 'm gewoon in het water duwen, dan houdt hij vast op met werken. (Wel eerst de batterijen eruit halen, althans, ik weet niet precies hoe het allemaal werkt maar dat lijkt me wel verstandig.)
Oud 12-12-2008, 15:45
Verwijderd
Damn, hij heeft echt tien keer Kazet.
Oud 12-12-2008, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Wil je 'm openmaken om te kijken waarom hij zoemt of wil je 'm gewoon kapotmaken? Dat laatste is wel flauw. Maar goed, je kan 'm gewoon in het water duwen, dan houdt hij vast op met werken. (Wel eerst de batterijen eruit halen, althans, ik weet niet precies hoe het allemaal werkt maar dat lijkt me wel verstandig.)
Waarom zou dat flauw zijn? die batterijen doen niks anders dan zoemen.
Oud 12-12-2008, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Er gebeurt niks raars als je batterijen in water mikt, ze gaan alleen roesten na een tijdje en het water raakt verontreinigd.
Oud 12-12-2008, 15:50
Lethe
Lethe is offline
Waarom hoort hij het gezoem zelf niet? Is hij slechthorend?
Oud 12-12-2008, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het wel.
Oud 12-12-2008, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Er gebeurt niks raars als je batterijen in water mikt, ze gaan alleen roesten na een tijdje en het water raakt verontreinigd.
Reden genoeg om ze eruit te halen dus
Oud 12-12-2008, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk is het een hoge toon die oudere mensen niet kunnen horen.
Oud 12-12-2008, 15:53
Verwijderd
Maar de toon is ondertussen weg, ik heb het maar opengemaakt met een mesje.
Oud 12-12-2008, 16:09
TopDrop
TopDrop is offline
huhu

http://en.wikipedia.org/wiki/Zombie_walk
Oud 12-12-2008, 16:17
Verwijderd
Nou, mijn kerstpresentje is een blik met fancy chocolaatjes.
Oud 12-12-2008, 16:19
Verwijderd
Fancy schmancy.
Oud 12-12-2008, 16:20
Verwijderd
Er staan mooie tekeningetjes op
Oud 12-12-2008, 16:21
Neko*
Neko* is offline
Huhu, hoi.
Oud 12-12-2008, 16:23
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Waarschijnlijk is het een hoge toon die oudere mensen niet kunnen horen.
Maar zijn moeder hoort het wel.
Verwijderd
Hoi, heb je al slotjes gezet?
Verwijderd
Citaat:
Maar zijn moeder hoort het wel.
Die is twaalf jaar jonger dan mijn vader.
Oud 12-12-2008, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Er staan mooie tekeningetjes op
Fancy schmancy chocolaatjes met lekkere tekeningetjes.
Oud 12-12-2008, 16:29
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Hoi, heb je al slotjes gezet?
Nee maar al wel een hele boel rare knopjes gezien. Het is echt wennen, dit.
Oud 12-12-2008, 16:30
Verwijderd
Niet per ongeluk op het verkeerde knopje drukken he.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten