Beste iedereen
Tot voor kort heb ik een relatie gehad met een meisje, deze relatie duurde bijna anderhalf jaar. Ze maakte het afgelopen vrijdag uit met de woorden "Ik hou niet meer van je". Ik weet (helaas achteraf) wat ik fout heb gedaan en wat ik in het vervolg anders/beter moet doen.
De afgelopen paar weken had zij het heel druk met tentamens en studeerwerk, hierdoor heb ik haar gedurende een periode van ongeveer 2 weken niet gezien, dit is voor mij best lang aangezien we vaak bij elkaar zaten en toen ineens helemaal niet. Ik heb haar die tijd met rust gelaten omdat ik haar studie belangrijk vind, na de tentamens zou ze immers toch vakantie hebben. In de vakantie sprak ze last-minute heel veel dingen af met vrienden, collegas en ouders (gescheiden en ze woont op zichzelf), verder waren er ook nog de kerstdagen. Allemaal niets mis mee, maar op het moment dat ik wat tijd samen met haar wilde spenderen werd ik voor zeikerd uitgemaakt. Kort heeft ze een aantal dingen gezegd, die ik nogal naar en onterecht vond, hierna heb ik mij nogal als een aso gedragen en haar de rest van de dag genegeerd. In de avond ging ik toch even naar haar toe om het goed te maken. Na héél veel gepraat wilde ze ook wel weer dat het goed kwam tussen ons.
Het ging toen even goed, op oudejaars avond vertelde ze me dat ze heel blij was dat we nog bij elkaar zijn gebleven en dat ze heel veel van me houdt. Een dag later (op 1 januari) zaten we tv te kijken en begon ze over de vader van haar ex. Over dat hij aan verschillende bekende programma's werkte. Hieruit concludeerde ik dat hij vast en zeker een hele belangrijke functie had, toen dit achteraf niet zo bleek te zijn, had ik heel even een denigrerend lachje. Hierdoor werd ze zo boos dat ze naar huis ging en zei dat ze even na moest denken.
De volgende dag spraken wij wat af en zei ze "Ik vertel het maar meteen, ik hou niet meer van je". Dit vind ik nogal raar aangezien ze een dag daarvoor nog zo blij was dat we bij elkaar waren. Bovendien, als er iets is dat ik wél geleerd heb, is het feit dat zij nooit iets zeker weet. Dit blijft ze wel volhouden en ik kan haar om een of andere reden niet overtuigen dat dit een dip is dat ze meemaakt aangezien het gewoon niet klopt.
Nu de vraag: wat moet ik doen om er voor te zorgen dat ze niet meer zo vreemd doet en dingen volhoudt die eigenlijk helemaal niet kloppen al denkt ze van wel?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen