Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Op zich staat er bij ons in de kantine van de faculteit ook een automaat met bolletjes kaas/ ham/ ei enz.. Ik weet neit of het eetbaar is, maar het idee is wel gezond.. Ze zijn trouwens goedkoper dan de broodjes uit 't restaurant van de kantine.
Ik ben niet zozeer voor of tegen automaten, als mensen willen snacken, kunnen ze dit ook van thuis meebrengen. Ik denk dat iedereen gewoon zelf verantwoordelijk is voor zijn gezondheid/ gewicht. Tegenwoordig is er voldoende voorlichting om zelf een keuze te maken. wat ik wel kwalijk vind, is dat er in 't restaurant van de faculteit geen fruit wordt verkocht omdat er onvoldoende animo voor is ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
In veel gebouwen op de uni zijn wel veel van die automaten, maar weinig mogelijkheden om iets relatiefs gezonds te halen dus dat vind ik wel minder. Meestal haal ik dan van die sesamkoekjes, maar drinken nooit want het is cola, fanta of water ofzo, dat soort dingen en dat vind ik smerig (water heb ik zelf wel mee). Dus ja, het maakt me niet zoveel uit maar had liever dat er meer gezondere opties waren want dan zou ik wel wat halen.
|
Ik denk dat een automaat niet zorgt voor meer snoepgedrag ofzo, als ik kijk hoevaak studenten maar ook volwassenen in hun pauze naar de kiosk of supermarkt lopen. Vind het wel een makkelijke oplossing waar ik regelmatig dankbaar gebruik van maak (a)
|
Op het station hebben ze nu stickers geplakt op de automaten, om aan te geven wat 'een gezonde keuze' is. Nu is gezond een relatief begrip, maar ik vind het wel een goed initiatief. Geeft in ieder geval het idee dat je iets gezonders uit de automaat kunt halen. Nu is het natuurlijk betwijfelenswaardig of een pakje snack-a-jack's wel zo gezond is, maar qua calorieen is het iig een stuk minder dan een mars.
Zo lang er een beetje keuze in de automaat zit vind ik ze wel handig.
|
Bij mijn universiteit bij de UB hebben ze een automaat met fruit, zuiveldrankjes en broodjes (elke dag vers). Dit omdat de mensa niet om de hoek zit. Dat vind ik wel een goed initiatief, omdat het redelijk goedkoop is en gezond.
Er zal trouwens ongetwijfeld ook een snoepautomaat zijn, maar daar kijk ik nooit naar.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Wat haal jij uit snoep automaten? Verwijderd | 9 | 11-12-2009 16:23 | |
Verkeer & Vervoer |
Kan een vrachtwagen ook een automaat zijn? Bart | 18 | 20-04-2007 23:58 | |
Werk, Geld & Recht |