Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2009, 15:44
guntherlolo
guntherlolo is offline
De automaten, voor of tegen?
De drank-en snoepautomaten hebben een vaste plaats gekregen op school, goed idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2009, 15:49
dennis018
dennis018 is offline
ja waarom niet, zon automaat is vaak sneller dan een uur in de rij gaan staan voor een blikkie ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 16:12
AzN
AzN is offline
Met 't oog op de gezondheid, bedoel je vast?
Tsjah, de vraag is maar net of studenten/scholieren wel braaf hun boterhammetjes en fruit met zich meebrengen als die drank- en snoepautomaten er niet zouden staan. Ze kunnen net zo goed dezelfde producten bij de dichtstbijzijnde snackbar/supermarkt kopen of ze van thuis uit meenemen en dan heeft 't geen zin om die automaten weg te halen.
Oud 27-02-2009, 17:36
dennis018
dennis018 is offline
ik heb juist bij zon automaat de neiging minder te halen, als ik eenmaal in de rij sta bij de kantine zie/ruik ik zoveel lekkere andere dingen dat ik dan juist meer koop dan ff snel iets uit het automaat trek..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 17:43
tadibobeira
tadibobeira is offline
Citaat:
ik heb juist bij zon automaat de neiging minder te halen, als ik eenmaal in de rij sta bij de kantine zie/ruik ik zoveel lekkere andere dingen dat ik dan juist meer koop dan ff snel iets uit het automaat trek..
+1
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 00:28
Verwijderd
Het is me eigenlijk maar om het even
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 13:54
Uice
Uice is offline
Middelbare scholieren moeten verantwoordelijk genoeg zijn om zelf te bepalen wat ze eten. Als ze er dik van worden en een hartaanval krijgen kunnen we daar lekker sociaaldarwinistisch over doen.

Vroeger at ik iedere dag een Mars op school, toen heb ik een jaar niet van dat soort producten gegeten zodat ik de smaak ontwend was, wat een goede zaak is, want nu proef ik hoe smerig en waardeloos die producten zijn.
Oud 28-02-2009, 15:30
Verwijderd
Ik vind zo'n automaat wel handig. Maar iets meer gezonde dingen er in zou geen kwaad kunnen (niet alleen op school, maar ook op het station of waar dan ook).
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 16:44
remy476
remy476 is offline
Voor
Oud 28-02-2009, 18:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik vind zo'n automaat wel handig. Maar iets meer gezonde dingen er in zou geen kwaad kunnen (niet alleen op school, maar ook op het station of waar dan ook).
Wij hadden op school ook automaten staan met broodjes ham/kaas/gezond en vruchtensappen e.d.
Ik vond het alleen te duur. Broodje frikandel was 1,20, broodje gezond 2,20
Oud 28-02-2009, 18:56
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Middelbare scholieren moeten verantwoordelijk genoeg zijn om zelf te bepalen wat ze eten. Als ze er dik van worden en een hartaanval krijgen kunnen we daar lekker sociaaldarwinistisch over doen.

Vroeger at ik iedere dag een Mars op school, toen heb ik een jaar niet van dat soort producten gegeten zodat ik de smaak ontwend was, wat een goede zaak is, want nu proef ik hoe smerig en waardeloos die producten zijn.
afentoe een snack of wat lekkers moet toch kunne?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 21:09
coopergirl
coopergirl is offline
Op zich staat er bij ons in de kantine van de faculteit ook een automaat met bolletjes kaas/ ham/ ei enz.. Ik weet neit of het eetbaar is, maar het idee is wel gezond.. Ze zijn trouwens goedkoper dan de broodjes uit 't restaurant van de kantine.

Ik ben niet zozeer voor of tegen automaten, als mensen willen snacken, kunnen ze dit ook van thuis meebrengen. Ik denk dat iedereen gewoon zelf verantwoordelijk is voor zijn gezondheid/ gewicht. Tegenwoordig is er voldoende voorlichting om zelf een keuze te maken.

wat ik wel kwalijk vind, is dat er in 't restaurant van de faculteit geen fruit wordt verkocht omdat er onvoldoende animo voor is Er is een saladebar, alle vette snackhappen die denkbaar zijn kun je er kopen, soep, zuivel... Alles, behalve fruit
Oud 01-03-2009, 11:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
afentoe een snack of wat lekkers moet toch kunne?
Natuurlijk. Maar ik vind zaken als Mars niet meer lekker sinds ik gestopt ben ze te eten. Ik denk dat het komt omdat je begint met snoep eten als je jong bent en nog geen erg ontwikkelde smaak hebt. Je went aan de smaak van al die troep, en hebt nooit in de gaten hoe laag de kwaliteit eigenlijk is, tot je er een keer voor een paar maanden mee stopt.
Oud 01-03-2009, 11:56
Larry Flint
Larry Flint is offline
In veel gebouwen op de uni zijn wel veel van die automaten, maar weinig mogelijkheden om iets relatiefs gezonds te halen dus dat vind ik wel minder. Meestal haal ik dan van die sesamkoekjes, maar drinken nooit want het is cola, fanta of water ofzo, dat soort dingen en dat vind ik smerig (water heb ik zelf wel mee). Dus ja, het maakt me niet zoveel uit maar had liever dat er meer gezondere opties waren want dan zou ik wel wat halen.
Oud 01-03-2009, 18:18
marrel
marrel is offline
Ik denk dat een automaat niet zorgt voor meer snoepgedrag ofzo, als ik kijk hoevaak studenten maar ook volwassenen in hun pauze naar de kiosk of supermarkt lopen. Vind het wel een makkelijke oplossing waar ik regelmatig dankbaar gebruik van maak (a)
Oud 03-03-2009, 16:43
TerrOr-Trutje
TerrOr-Trutje is offline
-

Laatst gewijzigd op 31-03-2012 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 15:06
31337
31337 is offline
Wel handig, omdat de blikjes in de automaten bij ons op school goedkoper zijn dan in de kantine
Oud 05-03-2009, 15:38
sicilion
sicilion is offline
Op het station hebben ze nu stickers geplakt op de automaten, om aan te geven wat 'een gezonde keuze' is. Nu is gezond een relatief begrip, maar ik vind het wel een goed initiatief. Geeft in ieder geval het idee dat je iets gezonders uit de automaat kunt halen. Nu is het natuurlijk betwijfelenswaardig of een pakje snack-a-jack's wel zo gezond is, maar qua calorieen is het iig een stuk minder dan een mars.

Zo lang er een beetje keuze in de automaat zit vind ik ze wel handig.
Oud 06-03-2009, 06:28
Miracle
Miracle is offline
Bij mijn universiteit bij de UB hebben ze een automaat met fruit, zuiveldrankjes en broodjes (elke dag vers). Dit omdat de mensa niet om de hoek zit. Dat vind ik wel een goed initiatief, omdat het redelijk goedkoop is en gezond.
Er zal trouwens ongetwijfeld ook een snoepautomaat zijn, maar daar kijk ik nooit naar.

Regels voor berichten