Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2008, 11:14
Verwijderd
Ik heb een probleem en ik heb nu zoveel dingen gedaan dat jullie mijn laatste hoop zijn.

Situatie:
1. In Adobe Premiere werd mijn geluid niet goed weergegeven bij mijn beeld (alsin: iemand trekt de wc doo maar je hoort iemand zeggen "de computer kan je niet gebruiken").
2. Dit probleem heb ik opgelost door maar in windows movie maker te gaan werken, op aanraden van de docent.
3. Nu heb ik audio en video wel braaf onder elkaar maar nu wil ik de audio laag weghalen en er een andere audiolaag onder zetten.

In premiere kan je dan Group en Degroup doen. Dit kan niet in Movie Maker, of wel?

Wat is een andere optie om dit te doen? Ik had ook de mute knop al wel gevonden maar dat vind ik zelf onhandig. Als dit de enige methode is om het te doen dan los ik he daar wel mee op, maar ik hoop dat er een mogelijkheid is voor het echt verwijderen van de audio.

Als iemand kan helpen: je bent mijn held.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2008, 17:51
Verwijderd
Ik heb nog nooit met Windows Movie Maker gewerkt, maar volgens mij deed je dat in Vegas door te (dubbel?)klikken op de audiotrack en dan ehh. Rechter muisknop en dan gewoon delete, volgens mij? Dus misschien kun je dat proberen, dat kan geen kwaad.

En verder lijkt het me logisch dat je de audiotrack kan wissen, het zou wel een heel brak videobewerkingprogramma zijn als dat niet kon. Staat het nergens in een (online) tutorial?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 19:26
ILUsion
ILUsion is offline
Windows Movie Maker is gewoonweg een heel erg brak programma. Een manier om het te fixen zou misschien zijn om het in Adobe Premiere te proberen fixen. De eerste stap daarin is proberen te vinden van waar hij dat rare geluid haalt (als het op eenzelfde bestand gezegd wordt, kan je ook gewoon Degroup doen en je audio zo verschuiven dat hij wel in orde staat).

Een omweg die misschien wel werkt is om het in Movie Maker te monteren en je niets aan te trekken van geluid (of dat korte clipje muten van geluid en exporteren, en herimporteren in Movie Maker of Premiere).

Waar je ook mee kan proberen te werken is Avidemux, een gratis video-editor, en als je je vragen stelt bij de rare naam: AVI is een containerformaat voor video (dat wist je waarschijnlijk al wel), maar demux is demultiplexen, wat juist het scheiden van meerdere datastreams betekent. Maar hij kan meer dan demuxxen, hoor

Laatst gewijzigd op 18-12-2008 om 08:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten