Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Leon de Winter - Zoeken naar Eileen W.
Waarom? Het was een van de eerste boeken die ik echt voor mijn literatuurlijst heb gelezen en ik was er meteen weg van. Het gaat over drie personen: de eigenaar van een winkeltje, het meisje Eileen en haar vriend Kevin. Daarnaast zijn er natuurlijk nog andere personen, maar die doen er niet zoveel toe. Het draait allemaal om Eileen en haar liefde met Kevin. Deze liefde is verboden vanwege hun geloof (Protestans en Katholieks) en het is daarmee gebaseerd op Tristan & Isolde. De antiquair (geloof ik) gaat op zoek naar het verhaal van Eileen door mensen die haar gekend hebben naar haar te vragen. Hij reconstrueerd zo haar verhaal, maar dan wel op zo'n manier dat jij het gevoel hebt dat je zelf Eileen bent. Het boek heeft dus meerdere lagen en dat maakt het uiterst geschikt om te lezen voor Letterkunde/Literatuur en er een mooi verslag over te schrijven. Daarnaast is Leon de Winter een enorm goede schrijver, die ik ook altijd zal aanraden als beginpunt voor het lezen van Nederlandse Literatuur. Veel succes en plezier met de boeken die jij nog gaat lezen! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
saaiste/leukste boeken boekenlijst Nederlands Verwijderd | 3 | 26-02-2012 16:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Enquete leesgewoonten studentteacher | 49 | 11-09-2004 11:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekbespreking: het kiezen van het boek! Verwijderd | 16 | 11-02-2004 15:14 | |
Eindexamens 2003 |
Staatsexamen mondeling Duplo | 39 | 04-07-2003 20:35 | |
Verhalen & Gedichten |
betoog van Nederlands halve gare | 5 | 10-01-2003 07:36 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 |