ik heb nu ruim een jaar mobiel internet van KPN. dit is tevens mijn hoofdinternetverbinding (ik heb geen kabel- of telefoonaansluiting in mijn huis, dus dit was de weg van de minste weerstand

)
ik ben over het algemeen wel tevreden. ik gebruik een usb-stick, wat volgens mij ook de norm is bij de meeste aanbieders. voordeel is dat elke laptop een usb-aansluiting heeft, maar niet per se zo'n kaartding.
ander voordeel van mobiel internet is dat je niets aan hoeft te vragen: je koopt hem en hij werkt. en je hebt natuurlijk overal toegang tot internet.
de dekking is op zich goed, maar af en toe - ik geloof dat het komt door pieken in het dataverkeer - word je tijdelijk van umts/hsdpa overgezet op gprs. ook valt zo nu en dan de verbinding kort weg. verwacht trouwens niet de snelheid van een (w)lan-verbinding. de software sputterde in het begin ook nogal, maar na een update is dat redelijk opgelost.
waar ik iig nooit in zou trappen is een abo met datalimiet. als je gaat surfen merk je dat sites tegenwoordig al heel veel data overdragen voordat je in de gaten hebt waar je aan begint. met normaal surfen (geen grote downloads en niet te veel youtube) zit ik op 1-2 gb per maand.
een limiet van 250mb of zo lijkt mij een slecht plan als windows net op dat moment updates gaat downloaden of als je sites bezoekt die spontaan video's (zoals grote advertenties) gaan afspelen.
kpn gebruikt (bij de duurdere abo's) een zgn. fair use policy. dit betekent dat je geen datalimiet hebt, maar als je echt gaat overdrijven krijg je eerst een waarschuwing en na herhaling evt. verdere gevolgen. met 4gb/maand heb ik geen problemen gehad, dus zolang je geen films gaat downloaden is er weinig aan de hand.
wel staat er in je contract (net als bij T-mobile die ik een tijdje geprobeerd heb) dat je niet langdurig gebruik mag maken van streaming audio en video. dit om het netwerk niet te veel te belasten. (overigens kun je de verbinding wel de hele dag open laten)