Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2008, 20:01
nanalala
nanalala is offline
hee ik ben 13 jaar en wordt over een maand 14 en zit in de 2de en best wel onzeker over mijn lichaam
ik ben nog helemaal 'plat' zeg maar en nog geen oksel haar en geen schaamhaar en dat vind ik heel vervelend vooral bij het douchen bij gym. dat doe ik namelijk niet en de rest wel ...
iedereen uit mijn klas heeft het wel en de jongens kijken daar alleen maar naar in de klas enzo (niet naar okselhaar en schaam haar maar wel naar borsten )
ik word helemaal gek ik kan namelijk ook niet de kleren aan die ik aan wil want ik ben ook nog eens best klein en dan ga ik naar de h&m en dan moet ik kinderbroeken enzo kiezen maar shirtjes kunnen wel gewoon van de volwassen afdeling gelukkig
wat moet ik doen????
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 21:41
Verwijderd
In principe kun je niets doen, gewoon wachten. Komt vanzelf wel goed.

Als je minder 'plat' wil zijn, moet je ergens aan een shot bisfenol A (engels: bisphenol A) zien te komen. Het zit vooral in pakken met melk. (welke pakken precies of welke pakken de hoogste concentratie bisfenol A bevatten weet ik niet) Of een chemocuurtje op basis van hormonen slikken. (Dat zijn stoffen op basis van de geslachtshormonen oestrogenen en het strijdgas Mosterdgas; geen echte aanrader) Een oom van me moest dat ook en zelfs die kreeg tieten.

Als ik jou was zou ik toch voor het eerste gaan, die chemische bende heeft zo zijn bijwerkingen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 22:44
Balance
Balance is offline
Rustig afwachten en zeker niet beginnen aan de troep die Commando in zijn tweede oplossing noemt.
En bekijk het van de positieve kant, want er zit ook het voordeel aan dat je nog niet ongesteld bent! Heb je je klasgenoten wel eens horen klagen? Daar heb jij gelukkig nog geen last van.

Verder is het wel vervelend, natuurlijk. Maar op je 13e is het nog geen reden voor zorgen. En een jongen die alleen maar kijkt naar of je borsten hebt, is wel heel oppervlakkig hè
Oud 17-12-2008, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Rustig afwachten en zeker niet beginnen aan de troep die Commando in zijn tweede oplossing noemt.
En bekijk het van de positieve kant, want er zit ook het voordeel aan dat je nog niet ongesteld bent! Heb je je klasgenoten wel eens horen klagen? Daar heb jij gelukkig nog geen last van.

Verder is het wel vervelend, natuurlijk. Maar op je 13e is het nog geen reden voor zorgen. En een jongen die alleen maar kijkt naar of je borsten hebt, is wel heel oppervlakkig hè
Op mijn 13e vond ik meisjes met tieten wel interessant hoor. Ik mocht er alleen maar naar kijken en aankomen niet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 07:54
marrel
marrel is offline
Idd wachten. Het is niet raar als je het op jouw leeftijd nog niet hebt, sommige zijn nou eenmaal wat later. Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt maar probeer je er toch niet te veel van aan te trekken.Jongens praten wel heel stoer maar ze kijken echt wel verder en jouw tijd qua lichaam komt ook nog wel.
Oud 18-12-2008, 09:59
Verwijderd
Idd, het komt echt wel, sommige meisjes zijn er vroeg bij, anderen wat later. Volgens mij is 13 nog helemaal niet laat hoor
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 10:19
Verwijderd
*schouderophaal* Ik was op m'n dertiende ook nog plat en recht, en werd begin van de derde pas ongesteld... 't Is een beetje laat, maar niet vreemd ofzo. Ik vond het nooit zo erg - de meisjes die zo nodig hun tieten moesten showen, vond ik eigenlijk vooral lomp groot en dik (hoewel dat achteraf gezien misschien vooral in vergelijking met mijzelf was ) en zo wilde ik er ook niet uit zien.

Zo in de derde trok het allemaal wel bij, hoewel ik op de middelbare school altijd wel kleiner en dunner geweest ben in verhouding tot veel klasgenotes, maar dat vond ik eigenlijk wel fijn. Sowieso vind ik eigenlijk dat ik nog steeds een beter figuur heb dan die meiden die in de brugklas mij maar een spichtig scharminkel vonden
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 10:34
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik was tot m'n 17e zo plat als een plank. Nu ben ik 22 en heb ik een ruime cup B (en ze groeien naar mijn idee nog steeds).

Op je 14e zou ik me nog geen zorgen maken
Oud 18-12-2008, 20:12
blablatje
blablatje is offline
Juist dat je nog geen borst- en schaamhaar hebt en geen groeispurt in de lengte hebt gehad is een teken dat die borsten ook nog wel zullen komen.
Als je op je 15e geen lichaamsbeharing hebt of op je 17e nog niet ongesteld wordt is dat een reden om naar de dokter te gaan, maar tot die tijd kun je er van uit gaan dat het vanzelf gaat groeien.

Misschien kun je eens aan je moeder vragen hoe dat bij haar ging. Als zij een laatbloeier was, is er een goede kans dat jij dat ook bent.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 22:07
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
In principe kun je niets doen, gewoon wachten. Komt vanzelf wel goed.

Als je minder 'plat' wil zijn, moet je ergens aan een shot bisfenol A (engels: bisphenol A) zien te komen. Het zit vooral in pakken met melk. (welke pakken precies of welke pakken de hoogste concentratie bisfenol A bevatten weet ik niet) Of een chemocuurtje op basis van hormonen slikken.
Hoewel er feitelijk niets mis is met wat je zegt lijkt het me toch niet echt verstandig om dit te gaan aanraden aan een onzeker meisje van 13.

Wat zegt wikipedia over Bisfenol A?

Korte samenvatting: Bisfenol A werkt idd als een mild oestrogeen, maar is erg ongezond.
Oud 19-12-2008, 16:31
gurl19
gurl19 is offline
Tja, niet leuk maar ik had het ook. En toen ze begonnen te groeien stopten ze ook al bij maatje A. Dus dat het goed komt hoeft niet perse.
Borsten zijn niet alles. Zorg voor een goede uitstraling, leuke kleding etc en maak op die manier indruk op de jongens.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 15:14
Verwijderd
Hoezo, is er iets mis met cup A?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 20:45
Verwijderd
alleen maar functioneel, sporten is fijner, je kan je tussen mensen doorwurmen zonder dat je vunzige blikken krijgt enzo
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 21:03
Verwijderd
Dat ligt geheel aan het publiek
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 21:06
Verwijderd
minder dan wanneer je cup c of groter hebt
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 12:38
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Hoezo, is er iets mis met cup A?
Ik vind dat er niets mis mee is. Vroeger vond ik het niet zo leuk. Maar ben er nu tevreden mee. Maar dat is mijn punt niet.
Iedereen zei komt nog wel etc etc.. Maar dat hoeft dus helemaal niet. Misschien groeien ze amper en daar moet je het dan gewoon mee doen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 13:21
nanalala
nanalala is offline
allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties
en ik heb er echt wat aan echt echt echt heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat er niets mis mee is. Vroeger vond ik het niet zo leuk. Maar ben er nu tevreden mee. Maar dat is mijn punt niet.
Iedereen zei komt nog wel etc etc.. Maar dat hoeft dus helemaal niet. Misschien groeien ze amper en daar moet je het dan gewoon mee doen.
Nou omdat je zei: "En toen ze begonnen te groeien stopten ze ook al bij maatje A. Dus dat het goed komt hoeft niet perse."

Vandaar, als je cup A hebt is het toch ook al goedgekomen? Je bent beslist niet meer plat.

En "Borsten zijn niet alles. Zorg voor een goede uitstraling, leuke kleding etc en maak op die manier indruk op de jongens. "

Ik heb ook 75A (of 70B soms) en vriendjes zijn alsnog altijd weg van mijn borsten Ik hoef echt niet te compenseren met goede uitstraling en leuke kleding, mijn borsten doen zo ook prima hun werk. Het klonk een beetje alsof je met cup A eigenlijk maar een soepfiguur hebt en je het maar met andere aspecten moet doen, maar er zijn genoeg jongens die kleinere borsten juist mooi vinden. Heb er iig nog nooit een vriendje gehad die maar genoegen nam ermee omdat ik verder zo leuk was ofzo, ze vonden altijd mijn héle figuur leuk.

Nouja. Dus
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 10:12
gurl19
gurl19 is offline
Oke haha.. Je hebt gelijk
Maar ik ben wel tevreden hoor. Maar vond het ook niet leuk toen ik 14 was en voor mijn gevoel jongens alleen daar maar kijken. Maar mijn vriend ze ook mooi zoals ze zijn, en had ze echt niet groter gewild.
Maar het is wel onder het gemiddelde. En wat ik bedoel te zeggen dat het bij haar ook wel zo goed als plat kan blijven ipv van doorgroeien naar het gemiddelde.
Maar ik vind wel dat je meer bent dan alleen borsten. Als je daar alleen maar indruk mee maakt waar moet het dan heen met de wereld
Met citaat reageren
Oud 24-12-2008, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Oke haha.. Je hebt gelijk
Maar ik ben wel tevreden hoor. Maar vond het ook niet leuk toen ik 14 was en voor mijn gevoel jongens alleen daar maar kijken. Maar mijn vriend ze ook mooi zoals ze zijn, en had ze echt niet groter gewild.
Maar het is wel onder het gemiddelde. En wat ik bedoel te zeggen dat het bij haar ook wel zo goed als plat kan blijven ipv van doorgroeien naar het gemiddelde.
Maar ik vind wel dat je meer bent dan alleen borsten. Als je daar alleen maar indruk mee maakt waar moet het dan heen met de wereld
Ja allicht Ik denk overigens maar altijd zo, hoe kleiner, hoe minder ze (gaan) hangen
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 23:30
Verwijderd
Ik hou van borsten, wil er mijn hoofd tussen stoppen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 00:25
Demosthenes
Demosthenes is offline
Er zijn genoeg meisjes die hun charme juist ontlenen aan het feit dat ze schattig en meisjesachtig zijn... het heeft allemaal zijn voor- en nadelen.... en in het slechtste geval heb je nooit last van mannen die alleen maar voor het uiterlijk gaan..
Oud 26-12-2008, 11:49
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Ik hou van borsten, wil er mijn hoofd tussen stoppen.
Als jouw hoofd er tussen past zijn ze of heel klein, of heel ver uit elkaar
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 13:45
lisat
lisat is offline
toen ik 13 was, was ik ook nog helemaal plat ... en nu ben ik 17 en heb ik cup 75E ..[ dat komt vanzelf allemaal wel ]
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Als jouw hoofd er tussen past zijn ze of heel klein, of heel ver uit elkaar
Kun je nagaan hoeveel verstand ik er van heb.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 16:37
JD-Fan
JD-Fan is offline
ik hou ook van borsten
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 23:22
Balance
Balance is offline
Aan dergelijke berichten heeft de TS niks.

Regels voor berichten