Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 16:08
Mef
Mef is offline
Ik waan mij ver weg, weg van hier als ik m luister. De teksten zijn wat toegankelijker dan die van Neon Ballroom, naar mijn mening. Prachtige nummers, wel steeds meer symfonisch. Naast het geweldige depri-spul nu ook een aantal hele lieve liedjes!

Damn, klote dat ze niet meer op Lowlands komen...
Oud 31-07-2002, 16:09
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ja, in tegenstelling tot veel mensen vind ik heb veel beter als de vorige cd's. Structuren zijn beter .
Oud 31-07-2002, 17:21
86dagreed
86dagreed is offline
goede cd, een van beste dit jaar, bijna progrock soms. maar:

hier is al een topic over geweest. let eens beter op forumbazen.
Oud 31-07-2002, 19:29
battlestar
battlestar is offline
kheb der vier nummers van gehoord, maar viel me wat tegen..

neon ballroom blijft gewoon super en frogstomp en freak show kunnen me meer boeien dan die vier nummers die ik gehoord heb van diorama
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:17
Verwijderd
hmz.. kben wel benieuwd.. niet gehoord nog
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
hmz.. kben wel benieuwd.. niet gehoord nog
ga je schamen!!!

jah hier zijn al minstens 2 topics over geweest...
maja hoe meer silverchair hoe beter tog

ik vinnem heel erg moowj, sommige nummers zijn erg wennen(tuna in the brine) maar na een paar x luisteren errug moowj....

wel jammer dattie nie wat meer schreeuwt zoals op freak show..maja je kan nie alles hebben...

en ik baal ook nog steeds vreselijk dat ze nie komen op lowlands.....

Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:19
machina82
machina82 is offline
Diorama is een logische opvolger van neon ballroom.

Een brede spectrum van geluid. De elementen van neon ballroom zijn beter en breder uitgewerkt. De orchestrale stukken zijn er goed uitgewerkt. Dave botrill heeft een goed staaltje productie afgeleverd vooral op het gebied van de drums.

De liedjes zelf zijn iets diverser als neon ballroom. Niet allemaal zo depri. Er zitten enigzins opbeurende liedjes bij.

Silverchair is de status van nirvana in pyjamas ontgroeid. Ze tellen nu mee als een serieuze rockband.
Nadeel aan diorama is dat er over de hele cd een zelfde sfeer hangt. Dit kan een pluspunt zijn maar ook een negatief punt.

Doordat die sfeer zo overheerst, de klankkleur, kan de cd misschien sneller vervelen als wanneer ze misschien 2 producers hadden gebruikt.

Kortom de beste cd van silverchair en zeker een van de beste cd die dit jaar uit is gekomen.
Oud 02-08-2002, 16:36
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
machina82 schreef:
Diorama is een logische opvolger van neon ballroom.

Een brede spectrum van geluid. De elementen van neon ballroom zijn beter en breder uitgewerkt. De orchestrale stukken zijn er goed uitgewerkt. Dave botrill heeft een goed staaltje productie afgeleverd vooral op het gebied van de drums.

De liedjes zelf zijn iets diverser als neon ballroom. Niet allemaal zo depri. Er zitten enigzins opbeurende liedjes bij.

Silverchair is de status van nirvana in pyjamas ontgroeid. Ze tellen nu mee als een serieuze rockband.
Nadeel aan diorama is dat er over de hele cd een zelfde sfeer hangt. Dit kan een pluspunt zijn maar ook een negatief punt.

Doordat die sfeer zo overheerst, de klankkleur, kan de cd misschien sneller vervelen als wanneer ze misschien 2 producers hadden gebruikt.

Kortom de beste cd van silverchair en zeker een van de beste cd die dit jaar uit is gekomen.

altijd nuttig, een recensie.
Oud 02-08-2002, 17:35
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
jah even bombastisch as ever, vind et eigenlijk een beetje lijken op Soulwax's Much Against Everyone's Advice, maar dan meer rocky

mwah, nooit echt fan geweest moek zeggen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 18:06
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Ik heb de cd vandaag gekocht en vind het wel een hele leuke cd, maar het is wel even wennen, het is heel anders dan Neon Ballroom! Je kunt ook wel horen dat Daniel Johns (de zanger) zangles heeft gehad, hij zingt stukken beter dan op de vorige cd's!

-x- Lorelei!
Oud 02-08-2002, 19:53
Bauduin
Bauduin is offline
Ik heb de cd ook, ik vind het wel een goeie cd. Eerlijk gezegd vind ik Neon Ballroom iets beter, maar dat maakt dit album er niet slecht op. Silverchair blijft gewoon leuk, daniel ook ;) :P
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 13:20
Verwijderd
luv your life wordt trouwens de nieuwe single..

vinnik wel jammer, beetje te lievvig liedje
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 14:01
disaster
disaster is offline
hijs fucking brilliant..!

egt van die #s die elke keer dat je em luisterd beter wordt...

een meesterwerk in mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef:
jah even bombastisch as ever, vind et eigenlijk een beetje lijken op Soulwax's Much Against Everyone's Advice, maar dan meer rocky

mwah, nooit echt fan geweest moek zeggen
me likes bombastisch..! ik heb freakshow van laang geleden nog en ben ze daarna een beetje uit het oog verloren, maar wat ik zo lees is het wel de moeite waard..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 20:01
Mef
Mef is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
jah hier zijn al minstens 2 topics over geweest...
maja hoe meer silverchair hoe beter tog
Ow, k had de lijst een beetje door zitten kijken en had niks gevonden, nou ja, niet goed genoeg gekeken dan denk ik

Citaat:
ik vinnem heel erg moowj, sommige nummers zijn erg wennen(tuna in the brine) maar na een paar x luisteren errug moowj....
tuna in the brine was juist meteen mijn favoriet
Oud 04-08-2002, 01:26
Joostje
Joostje is offline
potdikkie is ie al uit
Oud 04-08-2002, 11:13
Verwijderd
Ik vind de cd superb!!! ('')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten