Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2008, 17:14
remy476
remy476 is offline
Ik zou dit jaar in de zomervakantie naar Turkije willen met mijn vriendin. Nu lees ik alleen dat sommige mensen (lees: vrouwen) zijn lastiggevallen in dit land.

De afgelopen jaren zijn we telkens naar Spanje geweest, en hier hadden wij geen last van deze ''vervelende'' mannen.

Zijn er meerdere vrouwelijke jeugdigen of stelletjes naar Turkije geweest, en hoe hebben jullie dit dan ervaren.

En hoe is het over het algemeen in Turkije....

Alvast bedankt
Oud 22-12-2008, 18:34
Nona
Nona is offline
Ik heb nergens last van gehad. Nu was ik ook met een Turkse vriendin, die dus ook vloeiend Turks spreekt, we logeerden voornamelijk bij vrienden en familie van haar en we kenden de plekken waar we heen gingen (nou ja, zij kende die plekken dus). Maar als je in de grote steden zit moet je meer uitkijken voor zakkenrollers dan voor vervelende mannen.

Moet er wel bij zeggen dat ik er in januari was, niet in de zomer. Dat kan eventueel nog schelen.

Over hoe Turkije was: misschien heb ik een heel specifiek deel gezien, maar ik zag voornamelijk dat het lang niet zo traditioneel was als geschetst wordt in de media. Ik zag heel weinig traditioneel geklede mensen, het gezang voor het gebed hoorde je wel duidelijk, maar verder is het gewoon een heel normaal land met een rijke cultuur en vooral traditionele markten en stoffen, met gebruiken valt het mee qua traditioneel oogpunt. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij, de jongeren spreken vaak gewoon Engels of Duits en met onderhandelen kom je een heel eind. Er zijn echt enorm mooie plekken te vinden (bijvoorbeeld Efeze, vlakbij Izmir, en andere havenplaatsjes) en het klimaat verschilt per regio (In Izmir en Istanbul was het 16 graden in januari, in Ankara gooiden we sneeuwballen). Ik ben dus in de grote steden geweest.
Oud 22-12-2008, 18:52
Verwijderd
Ach, je gaat mee met je vriendin, als ze alleen zou gaan, zou het zelfs nog wel meevallen, maar nu jullie met zn 2en gaan, dont worry about it.
Oud 22-12-2008, 21:27
AzN
AzN is offline
Iedere man in Turkije is op die manier 'vervelend' inderdaad, maar stelletjes laten ze met rust hoor.

In 't algemeen ben ik erg positief over Turkije . Afgelopen zomer voor 1 weekje in Alanya geweest en komende zomer ga ik er vast en zeker weer heen, maar deze keer voor 2 weken!
Oud 24-12-2008, 10:36
remy476
remy476 is offline
Dat doet mij opluchten mensen, alvast bedankt voor de reacties!
Oud 25-12-2008, 11:56
Verwijderd
Ze vallen je helemaal niet lastig, ze zijn alleen euh... erg geïnteresseerd. Maar in mijn ervaring (Istanbul) alleen op een vriendelijke manier, en ze zitten niet aan je ofzo. Je hoeft nergens op in te gaan, je kunt gewoon vriendelijk lachen en doorlopen, dan word je niet achtervolgd of in een hoekje gedrukt

Helemaal als je met je vriend bent... ik was met een vriendin en dat was wel erg ja, maar vooral amusant.
Oud 03-01-2009, 16:05
marrel
marrel is offline
Ik was samen met een vriendin en heb opzich nergens last van gehad. We zaten in Alanya. We werden wel heel veel aangesproken maar als je het een beetje afkapt of gewoon doorloopt houden ze ook wel op. Nog vervelendere dingen hebben we helemaal niet gehad.
Oud 03-01-2009, 19:02
Verwijderd
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar al die die geruchten over lastigvallen is allemaal onzin.

Die Turkse jongedames liggen daar ook gewoon schaars gekleed op het strand en daar blijven ze ook met hun tengeltjes vanaf. Die idioterie met hoofddoeken begint als ze hier naar toe komen.

Bovendien wil ik dit nog even citeren, meedelen en mijn mening geven over mensen die naar Turkije op vakantie gaan:
"Ik word zo vaak kotsmisselijk van al die hypocrieten
die zomers aan de Turkse kust goedkoop willen genieten.
En als ze terug zijn iedereen meedelen
dat het Turkse tuig in Nederland niets anders doet dan stelen"
Advertentie

Regels voor berichten