Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2009, 15:48
nananono
nananono is offline
Nog een issue
ik vind het eng om met een jongen te zoenen! elke keer als het er bijna van komt draai ik meestal mijn hoofd weg en dat is niet omdat ik het niet wil maar omdat ik bang ben wat die jongen vind .. straks vind hij het heel slecht of misschien niet lekker en dan ? ik ben gewoon bang en wil van dat geveol af. Hoe doe ik dat?

HELP ALSJEBLIEFT?

Laatst gewijzigd op 04-01-2009 om 16:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2009, 17:03
Laisve
Laisve is offline
Oefen met een vriendin
Oud 04-01-2009, 17:09
WolterB
WolterB is offline
Offtopic: Of je reageert even serieus

Niet bang zijn dat je het slecht doet. Als je nog nooit hebt gezoend is het logisch dat het eng is, maar als je het nooit probeert, dan blijf je er bang voor. En misschien vind je het niet perfect gaan, dat mag best. Zoenen kan je leren
Oud 04-01-2009, 17:49
zoemzoem
zoemzoem is offline
Als hij het heel slecht vind gaan, dan ligt het ook aan hem, zoenen doe je met z'n 2'en. Probeer gewoon te gaan oefenen, desnoods met een vriend die je vertrouwt.
Oud 04-01-2009, 18:05
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
ik heb een vriendin met precies het zelfde probleem ( heeft wel met een jonge gezoend al )
Maar ze heeft na die jonge een jaar lang met niemand gezoend. telkes als iemand het probeerde ( zelfs de jonge die ze leuk vond en al 5/6 jaar mee bevriend is ) wees ze af! nu is ze uiteindelijk toch met die jonge geweest, omdat ze met hem hierover had gepraat. Hij snapte haar en zij vertrouwde hem. dus zo als zoemzoem al zei, zoek een vertrouwd iemand. desnoods een vriendin. praat er over met die gene en je zult er dan heus wel uitkomen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 18:13
nananono
nananono is offline
Ik heb wel al gezoend maar ik heb ok al een tijd niet met een jongen gezoend!! en nu durf ik het gewoon niet zo goed!!en kheb ook iemand afgewezen die ik erg leuk vond omdatik het gewoon niet durfde!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 18:53
Balance
Balance is offline
Draai het eens om. Hoe zou je reageren als je met een jongen zoent die je héél leuk vindt en dan bij het zoenen blijkt het helemaal niet zo lekker te gaan.. Zou je hem meteen afwijzen? Als je hem echt heel leuk vindt, dan neem ik aan dat je wel wat meer zou gaan sturen zodat hij beter wordt.
En hoe ging het die eerste keer zoenen dan? Ging dat zo slecht of ging het eigenlijk best goed? Als het best goed ging; toen had je ook nog geen ervaring! Kortom, blijkbaar brengt je instinct je toch een heel eind.
Gewoon doen
Oud 04-01-2009, 20:33
I C U
I C U is offline
Zoenen is naar mijn idee net zoiets als fietsen: je verleert het niet en hoe meer je oefent, hoe beter je wordt. Sowieso zijn het twee mensen die zoenen, dus als het niet zo soepel loopt, ligt dat heus niet alleen aan jou.

Tis toch een kwestie van even door die zure appel heen bijten, wees voorbereid al is het maar voor je zelfvertrouwen (tanden/tong gepoetst, geen rare dingen eten, kauwgom kauwen als een malle (wel op het juiste moment dumpen!) etc.) en verder... Doe je ding!
Oud 04-01-2009, 22:36
Tink*
Tink* is offline
Sowieso moet je altijd even weer wennen aan hoe iemand anders zoent en hoe je dat samen mooi kan optimaliseren. Ik was vroeger ook altijd bang om te zoenen, maar dat was meer omdat ik bang was dat ik over mijn nek zou gaan, ook omdat het vies zou zijn ofzo. Ik weet niet meer precies waarom, maar ik was er heilig van overtuigd dat zoiets mij dan weer zou overkomen. En op het moment supreme had ik nergens last van, vond het wel eng, want je hebt geen idee of je het goed doet. Maar ik was niet heel bang meer, gewoon lekker doen en als jij het lekker vindt (en jezelf als geen wasmachine of wat dan ook beschouwt ) dan vindt hij dat vast ook.
Oud 04-01-2009, 22:41
Iduna
Iduna is offline
Begin rustig met (een) kusje(s) op de mond. Je hoeft niet meteen je tong erin te duwen, liever niet zelfs.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 08:00
zeep007
zeep007 is offline
Het is heel simpel. Of je zoent dus nooit, of je doet het gewoon.
Het lijkt me dat je het eerste niet wilt, dus je moet het doen. Dus doe het dan ook! En eerste zoenen zijn altijd onwennig, iedereen zoent anders, daarom moet je het ook lekker vaak doen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 22:06
Nero
Nero is offline
Gewoon doen jôh. De eerste ke(e)r(en) zijn nooit makkelijk, waar het ook over gaat. Mijn eerste echte was nou ook niet bepaald een doorslaand succes hoor...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten