Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2009, 15:40
Rowiie
Rowiie is offline
Heey allemaal!
Ik moet voor ANW een werkstuk maken van 10pagina's.
Ik wil het graag over Australië houden, maar nu moet ik alleen nog een goede titel bedenken.
Maar het moet wel zo zijn dat ik dan over de dieren, de mensen én over het landschap kan vertellen.
Dus niet; 'Hoe leven de mensen met elkaar samen in AU', of De flora en fauna van AU'.

Ik hoop dat iemand een pakkende zin weet als titel
owja ik zit in VWO4
Groetjes!
Advertentie
Oud 07-01-2009, 16:30
ILUsion
ILUsion is offline
Deze hoort volgens mij voor een stuk ook op Cultuur, Maatschappij & Economie. Ik ga het dus voor jou naar daar verplaatsen, maar ook hier laten staan

Maar om te antwoorden op je vraag: misschien moet je eens nadenken waarom je precies over Australië een werkstuk wilt maken; dat helpt je misschien al verder om je onderwerpen af te bakenen.
Oud 07-01-2009, 18:49
Rowiie
Rowiie is offline
Ik bedoel een titel die zo pakkend is dat ik in mijn werkstuk alles over Australie kan vertellen.
Dus dat ik alle informatie kan vermelden.

WIE WEET EEN GOEIE PAKKENDE TITEL??
Oud 07-01-2009, 19:13
brands
brands is offline
ik zou een specifiek onderwerp nemen van Australië. Ik weet niet of er nog een mondeling van komt. Maar ik zou 1 stukje van het land nemen. Daarbij kan je denken aan toerisme, bevolking of iets dergelijks. Niet te algemeen.

Vraagje: Heeft de docent geen eisen gesteld aan het werkstuk?

Groeten,

Brands
Oud 07-01-2009, 19:45
ILUsion
ILUsion is offline
Ik vrees ook dat je nog iets te weinig richting hebt in hoe je het wilt aanpakken en wat je (ongeveer) wilt vertellen; en ik denk dat je hier in het topic hoopt een schitterende titel vast te krijgen om zo inspiratie op te doen voor wat je kan schrijven. Een titel is iets dat je op de inhoud plakt en niet omgekeerd (en zonder afgebakend onderwerp kan je natuurlijk ook geen goede titel verzinnen). Ook maakt het niemand uit of je nu de meest geniale titel ooit gebruikt; of dat hij maar middelmatig is: het zijn die andere negen en een halve pagina die je punten bepalen.

Dus begin maar eerst met de inhoud; dat is ook de standaardmanier van schrijven: als je verhandeling uit 3 delen bestaat (inleiding, midden, slot); dan begin je met het midden, daarna het slot om tot slot de inleiding te schrijven. Afhankelijk van hoe goed je weet wat je wilt gaan schrijven (en hoe vlot je schrijft) kan je natuurlijk een andere volgorde gebruiken (ik begin meestal met de inleiding gewoon; en werk die af nadat ik het slot geschreven heb).

Regels voor berichten