Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2009, 10:23
WolterB
WolterB is offline
Gisteren hoorde ik op de radio dat er binnenkort tv-uitzendingen komen van enkele grote musicalproducites van het afgelopen seizoen. Dit met het doel om uiteindelijk meer mensen naar het theater te lokken. Zelf heb ik hier een beetje dubbele gevoelens bij, aangezien het mensen ook kan weerhouden 'omdat het toch wel op tv komt' en je mist natuurlijk de sfeer van het theater.

Hoe staan jullie tegenover deze ontwikkeling?
Oud 04-01-2009, 11:54
Balance
Balance is offline
Een musical op tv is lang niet hetzelfde als een musical in het theater. Dat geldt overigens voor zoveel producties, ook voor toneel of muziek bijvoorbeeld. Dat maakt dat het volgens mij geen 'vervanging van' wordt, maar meer een 'herinnering aan'. Ik persoonlijk zou het heel leuk vinden om nog eens beelden te zien van de producties waar ik heen ben geweest, maar ik zou mijn theaterbezoek niet veranderen als ik weet dat iets toch wel op televisie komt.

Vergelijk het met de oudejaarsconferences. Ze zijn allemaal op televisie, maar toch zit het theater elke avond weer vol. Sommige artiesten worden er zelfs populairder van.
Oud 04-01-2009, 15:59
Verwijderd
Het zou kunnen dat het sommige mensen weerhoudt van zelf naar het theater gaan, maar daar kun je ook weer tegenin brengen dat mensen ook gaan denken: Oh, dat moet ik zelf ook zien!

Ongeveer hetzelfde als cabaretshows. Een voorbeeld: ik zag gister Sara Kroos op televisie met haar show ''Zoetgevooisd", ze speelt inmiddels allang een andere show nl. "Bries". Maar ik vond "Zoetgevooisd" wel ontzettend grappig en goed, ondanks dat Sara wel ontzettend seksistisch en overdreven is (vooral dat overdrevene is haar sterke punt denk ik). Ik wist wel dat ze leuk was, maar nu wil ik het zelf ook een keer met eigen ogen zien.
Oud 04-01-2009, 20:03
Verwijderd
Wat ikhebgeennaam zegt, is denk ik wel correct ja.
Oud 04-01-2009, 20:42
Verwijderd
dankje
Oud 05-01-2009, 13:29
Verwijderd
nadat ik zelf naar de doe maar-musical was geweest, zag ik m op tv en dat vond ik toch wel heel erg leuk.

ik denk wat dat betreft dat het net is als concerten op tv bekijken. het is niet hetzelfde als in het echt, maar je denkt wel meteen: wow, daar wil ik ook (weer) heen!
Oud 07-01-2009, 16:45
Lilything
Lilything is offline
hoezo iets nieuws? De rattenvanger van hamelen musical met chantal janzen etc was een paar jaar geleden ook gewoon op tv. Albert Verlinde doet het al langer, misschien doet Joop van den Ende het nu voor het eerst, maar het is geen nieuw concept op de Nederlandse tv.
Oud 08-01-2009, 00:25
Verwijderd
Ik vind een musical op tv minstens zo kut als in het theater.
Sorry, flauw.

Voor cabaret en toneel op tv geldt eigenlijk wat hier de meeste al zeggen; het is eerder leuk om het nog eens terug te zien dan dat je echt een goed beeld van de voorstelling krijgt. Het haalt het natuurlijk nooit. Overigens heb ik wel laatst de tv-versie van de voorstelling 'Smoeder' gezien, dat was een speciale tv-opname, in een soort buurthuis, met een mini-docu over moeders eromheen. Dat was dan weer wél erg mooi. Maar in het theater drie jaar terug was het mooier... (en ook een aanrader trouwens, nog te zien op Uitzendinggemist.nl)
Advertentie

Regels voor berichten