Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2008, 20:52
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
wat vinden jullie van railcatering? van die studenten die met rugtas met koffie door de trein hobbelen. Ben je blij als je zo iemand ziet en koop je direct een warme chocolademelk of voel je je beperkt in je vrijheid van consumentisme als iemand je dwingend aankijkt en je koffie op dringt. Wat wilde je dat de railcateraars nou eindelijk es in hun assortiment zouden hebben. Of heb je nog nooit zo'n iemand rond zien lopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2008, 20:54
Verwijderd
Ik koop nooit wat, ik vind het te duur. Maar andere mensen hebben er blijkbaar behoefte aan, want anders zouden ze niet rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 20:54
Verwijderd
Ik heb liever dat ze mij GRATIS een kopje koffie aanbieden, gezien de prijs die ik betaal voor propvolle treinen en eeuwige vertragingen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 21:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
wat vinden jullie van railcatering? van die studenten die met rugtas met koffie door de trein hobbelen. Ben je blij als je zo iemand ziet en koop je direct een warme chocolademelk of voel je je beperkt in je vrijheid van consumentisme als iemand je dwingend aankijkt en je koffie op dringt. Wat wilde je dat de railcateraars nou eindelijk es in hun assortiment zouden hebben. Of heb je nog nooit zo'n iemand rond zien lopen?
Ik vind het onchristelijk.
Oud 25-12-2008, 23:17
Verwijderd
Ik zou dat wel kunnen waarderen denk ik, maar ze zijn er nooit in mijn trein.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 23:34
Verwijderd
Ik heb ze nog nooit gezien.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 23:34
Verwijderd
Ik kan stewards en stewardessen van een vliegtuig wel waarderen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2008, 23:51
MartinV
MartinV is offline
Nog nooit gezien. Waar kom je ze wel eens tegen dan?
Oud 26-12-2008, 00:16
Uice
Uice is offline
Bij lange treinreizen komen ze vaak. Ik vind het prima, als ik in een trein naar het buitenland zit heb ik weleens trek of dorst. Meestal koop ik niets omdat het zo duur is, maar het is een fijne voorziening.
Oud 26-12-2008, 00:18
Verwijderd
Ik vind het wel een goede service, maar ik koop nooit wat.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 00:28
Verwijderd
Beter lopen ze wat vaker heen en weer in het vliegtuig, dan is het tenminste gratis
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 00:42
Demosthenes
Demosthenes is offline
koffie.... als ik 's ochtends wakker wordt in de trein, omdat ik daar de avond/nacht ervoor in ben gestapt terwijl ik in een dusdanige toestand was dat wakker blijven niet eens het proberen waard was, of omdat ik gewoon vroeg ergens moet zijn (wat aanzienlijk minder vaak voorkomt) dan is er niets dat mij gelukkiger kan maken dan iemand die mij koffie aanbiedt. Dat deze persoon dat doet met gezicht dat uitdrukt dat de enige andere optie zelfmoord is, en hij die optie ook serieus overweegt, dat doet weinig af aan het plezier dat ik heb met mijn kopje koffie.
Oud 26-12-2008, 01:09
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik weet nog dat de railcatering door Albron werd stopgezet voordat ik niet meer met een railrunner kon reizen.. kennelijk vonden mensen het zelfs met de gulden te duur..
Oud 26-12-2008, 10:00
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik zou dat wel kunnen waarderen denk ik, maar ze zijn er nooit in mijn trein.
Oud 26-12-2008, 10:15
Verwijderd
Mijn vriendin is railcateraar : )
Ik vind het prima dat ze er zijn, maar ik vind het te duur.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 12:02
Verwijderd
die meuk is niet weg te krijgen man
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 12:03
Missy
Missy is offline
Hoe duur is een kop koffie dan?
Oud 26-12-2008, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Hoe duur is een kop koffie dan?
€1,50, zoiets?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 12:46
Verwijderd
ik vind het irritant als ze met zo'n karretje komen. ik zit meestal in een beetje overbevolkte treinen en dan moet iedereen heen en weer schuiven en zich in hoekjes proppen, zodat dat pokkekarretje erdoor past.

op de terugweg van sziget (met de trein vanaf brussel) was ik er wel blij mee though. we hadden echt allemaal fucking honger en dorst. duur, ach...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 12:54
Verwijderd
Valt het jullie ook op dat er heel veel mensen zo asociaal en neerbuigend kijken als iemand -weliswaar- te vrolijk : KOFFIE of THEE roept? Ik koop zelden koffie in de trein maar heb gewoon even het fatsoen om nee dankje te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 20:26
marrel
marrel is offline
Wist niet dat het bestond. Maar zoiets kunnen ze bij Veolia toch niet invoeren want er past echt niemand door het gangpad hoor En ik zit maar 10 minuten in de trein en ik heb er niet zo veel geld voor over dus zou er ook niet zo'n gebruik van maken denk ik. Ook niet als ik er langer in zit.
Oud 28-12-2008, 05:58
TopDrop
TopDrop is offline
ik wist niet eens dat het bestond
Oud 28-12-2008, 09:01
Hanneke
Hanneke is offline
--> V&V

Ik heb ze trouwens nog nooit gezien. Maar zo vaak ga ik ook niet met de trein
Oud 28-12-2008, 09:10
Verwijderd
Ik vind de koffie niet te zuipen. Daar betaal ik geen 1,50 voor....
Vroeger met die karretjes hadden ze ten minste nog een hertog jan.....
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 13:12
Nona
Nona is offline
Alleen als mijn koffie- of koekbehoefte heel hoog is en ik toevallig contant geld bij me heb. Dus in principe koop ik vrijwel nooit iets. Maar aangezien ik vaak lang in de trein zit vind ik het wel prettig dat ze er zijn, voor het geval dat. De meeste zijn ook heel vrolijk en lief.
Oud 28-12-2008, 13:33
remy476
remy476 is offline
ik zie ze bijna nooit
Oud 28-12-2008, 19:36
Verwijderd
Als ik enorme behoefte heb aan koffie of warme chocomel is het wel oke.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 20:13
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb ze al heel lang niet meer gezien... De keren dat ik ze tegenkwam, was dat op een traject in de Randstad.. In het oosten des lands zie ik ze nooit!
Oud 29-12-2008, 20:53
Souris
Souris is offline
ben ze vorig jaar 2x tegen gekomen op het traject: amsterdam- heerlen.

maar dit jaar heb ik ze nog niet gehad, erg jammer, vind op zn tijd warme chocolade melk wel lekker
Oud 29-12-2008, 20:55
Verwijderd
Ik vind 't best een fijne service van de NS, het is alleen jammer dat ze altijd langskomen op het moment dat ik geen geld bij me heb. Nou heb ik vrijwel nooit meer echt cash op zak, maar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 21:25
francisco
francisco is offline
ik vind goeie sirvice van ns alleen het beurt alleen in de treinen die heel ver gaan
Oud 30-12-2008, 16:02
PV
PV is offline
ik kom ze zelden tegen, maar ik drink geen koffie dus ik vind 't niet erg dat ik ze zelden zie. je kunt ook best een paar uur zonder drinken, of je koopt van tevoren wat in de supermarkt of op het station ofzo...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 13:37
Verwijderd
Ik vind de prijzen te hoog, als de prijzen lager zouden zijn zou ik wel wat nemen. Hoewel ik tegenwoordig niet vaak meer op zo'n traject zit.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 20:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
ik kom ze zelden tegen, maar ik drink geen koffie dus ik vind 't niet erg dat ik ze zelden zie. je kunt ook best een paar uur zonder drinken, of je koopt van tevoren wat in de supermarkt of op het station ofzo...
Op het station is het waarschijnlijk net zo duur.
Oud 03-01-2009, 08:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Op het station is het waarschijnlijk net zo duur.
Inderdaad, volgens mij is het ook een extra service van de Kiosk.. (Tenminste, volgens mij lopen ze met grote Kiosk-opdruk op hun jas/ tas)
Oud 03-01-2009, 10:15
Verwijderd
Jup. Het zou trouwens echt een uitkomst zijn als ze met zo'n mobiel pin-apparaat zouden gaan lopen. Ik zou dan zeker vaker wat kopen bij ze. Nu is het echt van toeval afhankelijk of ik nog geld bij me heb en met een pin-apparaat is dat probleem opgelost
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 23:06
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
dat is idd zo, veel mensen moeten eerst even kijken of ze geld bij zich hebben. ik ben zelf railcateraar dus ik kom mezelf regelmatig tegen in de trein. koffie is 1.50, en ja, het is oploskoffie, dus ik gok dat het niet te drinken is maar ik heb het nooit geproefd.

het valt overigens mee hoeveel mensen asociaal en neerbuigend kijken. het ligt een beetje aan je eigen riedeltje, bij mij kijken ze of niet, of ze kijken glimlachend/geamuseerd, of ze kijken een beetje moeilijk zo van, oh nu moet ik dus duidelijk maken dat ik niet wil in mijn nonverbale communicatie, hoe doe ik dat doeltreffend. En sommige mensen moeten heel hard lachen en proberen dat wel of niet te verbergen, en ik zie ze denken, oh gosh, wat ben ik blij dat ik niet met zo'n ding hoef te lopen, wat is het toch een achterlijk baantje, maar dat vind ik alleen maar grappig want ik vind zelf ook dat ik er achterlijk uit zie met mijn koffiebackpack.

het zijn tegenwoordig dus koffiebackpacks, geen karretjes meer. en in de zomer is er weer bier, 's winters is daar weinig behoefte aan. Hadden ze trouwens hertog jan?? superfijn, ik hoop dat iemand me in de zomer een keer gaat trakteren bij wijze van fooi.
Railcatering is van kiosk, en kiosk is weer van servex (net als de rest van het merendeel van de eettentjes op het station), dus het is allemaal niet van de NS volgens mij. oh, en er is niet alleen koffie, ook thee, chocolademelk of cup a soup. En het is inderdaad heel duur, maar het kost railcatering ook meer geld dan gewoon een koffiestalletje op het station.

om even alle misverstanden recht te zetten en de vragen te beantwoorden.

wat vaag trouwens dat hier bijna niemand ooit koopt. ik verkoop nog redelijk wat aan studenten.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 23:33
Verwijderd
Vroeger, toen ze nog met die karretjes kwamen, hadden ze hertog jan bier. En dan in de avond, na een concert, nog ff een lekker fris blikje hertog jan... Was echt goud.

En toen hadden ze ook andere koffie, niet van die oploskoffie die net niks is.

Maar nu ben ik wel benieuwd, hoe gaan jullie die blikjes bier in die back-packs stoppen, zonder dat de ARBO begint te klagen over het gewicht??
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 00:41
Vice
Vice is offline
Citaat:
wat vaag trouwens dat hier bijna niemand ooit koopt. ik verkoop nog redelijk wat aan studenten.
De intercity die ik normaal neem is daar niet intercity genoeg voor. Ik had trouwens het idee dat het vooral veel gezinnetjes waren die in de trein koffie en zo kochten.
Oud 04-01-2009, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Vroeger, toen ze nog met die karretjes kwamen, hadden ze hertog jan bier. En dan in de avond, na een concert, nog ff een lekker fris blikje hertog jan... Was echt goud.

En toen hadden ze ook andere koffie, niet van die oploskoffie die net niks is.

Maar nu ben ik wel benieuwd, hoe gaan jullie die blikjes bier in die back-packs stoppen, zonder dat de ARBO begint te klagen over het gewicht??
Aan de voorkant? Die backpacks bestaan volgens mij vooral uit warm water.
De oploskoffie is trouwens prima te doen. Beter dan de oploskoffie die je in de winkel koopt iig en ach, €1,50 is ook weer niet zó veel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 14:44
Miracle
Miracle is offline
Ben geen koffiedrinker, dus ik heb het nog nooit gehad.
Houd wel van thee, maar niet dusdanig dat ik dat per se in de trein moet drinken.

Ik zie ze overigens alleen maandagochtend op mijn traject, vrijdagmiddag nooit.
Oud 08-01-2009, 19:35
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
in die bekpeks zit idd alleen heet water. Maar het gewicht in die bakjes voor je buik voel je ook behoorlijk hoor. Ik kijk er eerlijk gezegd niet vol vreugde naar uit, naar het bier en de frisdrank in de zomer. Ook al ga ik dan wel blij worden van de blijde gezichten.

Als ze nou oplosbier hadden

Sowieso, van mij mag de arbo nu al best gaan klagen. Ik kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat het zo gezond is, het gewicht wat ik op mn rug heb hangen.

ik verkoop idd goed aan gezinnetjes, maar het meeste aan groepjes net iets welgesteldere huisvrouwen die een dagje uit zijn, of aan zakenmannen. Maar mijn klandizie onder studenten is ook zeker niet te verwaarlozen. Maar het verschilt ook allemaal per trein en per tijd, in de kerstvakantie verkocht ik superveel chocolademelk, niemand had cafeïne nodig omdat je toch kon uitslapen, en alle kinderen die met hun ouders een dagje uit waren lusten geen koffie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten