Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2009, 15:56
Haha58
Haha58 is offline
Ik zit momenteel in 4vwo ,en heb me raport gekregen ,(2 onvoldoende's voor duits en nederlands) en voor engels net aan een voldoende,nu denken ze dat ik problemen op het vwo zou kunnen krijgen,en deden ze mij een voorstel op naar 4havo gaan...
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen! Doorgaan en de risico aangaan om te blijven zitten in 4vwo of toch een overstap naar 4havo maken? Heeft iemand er ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2009, 16:06
Briseïs
Briseïs is offline
Waarom heb je twee onvoldoendes? Vind je het te moeilijk of heb je te weinig gedaan? Als je denkt dat het een kwestie is van hard werken zou ik het sowieso gewoon doen.
Weet je al wat je wil gaan doen na de middelbare school? Als je graag naar de universiteit wil is dat natuurlijk ook belangrijk.

Verder vind ik twee onvoldoendes op zich nog wel meevallen. Volgens mij zou je met zo'n eindlijst gewoon slagen (maar dat kan ik fout hebben).
Oud 05-01-2009, 16:11
Haha58
Haha58 is offline
Ja,dat klopt met 2x5 die ik heb, zou ik gewoon over kunnen ,heb ik ook nagevraagd aan de afdelingsleider..
Maar als ik later ook nog voor engels een onvoldoende haal,dan blijf ik zitten.. Maar ik had nogal pech met Nederlands en bij Duits begrijp ik geen ene reet van de tekstverklaringen en van de luistertoets
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 16:25
Poeperd
Poeperd is offline
Ik ben van 4 Gymnasium naar 5 Gymnasium gegaan met 2 onvoldoendes en eentje bijna (ofzoiets, ongeveer hetzelfde als jij). Ben vorig jaar geslaagd voor mn diploma. Snap niet zo goed dat ze dit aan je voorstellen, misschien door je houding op school of iets dergelijks? Ik weet het fijne er niet van, maar puur op cijfers ben je gewoon 'normaal' en zou ik gewoon doorgaan.
Oud 05-01-2009, 16:37
Haha58
Haha58 is offline
voor m'n tekstverklaringen en luistertoetsen van duits haal ik dikke onvoldoende's,maar bij engels en nederlands tussen de 6 en de 7
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:28
Ieke
Ieke is offline
Ik heb daar nooit naar geluistert (ik kreeg ook havo-adviezen, jarenlang) en ben in 1 keer geslaagd. Maar het hangt van jezelf af, wat wil je? Als je gewoon VWO wil doen zou ik persoonlijk gewoon doorgaan op het VWO, dit is zeker geen dramatische lijst. (Ik ben uiteindelijk ook meerdere keren met 3 5en overgegaan)
Oud 05-01-2009, 18:02
Verwijderd
Jeetje, wat is iedereen toch behoudend tegenwoordig. Meteen al na de eerste toetsweek mensen bang maken dat ze naar 4HAVO moeten als het niet direct goed gaat in 4VWO.

Als jij graag VWO wil doen, en je denkt dat je het aankan door misschien een stapje harder te werken dan je nu doet of het op een andere manier aan te pakken is dat echt niet erg. Er zijn zat mensen bij ons die gewoon met 2 onvoldoendes overgaan naar 5VWO. Niet iedereen hoeft het VWO af te maken met een 8 gemiddeld, dus als je met 2 onvoldoendes gewoon over gaat (en je kan nog herren las ik, dus sowieso geen probleem) zou ik gewoon lekker blijven, maar dat ben ik, en ik ging altijd gewoon net-aan over (2x)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 14:50
Verwijderd
Wat voor profiel/vakken heb je?
Als je CM ofzo hebt zijn 2 onvoldoendes voor talen niet zo handig maar als je NG/NT hebt kun je je gemiddelde ophalen met bio/sk/na...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 16:42
waterijsje
waterijsje is offline
ik zou gewoon op het vwo blijven zitten. 2 onvoldoendes lijkt mij niet zo'n probleem. en je krijgt toch nog andere toetsen of werkstukken dit jaar , daarmee kan je het wel ophalen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 23:09
Daboman
Daboman is offline
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe je er voor andere vakken voor staat. 2 onvoldoendes is niet dramatisch natuurlijk. Maar de gedachtegang achter zo'n advies is dat je op de havo misschien niet op je tenen hoeft te lopen. Dan is het aan jou om te beoordelen of je op je tenen loopt en of je bereid bent dit te blijven doen. Zo ja, is het te overwegen om het advies op te volgen. Zo niet kun je het voorstel beter negeren.
Oud 10-01-2009, 15:30
ecrivaine
ecrivaine is offline
Ik heb het idee dat ze op scholengemeenschappen graag mensen terugzetten als de slagingspercentages gevaar lopen...
Maar kijk gewoon eerlijk naar jezelf. Als je je helemaal uit de naad werkt en je het nog niet kan bijbenen, dan kan je inderdaad beter overstappen. Aan de andere kant vallen twee onvoldoendes nog wel mee. Blijf gewoon hard werken en overweg bijles voor Duits, als je hiervoor wil gaan.
Oud 19-01-2009, 19:49
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja,dat klopt met 2x5 die ik heb, zou ik gewoon over kunnen ,heb ik ook nagevraagd aan de afdelingsleider..
Maar als ik later ook nog voor engels een onvoldoende haal,dan blijf ik zitten.. Maar ik had nogal pech met Nederlands en bij Duits begrijp ik geen ene reet van de tekstverklaringen en van de luistertoets
kan het niet stel dat je niet hoog genoege cijfers hebt aan het eind van het jaar voor 5VWO dat je dan alsnog naar 5HAVO gaat? ik heb geen idee of dat mogelijk is maar dat zou wel het handigste zijn. (ik ben vorig jaar ook netaan met 2 onvoldoendes ovegegaan naar 3VWO en daar hebben ze geen woord tegen me gezegd over HAVO. ze zeiden zelfs dat ik een netjes raport had maar de rest van mn cijfers waren dan wel weer allemaal 6 7 of 8.) kortom het ligt er nogal aan wat je voor je andere vakken hebt aan cijfers en of je goed je best doet tijdens de les enzo (als je niet je best doet is het logisch dat ze je naar HAVO sturen (of een keer goed met je gaan praten) maar als je je best doet denk ik dat ze je wat makkelijker over laten gaan als wanneer je niet goed je best doet (maar je zult uiteindelijk wel altijd op eigen kracht je examen moeten halen))
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 15:14
Lilything
Lilything is offline
Ga gewoon lekker over joh! Laat je niet kleineren door de schoolleiding. Ze stellen het alleen maar voor, omdat zij beoordeeld worden op het gemiddelde eindcijfer voor eindexamens. Dan kunnen ze straks in hun brochures zetten 'bij ons haalden vorig jaar alle vwo eindexamenleerlingen gemiddeld een 8 op hun eindexamen'. Wat dus niet aangeeft dat de school goed is, het geeft alleen maar aan dat ze alleen de hele goede leerlingen doorlaten naar vwo. (ik ben zelf ook havo leerling, terwijl ik vwo mocht doen op basis van mijn resultaten, toch havo gekozen op basis van advies van schoolleiding, op zich geen spijt van, want het scheelt me een jaar. Maar als je je beseft dat je tegenwoordig vanuit hbo propedeuse nog moeilijker door kan stromen naar uni en je op hbo ook vaak blijft hangen, zou ik zeggen, knok voor je vwo!)
Oud 03-02-2009, 15:16
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik heb het idee dat ze op scholengemeenschappen graag mensen terugzetten als de slagingspercentages gevaar lopen...
Maar kijk gewoon eerlijk naar jezelf. Als je je helemaal uit de naad werkt en je het nog niet kan bijbenen, dan kan je inderdaad beter overstappen. Aan de andere kant vallen twee onvoldoendes nog wel mee. Blijf gewoon hard werken en overweg bijles voor Duits, als je hiervoor wil gaan.
Reageren

Regels voor berichten